Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنقی گفت: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در صدر جرایم استان مرکزی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «احسان آنقی» با اشاره به هشدارهای پلیس مبنی بر استفاده از رمز یکبار مصرف در جمع خبرنگاران گفت: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در صدر جرایم استان مرکزی قرار دارد.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل پیشگیرانه در این امر، در اختیار قرار ندادن رمز عابر بانک نزد دیگران و عدم دانلود نرم‌افزار از منابع نامعتبر است، افزود: پلیس استان همواره هشدارهای لازم را در این زمینه از طرق مختلف ارایه می دهد و امید است که شاهد مشارکت گسترده افراد از رمز یکبار مصرف باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به رتبه دهم استان مرکزی به لحاظ وقوع جرایم سايبري در کشور افزود: جرايم سايبري نسبت به سال گذشته در سطح استان داراي افزايش بوده است و با برنامه‌ریزی جامع پليس، در حوزه كشف جرايم سايبري استان مركزي داراي رتبه نخست در سطح كشور است.

 

این مقام مسئول به جرایم رخ‌داده در حوزه فضای مجازی در 8 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد با حدود 62 درصد، در صدر جرایم اینترنتی استان مرکزی قرار دارد.

 

سرهنگ آنقی اضافه کرد: کلاهبرداری رایانه‌ای با 18 درصد، هتک حیثیت علیه افراد با 12 درصد و سایر جرایم با 2 درصد رتبه‌های بعد را به خود اختصاص داده‌اند.

 

رئیس پلیس فتای استان مرکزی ادامه داد: عمده این جرایم را برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب افراد است که رایج‌ترین اين کلاهبرداری ها با روش فیشینگ یا جعل صفحات اینترنتی تحت عنوان خرید نرم‌افزارهایی مثل ماهواره جیبی، فیلتر شکن، همدم یاب و دوست یاب، ثبت‌نام کارت سوخت، یارانه صورت می‌پذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه پس‌ از این که افراد به این تارنماها ورود کردند بایستی مبلغی را بابت خرید یا حق عضویت بپردازند که در هنگام پرداخت به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌شوند و اطلاعات خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند، کلاهبرداران نیز در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌کنند.

 

سرهنگ آنقی به کاربران اینترنتی توصیه کرد تا از ورود به این‌گونه تارنماها خودداری کرده و از سایت‌های مجاز که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشند که آدرس اینترنتی درگاه‌های پرداخت بانکی حتماً باید با عبارت Https شروع‌ شده باشد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شورای اسلامی خبرگزاری شبستان مسجد انتخابات استان بوشهر انتخابات مجلس رئیس پلیس فتا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ سرهنگ محمد گلمحمدزاده در تشریح جزئیات این خبرگفت: ماموران کلانتری چناران شهر این فرماندهی در اجرای طرح مقابله با دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، با اشرافیت خود از وجود یک قبضه سلاح غیر مجاز و نگهداری غیرقانونی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از منزل این افراد یک قبضه اسلحه شکاری کشف کردند.
فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد با اشاره به دستگیری این متهم و تحویل آن به مرجع قضائی گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از نگهداری سلاح سرد و گرم توسط افراد مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • استرداد ۵۰۰ میلیون ریال وجه مسروقه به مالباخته در نیکشهر
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه