Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@13:11:27 GMT

انجام اقدامات پاییزه در باغات

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۹۳۹۲

انجام اقدامات پاییزه در باغات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اکبری معاون مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : رعایت بهداشت و انجام عملیات و اقدامات بهداشتی در باغات در همه فصول و فصل پاییزه الزامی است.

او اقدامات بهداشتی پاییزه در باغات را شامل روش‌های شیمیایی و غیر شیمایی بیان نمود و گفت : این عملیات‌ها برای حذف و یا کاهش جمعیت عوامل خسارتزا که پاییزه و زمستان را در باغ می‌گذرانند انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: عملیات پاییزه در باغات بر علیه بسیاری از آفات از جمله کرم سیب، انواع کرم میوه ها، انواع مینوز‌ها و ...، بیماری‌های گیاهی، پوسیدگی‌های میوهف لکه برگی ها، بیماری‌های قارچی و باکتریایی اندام مختلف درختان و حتی علف‌های هرز انجام می‌شود.

او سپس به دو عملیات متفاوت پاییزه در باغات اشاره داشت و افزود: عملیات اول شامل جمع آوری و امحاء برگها، میوه‌ها و بقایای گیاهی الوده درختان و کف باغ است و عملیات دوم که بسیار مهم می‌باشد سمپاشی پاییزه بعد از خزان برگ‌ها با سموم مسی است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شرکت آب منطقه‌ای یزد برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل

ایسنا/یزد سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از اقدامات موثر این شرکت در قبل، حین و بعد از سیل خبر داد.

«افشین عالمی» در این باره گفت: به دنبال هشدار وقوع سیل و بارندگی از سوی اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان، بلافاصله جلسه مدیریت شرایط اضطراری این شرکت تشکیل شد و به سرعت عملیات لایروبی و اصلاحی بر روی بندهای خاکی و تغذیه مصنوعی به خصوص بندهای کوه کاسه و صادق آباد در دستور کار قرار گرفت.  

وی همچنین به مصوبات دیگر این جلسه اشاره کرد و  افزود: از پیمانکاران درخواست شد تا علاوه بر انتقال تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی کامل جهت کمک رسانی در صورت نیاز را داشته باشند.  

این مسئول همچنین خاطر نشان کرد: مدیران، معاونین، کارشناسان و هشت گروه گشت و بازرسی این شرکت، مسیر جریان سیل در بندها و رودخانه های  سراسر استان را پایش و کنترل کردند تا در صورت وجود مشکلات و موانع، اقدامات لازم صورت پذیرد.

عالمی همچنین به اقدامات قبل از وقوع سیل روز های گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی ها لایروبی و آماده سازی بندهای رحیم آباد و رودخانه شور ابرکوه، بندهای صادق آباد و دره گاهان تفت، بند های شهرستان مروست، بند دربید یزد، بند بهادران مهریز و بند شهستان بهاباد در جهت مدیریت سیلاب انجام شد.  

وی با اشاره به اینکه عملیات مرمت و تثبیت بندهای بالادست در گذشته انجام شده است، افزود: سیل بندها و دیواره های هدایت کننده آب به بند های شهرستان اردکان و عقدا و همچنین بند کرخنگان بهاباد، مرمت و آماده آبگیری شد.  

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای به دیگر اقدامات این شرکت قبل از وقوع سیل اشاره و اظهار کرد: یک تیم مشاور و پیمانکار جهت عملیات تکمیل بندهای کوه کاسه در نظر گرفته شد و همچنین نقشه برداری هوایی از مخزن این بند انجام شد.  

عالمی در ادامه عنوان کرد: ماشین آلات مورد نیاز در محل بندهای رحیم آباد، مرور، صادق آباد و کوه کاسه مستقر شد تا در صورت نیاز برای عملکرد بهتر این بندها وارد عمل شوند.  

وی افزود: جهت کنترل آب بندهای پایین دست بندهای رحیم آباد و جلوگیری از ورود آب بیشتر، دریچه اصلی این بندبسته شد.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، عالمی در پایان به بعضی از اقدامات این شرکت هم در حین وقوع سیل اشاره کرد و گفت: در هنگام وقوع سیل خاکریزهای حفاظتی در اطراف میل چاه قنوات موجود در بند های صادق آباد ایجاد شد و همچنین بازگشایی مسیر انحراف آب و کنترل مستمر دبی بند شماره ۴ رودخانه کوه کاسه و انتقال سیل به بند شماره ۵ و جلوگیری از ورود سیلاب به بند شماره ۶ انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می‌شود
  • آماده‌باش شرکت آب منطقه‌ای یزد برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل
  • تمامی کشورهای عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند !
  • ادعای بایدن درباره تصمیم کشورهای عربی در مورد اسرائیل
  • آفت سرخرطومی حنایی همچنان دردسر ادامه‌دار نخلداران جنوب کرمان
  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود
  • حادثه رانندگی در گردنه شلمزار
  • 6 مصدوم در تصادف پیکان و پیکان بار
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد