Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا رئیسی در این بازدید با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین تجهیزات لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد گفت: می‌توان با انجام سیستم نوبت‌دهی صحیح و بررسی ظرفیت مراکز فعال، تمام دانش‌آموزان گروه هدف را تا پایان امسال زیرپوشش این طرح قرار داد.

دکتر علیرضا رییسی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش این طرح در مناطق روستایی به دلیل مراجعه فعال مردم مطلوب‌تر است و باید در مناطق شهری نیز اجرای طرح تقویت شود افزود: در این طرح ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه هفتم در مناطق شهری مشهد زیرپوشش قرار می‌گیرند که برای اجرای آن و تامین مواد اولیه ۱۰ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشهد ظرفیت مطلوبی برای اجرای این طرح دارد اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال جشن مدارس عاری از پوسیدگی دندان در مشهد برگزار شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه مدارس عاری از پوسیدگی دندان گفت: در صورت تامین مواد دندانپزشکی، مشهد مقدس در زیرپوشش قراردادن جمعیت هدف هیچ مشکلی ندارد.

دکتر محمدحسین بحرینی با اشاره به فعالیت سه دستگاه اتوبوس سیار دندانپزشکی، گروه‌های جهادی، یاوران سلامت و همچنین ایجاد یک بخش دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای این منظور افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد عزم جدی دارد تا براساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت این طرح را اجرا نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با قدردانی از خدمات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتقای سلامت در این استان گفت: با اقدامات موثری که طی سال‌های اخیر در این استان انجام شده شاخص‌های سلامت به شکل محسوسی ارتقا یافته است.

قاسمعلی خدابنده با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها از واگیردار به سوی غیرواگیر افزود: کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها نیازمند مشارکت و همکاری تمام سازمانهاست و در این زمینه آموزش و پرورش تعامل مناسب با دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد.

وی با تاکید براینکه پیشگیری بر درمان اولویت دارد ادامه داد: آموزش پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و خودمراقبتی در میان دانش‌آموزان می‌تواند به ارتقای سلامت جامعه کمک کند.

استان خراسان رضوی دارای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.

برچسب‌ها بهداشت دهان و دندان مشهد آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت دهان و دندان مشهد آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت دهان و دندان مشهد آموزش و پرورش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:برطبق گزارش تحلیلی شکایت‌های ۱۹۰ حوزۀ آب و فاضلاب وزارت بهداشت، مربوط به شش ماه اول سال ۱۴۰۲ در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور گفت: شکایات ثبت شده در حوزۀ بهداشت آب و فاضلاب، حدود ۱۲ درصد کل شکایت‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای، پنج هزار و ۶۲۱ مورد شکایت بوده که از این تعداد سه هزار و ۴۵۴ مورد مربوط به مناطق شهری و دو هزار و ۱۶۷ مورد مربوط به مناطق روستایی است.

دکتر محمد قربانی افزود: براساس موضوع شکایت، بیشترین شکایت گزارش شده به‌ترتیب مربوط به‌دفع غیر بهداشتی فاضلاب در مناطق روستایی، آلودگی آب استخر‌های شنا یا شناگاه و دفع غیر بهداشتی فاضلاب در مناطق شهری است.

وی با بیان این‌که شاخص کشوری هفت شکایت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است گفت: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه جزو سه دانشگاهی است که تعداد شکایت آنها بیش از ۱۵ شکایت در ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد که نشان دهندۀ اطلاع‌رسانی مناسب، آموزش عمومی مداوم، پیگیری دقیق و اعتماد مردم به عملکرد معاونت بهداشت در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر است.

 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد