Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، دوره رکود، دوران کسادی و بحران تمام خصوصیات این دوره در مقابل دوران رواجی قرار دارد. حجم تولید و تجارت کاهش یافته مخصوصاً در مورد کالاهای بادوام حتی در مورد بعضی از آن‌ها معمولاً حجم تولید به کم‌تر از حجم مصرف می‌رسد.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون اقتصاد جهانی در سالی که گذشت شاهد کم ترین رشد اقتصادی بوده است و بنابر گفته کارشناسان پیش بینی می شود که اوضاع اقتصاد جهانی همینقدر شکننده باقی بماند اما تحلیلگران مودی وقوع رکود را پیش بینی نکرده اند ولی بر این باورند که اوضاع اقتصادی به دلیل تغییر سیاست های تجاری و بین الملل بسیار در نوسان است و همین اتفاق باعث شکنندگی اقتصاد جهانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارشناسان این موسسه در این خصوص می گوید:" احتمال رکود کماکان در آمریکا و اروپا بالا است و تا زمانی که چین نتواند تولیدات داخلی خود را به روال سابق برگرداند و تکلیف برگزیت مشخص نشود احتمال رکود نیز وجود خواهد داشت."

به گفته یکی از کارشناسان مودی نرخ بهره با آمدن سال جدید تغییری نخواهد کرد و کماکان پایین باقی خواهد ماند که این نرخ پایین باعث کاهش هزینه های استقراض برای حاکمیت ها و شرکت ها خواهد شد اما یک محیط عملیاتی دشوار برای بانک ها و بیمه گذاران ایجاد خواهد کرد آنها همچنان با رسیدن سرمایه گذاران به سود ریسک پذیری را ترغیب می کنند.

آیا می شود جلوی رکود را گرفت؟

مارک زندی کارشناس مسائل اقتصادی در این خصوص می گوید:" بله می شود جلوی رکود اقتصاد جهانی را گرفت اگر که رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، از تشدید جنگ تجاری با چین دست بردارد، انگلیس به جای خروج از اتحادیه اروپا راه حلی برای این مشکل پیدا کند و بانک های مرکزی نیز اقدام به اجرا بسته های محرک پولی خود کنند."

وی در ادامه افزود:" بحران‌ها و تنش‌های بین دو کشور در عرصه اقصادی تنها در اقتصاد آن کشور تاثیر نخواهد گذاشت بلکه اقتصاد جهانی را با دگرگونی‌های پیاپی مواجه می کند که باعث می شود توازن در بازار عرضه و تقاضا بهم بخورد پس کشورها باید مراقب سیاست هایی که پیش می گیرند باشند چراکه نه تنها اقتصاد خود بلکه اقتصاد جهانی را درگیر خواهند کرد."

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اقتصاد جنگ چین رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، مهدی شیار مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد، در معرفی این برنامه گفت: «نبض تولید» یک مستند گزارشی است که به بررسی و بیان پیش نیازها و الزامات تحقق شعار سال در زمینه تولید میپردازد و از اردیبهشت در جدول پخش برنامه های رادیو اقتصاد قرار گرفته است. 

وی با اشاره به این موضوع که در این برنامه با فعالان اقتصادی در طیف گسترده ای از صنایع مختلف گفتگو می شود، تصریح کرد: گزارش های این برنامه به صورت هدفمند وضعیت بنگاه های تولیدی و جایگاه محصولات آنها در بازار را بررسی می کند و با تحلیل وضع موجود به آسیب شناسی به منظور رفع موانع می پردازد.

مهدی شیار با بیان این نکته که بنگاه های اقتصادی خصوصی، نماد مشارکت مردمی در بدنه اقتصاد کشور هستند و در شعار امسال بر نقش بنیادی این مشارکت تاکید شده است، گفت: استفاده از ظرفیت های آگاهی بخشی و مطالبه گری رسانه در جهت تسهیل فرآیند تولید در بخش خصوصی، از اهداف برنامه «نبض تولید» است.

«نبض تولید» به تهیه کنندگی لیلا روزبهانی سه شنبه ها ساعت 14:30 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

دیگر خبرها

  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند