Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@05:52:50 GMT

کاهش ۲/۴ درصدی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۹۶۶۱

کاهش ۲/۴ درصدی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی

محمد مهدی شهریاری گفت: در سال جاری نرخ بیکاری در آذربایجان غربی ۲/۴ درصدکاهش یافته و به رقم ۷/۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، « محمد مهدی شهریاری » در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی که امروز (13 آذر) در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: میزان صادارت در آذربایجان غربی در سال 1396 460میلیون دلار بود که این رقم در 9 ماهه سال جاری به مرز یک میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده و اگر این روند با این قدرت پیش رود ثبت رکورد صادرات 2 میلیارد دلار از استان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار آذربایجان غربی به پتانسیل های عظیم استان در زمینه های اقتصادی اشاره کرد و افزود: آذربایجان غربی بعنوان دروازه آسیا به اروپا و قرار گرفتن در منطقه ای نمونه دارای مزیت های بسیاری در توسعه تجارت است که باید از این ظرفیت ها در جهت توسعه استان به صورت علمی و اصولی استفاده کنیم.

 

این مسئول اضافه کرد: بهترین راه برای توسعه اقتصادی استان استفاده از سرمایه گذاران است که در این راستا آمادگی کامل برای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان برای سرمایه گذاران هستیم و توانسته ایم در این زمینه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دهیم.

 

وی ادامه داد: برا اساس تحقیقات صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی در 6 ماهه نخست سال جاری آذربایجان غربی توانست رتبه نخست بهبود محیط کسب و کار را به خود اختصاص دهد.

 

شهریاری با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه ای به رونق بخشیدن به تولید و کاهش نرخ بیکاری دارد، خاطر نشان کرد: در سال جاری نرخ بیکاری در آذربایجان غربی 2/4 درصد کاهش داشته و به رقم 7/8 درصد رسیده است و این مهم بدون اتحاد مسئولین استانی محقق نمی شد و امیدواریم مسئولین برای توسعه هرچه بهتر استان این اتحاد را حفظ کنند.

پایان پیام/410

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد کانون های مساجد یادواره شهدا انتخابات مجلس انتخابات استان بوشهر کاهش نرخ بیکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال‌غرب سپاه گفت: ما هم در پایگاه‌های مرزی و هم در مناطق عمقی سرزمینی خود به ویژه در کردستان و آذربایجان‌غربی امنیت خوب و پایداری داریم و امید است این امنیت باعث توسعه، عمران و آبادانی بیشتر مناطق غربی و شمال‌غرب کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار علی اکبر پورجمشیدیان امروز _پنج‌شنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از مناطق عمقی شهرستان بوکان اظهار کرد: رزمندگان ما از روحیه بسیار خوبی در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه برخوردار بوده و در حال تلاش برای تأمین امنیت برای مردم هستند.

وی افزود: بخش اعظم نیروهای تأمین کننده امنیت در این منطقه از بسیجیان و رزمندگان بومی منطقه هستند که این نشان‌دهنده عشق به انقلاب اسلامی و مردم در این خطه از سرزمین عزیز ایران است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال‌غرب سپاه گفت: ما هم در پایگاه‌های مرزی و هم در مناطق عمقی سرزمینی خود به ویژه در کردستان و آذربایجان‌غربی امنیت خوب و پایداری داریم که این مهم مرهون فداکاری شبانه‌روزی رزمندگان اسلام از بسیجیان گرفته تا پاسداران و سربازان است.

پورجمشیدیان تصریح کرد: امید است خداوند به همه ما توفیق سربازی در راه اسلام را عنایت کند تا این امنیت باعث توسعه، عمران و آبادانی بیشتر مناطق غربی و شمال‌غرب کشور باشد.

وی ادامه داد: امنیتی که با رشادت‌های رزمندگان بسیجی در منطقه حاصل شده است، امید است سبب گشایش‌های مهمی در حوزه اقتصادی و آبادانی منطقه باشد.

کد خبر 745845

دیگر خبرها

  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • سهم سی درصدی والیبال آذربایجان غربی از اردوی تیم ملی
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی