Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@22:05:09 GMT

شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۹۱۳۱

شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند

دادستان گلپایگان گفت: حفظ اراضی محدوده شهر گلپایگان وظیفه شهرداری است بنابراین شهرداری‌ از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان، با بیان اینکه اراضی کشاورزی شهرستان مورد تصرف و دستبرد افراد سودجو قرار گرفته است، اظهار کرد: حفظ و نگهداری اراضی محدوده شهر گلپایگان وظیفه شهرداری است اما متأسفانه اقدامی نشده و اگر ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شود نارضایتی‌های اجتماعی برای شهر و نظام ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان گلپایگان گفت: ساخت و سازهایی در اراضی کشاورزی صورت گرفته و همچنین احکامی اجرا نشده دیده می‌شود که لازم است سازمان بازرسی استان بازدیدی از ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها شهرستان انجام دهند.

امیرخانی افزود: در اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی دیده شده که زمین کشاورزی با آب فراوان تغییر کاربری یافته است که باید با اداراتی که نسبت به وظیفه خود کوتاهی داشتند برخورد جدی شود.

مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، دیگر نگذارید قیمت کالاها افزایش پیدا کند

همچنین در ادامه حجت الاسلام سید علی موسوی خراسانی، امام جمعه گلشهر با بیان اینکه مردم در سختی و فشار هستند، گفت: قوه قضائیه و دولت هر آنچه که در توان دارند برای کمک به مردم بگذارند و اجازه ندهند قیمت کالاها بیش از این افزایش پیدا کند چرا که از گران شدن کالاها و افزایش کرایه حمل و نقل گزارشاتی رسیده است.

حجت الاسلام موسوی خراسانی ادامه داد: مردم با وجود مشکلات هنگامی که سخن از اصل نظام شد به میدان آمدند و از آن به صورت گسترده حمایت کردند بنابراین به مشکلات مردم باید توجه کرد.

کد خبر 399548

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان دادگستري اراضی کشاورزی شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،مهرداد فولاد اظهار کرد: بدنبال صدور دستور‌ دادستانی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل‌ واحدحقوقی‌ و گشت 131 مدیریت‌ جهاد ‌کشاورزی آمل با همراهی‌ عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب روستاهای شادمحل و کته‌پشت علیا از بخش مرکزی کردند. 



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: یک‌ بنا (اسکلت بتونی) در قالب ماده ‌3، سه‌ مورد تفکیک و دیوارکشی و یک مورد فونداسیون بنا در قالب تبصره 2 ماده 10 قلع و قمع و هزار و 950 متر‌مربع از زمین کشاورزی آزادسازی شد.



فولاد با بیان اینکه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی خط قرمز جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: اکیپ صیانت از بستر تولید این شهرستان با هرگونه تغییرکاربری‌های غیر مجاز برخورد قانونی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت و توان در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است از تمامی مالمکین اراضی کشاورزی خواست بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به ساخت و ساز نکنند.

دیگر خبرها

  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • تاکید رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برافزایش مشارکت مردم درصیانت از اراضی
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل