Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان به همراه هیئتی امروز چهارشنبه سیزدهم آذرماه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید نمودند.

موصلی ضمن تشکر از خدمات ارزنده شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی در خدمات رسانی به مددجویان کمیته امداد و تلاش شرکت های پتروشیمی در رفع محرومیت و خدمات ارزنده آنان در هنگام حوادث مختلف، بویژه در سیل سال جاری، اظهار داشت: بیش از یکصدو سی هزار خانواده خوزستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که در حدود شش هزار خانواده‌ تحت پوشش مربوط به شهرستان بندر ماهشهر می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: برای خودکفایی خانواده‌ها به سمت انجام کارهای فرهنگی، اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای خُرد پیش رفته‌ایم و در حوزه‌های اجتماعی نیز به دنبال تسهیل در فرآیند توسعه بیمه‌های اجتماعی مددجویان هستیم.

در ادامه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان، بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف خانواده های نیازمند توسط کمیته امداد رصد گردیده است، در تلاشیم که در راستای تهیه مسکن و اشتغال مولد جامعه هدف خود بکوشیم، و در این راستا از نهادهای ذیصلاح مشوق هایی همچون معافیت های بیمه ای و پرداخت تسهیلات مالی ارزان برای صاحبان مشاغلی که زمینه اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد را دارند، فراهم آورده ایم.

در ادامه جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تشکر از نقش کمیته امداد به عنوان نهادی مردمی و تخصصی در محرومیت زدایی، بیان کرد: از گذشته تا بحال در راستای مسئولیت های اجتماعی، صنعت پتروشیمی در قالب شورای راهبردی کمک های بسیاری، بصورت جاری و سرمایه ای در اختیار کمیته امداد و مدد جویان تحت پوشش این نهاد قرار داده است.

رئیس شورای راهبری شرکت های پتروشیمی مستقر در شهرستان بندر ماهشهر، افزود: با توجه به ظرفیت کمیته امداد در رصد و شناسایی خانواده های بی سرپرست و نیازمند، و با توجه به اولویت نیاز مددجویان به مسکن مناسب، این شورا نیز آمادگی همکاری در زمینه تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن کمیته امداد در سطح شهرستان را دارد، که در این خصوص مقرر گردید طرح های پیشنهادی از سوی کمیته امداد ارائه شود.

گفتنی است، همکاری های صنعت و کمیته امداد در ایجاد اشتغال مولد و کارآفرینی و حمایت از کارآفرین ها از دیگر موضوعات مورد بحث این بازدید بود که مقرر گردید کارآفرینان مستعد و طرح های مربوط به منطقه ویژه معرفی گردند تا با حمایت صنعت و با استفاده از نیروی کار بومی فعال شوند.

ضمنا مقرر شد همکاری های فی مابین جهت رسیدگی به امور برخی مددجویان که مشکلات خاص دارند توسعه یابد تا صنعت بطور مستقیم در این حوزه از طریق کمیته امداد اقدام نماید.

در پایان جلسه، لوح تقدیری که  توسط استاندار خوزستان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان جهت تقدیر از تلاش های صنعت پتروشیمی منطقه تنظیم گردیده بود به رئیس شورای راهبردی به نمایندگی از شرکت های پتروشیمی اهدا شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به چالش‌های ضمانت تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان، اظهار کرد: مسئله ضمانت تسهیلات یکی از چالش‌های مهم مددجویان برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است که در این راستا مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مجوز ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای مددجویان را صادر کرد.

وی افزود: پس از مصوبه مجلس و ابلاغ آئین‌نامه مربوطه، از دی‌ماه سال گذشته صندوق به صورت آزمایشی در پنج استان گلستان، مرکزی، اصفهان، البرز و قزوین راه‌اندازی شد که در سال جاری نیز با ابلاغ تسهیلات، عملیات راه‌اندازی آن در کل کشور انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد حیات درباره نحوه کارکرد صندوق ضمانت، بیان کرد: از آنجایی که موضوع ضمانت مددجویان در اختیار شعب بانک‌ها قرار دارد و معمولا در این زمینه نیز مقداری سلیقه‌ای رفتار می‌شود و مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات باید دارای ضامن‌های کارمند رسمی با چک باشند و باتوجه به اینکه مددجویان، افرادی با شرایط خاص هستند که نمی‌توانند فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند، براین اساس در کنار تلاش‌های دولت و نظام بانکی برای بهبود شرایط ضمانت، کمیته امداد با راه‌اندازی صندوق ضمانت و با استفاده از ابزار‌های در اختیار سعی کرده ضمانت افراد را تسهیل کند.

فیروزآبادی یادآور شد: با راه‌اندازی صندوق، به عبارتی صندوق ضمانت کمیته امداد، ضامن مددجویان خواهد شد و مددجویان با سفته مددجو و امضای فرد دیگری که خوشنام باشد می‌توانند ضمانت‌نامه خود را به بانک ارائه کنند.

به گفته وی، صندوق ضمانت کمیته امداد دارای سرمایه اولیه‌ای به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که از سوی کمیته امداد و وزارت اقتصاد به صندوق اختصاص یافته است.

مدیرعامل بنیاد حیات در پاسخ به این سوال که صندوق ضامن چه مددجویانی خواهد شد؟ توضیح داد: برای ضمانت، عمده مسئله ما در زمینه زنان سرپرست خانوار است. هدف‌گذاری ما برای سال اول این بوده که بتوانیم جامعه ۴۰۰۰ نفری را ضمانت کنیم و در برنامه هفتم کمیته امداد پیش‌بینی شده برای متوسط سالی ۱۰ هزار نفر از طریق این صندوق ضمانت داده شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد