Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم در اجلاس نماز بهاباد با اشاره به نقش تأثیرگذار نماز در مسائل مختلف جامعه گفت: عدم پایبندی به نماز و تعالیم دینی از راه‌های افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، حجت‌الاسلام محمدرحیمی در اجلاس نماز شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه فلسفه وجودی این اجلاس این است که برنامه‌های متعددی برای دانش آموزان، معلمان، خانواده‌ها و ائمه جماعات ادارات و مساجد و مدارس درزمینهٔ شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، آشنایی با فلسفه و آداب نماز باید تبیین شود اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز در جامعه از ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم افزود: نماز رأس اسلام و مهم‌ترین عبادت‌ها است و همه وظیفه‌دارند در این زمینه با ستاد اقامه نماز همکاری کنند تا بیش از این نیز شاهد ترویج و توسعه نماز در جامعه باشیم.

رحیمی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش و معلمان نقش مهم و مستقیم در تربیت دانش آموزان دارند لذا باید نسل سوم و چهارم انقلاب به‌گونه‌ای تربیت شوند که اولیاء و مربیان و مبلغین و روحانیون دغدغه مند باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و ایجاد آسیب اجتماعی در جامعه عدم پایبندی به نماز و دستورات دینی و تعالیم اسلامی است که بزهکاری اجتماعی و آلودگی‌های معنوی را رقم می‌زند.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم بابیان اینکه کار اصلی دشمن کم‌رنگ جلوه دادن ارزش‌های دینی است، اظهار کرد: نماز از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که فاصله گرفتن از آن هر جامعه‌ای را از مسیر موفقیت جدا و مهیای زوال و نابودی می‌سازد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در حوزه‌های فرهنگی به‌ویژه در بحث نماز تصریح کرد: «فرصتی که فضای مجازی در اختیار ما گذاشته است در هیچ زمان و در هیچ تاریخی چنین فرصتی وجود نداشته است به شرطی که دست‌به‌دست هم دهیم و تولید محتوا کنیم.»

رحیمی بابیان اینکه نماز به‌عنوان یک فریضه وسیله تقرب به خالق بوده و نماد و پرچم دین مبین اسلام است، افزود: اقامه نماز جماعت، توسعه و نشر فرهنگ نماز در مدارس، آموزش و تعلیم نماز برای کودکان و نوجوانان و همچنین بالا بردن آگاهی آن‌ها، برگزاری همایش‌ها و مراسمات فرهنگی دینی و... در فرهنگ‌سازی نماز به‌عنوان فریضه‌ای انسان‌ساز در مسیر ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام /90013

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز آسیب های اجتماعی دین اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در اجلاس نماز گلپایگان که با حضور مردم و مسئولان در آستان امامزادگان هفده تن برگزار شد؛ از تاسیس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: سومین مرکز تخصصی نماز کشور به زودی در استان اصفهان راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود:استان اصفهان سومین استان کشور است که پس از قم و مشهد مرکز تخصصی نماز در این استان راه اندازی می شود .


وی افزود:تربیت طلاب و اساتید و تولید محتوا در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از مهمترین وظایف مرکز تخصصی نماز است.
محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان هم در این اجلاس با اشاره به اقامه نماز در ادارات شهرستان گفت : به مدیران و روسای ادارات تاکید شده است که به نماز اول وقت و اقامه آن در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور