Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ امروز ۶ نفتکش که در انتقال محموله‌های نفتی ونزوئلا به کوبا مشارکت داشتند، را در فهرست سیاه قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت ترامپ امروز ۶ نفتکش که در انتقال محموله‌های نفتی ونزوئلا به کوبا مشارکت داشتند، را در فهرست سیاه قرار داد.

بیشتر بخوانید: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد

این اقدام، آخرین اقدام تحریمی آمریکا برای تحت فشار قرار دادن هاوانا برای کنار گذاشتن حمایت از دولت نیکالوس مادورو در ونزوئلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه وزارت خزنه‌داری آمریکا، این ۶ کشتی متعلق به شرکت دولتی پترولئوس دی ونزوئلا یا PDVSA است.

جاستین موزینچ، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «کوبا و مادورو همچنان به دور زدن تحریم ها با تغییر نام کشتی‌ها ادامه می‌دهند و حرکت نفت از ونزوئلا به کوبا را تسهیل می‌کنند.»

وی مدعی شد: «آمریکا همچنان اقدامات لازم برای حمایت از مردم ونزوئلا را انجام می‌دهد.»

این درحالی است که آمریکا شرکت‌های خود را از این تحریم‌ها معاف می‌کند.

چند هفته پیش، وزارت خزانه‌داری آمریکا رسما اعلام کرد که برای شرکت نفتی شورون و ۴ شرکت نفتی آمریکایی دیگر معافیت از تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تمدید کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمریکایی آمده است که تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۰ تمام تراکنش‌ها و فعالیت‌های معمول شرکت‌های معاف شده در راستای عملیات، قرارداد و دیگر توافقات در ونزوئلا مجاز خواهد بود.

این تمدید معافیت برای شرکت‌های شورون، هالیبرتون، شلمبرژه،‌بیکر هاگز و ودرفورد انجام شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین آمریکا تحریم تحریم ها ونزوئلا کوبا فهرست سیاه مادورو وزارت خزانه داری آمریکا نفت ونزوئلا وزارت خزانه داری آمریکا رویترز شرکت نفتی شورون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی