Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:31:20 GMT

نگرانی از احتمال ورود آمریکا به جنگ تجاری جدید

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۰۹۶۵

در حالی که رسانه‌ها از تهدید آمریکا به افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه گمرکی کالاهای فرانسوی خبر داده‌اند، نگرانی‌ها از احتمال ورود آمریکا به جنگ تجاری با یک کشور جدید بالا گرفته است.

به گزارش ایبِنا، آمریکا روز دوشنبه تهدید کرد که در واکنش به تصمیم فرانسه برای اخذ مالیات از شرکت های آمریکایی فعال در عرصه فناوری، تعرفه های گمرکی جدیدی را بر روی محصولات فرانسوی به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار وضع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که نگرانی‌ها در بازارهای اقتصادی جهان را در دو روز اخیر تشدید کرده‌است.

از جمله کالاهایی که واشنگتن قصد دارد نرخ تعرفه گمرکی آنها را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهد می توان به انواع پنیرهای فرانسوی از جمله پنیر روکفور، ماست، نوشیدنی های الکلی، لوازم آرایشی و کیف های دستی اشاره کرد.

دولت دونالد ترامپ، رdیس جمهوری آمریکا در حالی تهدید به وضع تعرفه گمرکی مضاعف بر تولیدات فرانسه کرده که دفتر نماینده تجاری ایالات متحده طرح اخذ مالیات از شرکت های بزرگ فناوری (گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون) را برای این شرکت های آمریکایی خسارت بار توصیف کرده است.

پیش تر دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این نهاد قصد دارد با با افزایش حمایت گرایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به طور "غیرعادلانه" شرکت های آمریکایی را هدف قرار می دهند مقابله کند. پیشنهاد دفتر نمایندگی تجاری آمریکا برای وضع تعرفه های گمرکی جدید بر روی کالاهای فرانسوی برای اجرا باید به تائید دونالد ترامپ برسد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه یک روز پیش و در روز سه شنبه تهدیدهای آمریکا برای افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای فرانسوی را "غیرقابل قبول" خواند. وی روز دوشنبه پیش از تهدید جدید آمریکا گفته بود که پاریس "هرگز" از اخذ مالیات از شرکت های بزرگ فناوری صرفنظر نخواهد کرد. وزیر اقتصاد فرانسه واشنگتن را متهم کرد که دیگر به دنبال دستیابی به توافقی بین‌المللی برای اخذ مالیات از شرکت های فعال در عرصه بین المللی نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی لیلا واثقی معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس آمریکا جنگ تجاری تعرفه گمرکی انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی لیلا واثقی معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است،

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 6080189

دیگر خبرها

  • لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • چه بازیگری مصدر تنش بود؟/وارونه نمایی به سبک فرانسوی‌ها