Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان در پی درگذشت دو تن از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، روابط عمومی این دانشگاه با صدور اطلاعیه ای، به تشریح جزییات موضوع پرداخت.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

در روزهای گذشته دو تن از دانشجویان این دانشگاه در دو حادثه‌ی تلخ جان خود را از دست دادند که این دو ماجرای ناگوار موجب اندوه جامعه دانشگاهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم این دو دانشجوی عزیز، دوستان و همکلاسی های آن‌ها، جهت استحضار جامعه دانشگاهی استان و دانشجویان عزیز، جزییات این دو اتفاق ناگوار به شرح زیر تشریح می گردد.

در روز هشتم آذرماه، یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه پسران (خوابگاه شهید علم الهدی)، دانشجوی رشته کامپیوتر از خوابگاه خارج می شود و در روز بعد، پیکر بی جان این دانشجو، در خیابان اول منطقه بوستان اهواز پیدا می شود و تا این لحظه علت مرگ وی مشخص نشده است و در نتیجه تا مشخص شدن علت دقیق حادثه، نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد علت مرگ وی ارائه کرد.

در حادثه دوم نیز متاسفانه یکی از دانشجویان پسر ساکن خوابگاه شهید علم الهدی، اهل شهرستان باغملک و دانشجوی رشته زیست شناسی، ساعت ۴ بامداد روز ۱۲ آذرماه، در حالی که خود را از درختان پشت خوابگاه حلق آویز کرده بود، ساکنان خوابگاه متوجه موضوع شدند و وی را به سرعت به مراکز درمانی رساندند، ولی متاسفانه وی درگذشت. مراسم تشیع پیکر این دانشجوی عزیز نیز فردا در زادگاهش برگزار می شود و مسئولان دانشگاه نیز برای همدردی با خانواده وی در این مراسم حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن همدردی مجدد با خانواده های متوفیان، اعلام کرده است که مسئولان دانشگاه به دقت در حال بررسی علت و دلایل وقوع این دو حادثه هستند و هرگونه اطلاعات موثق در مورد این دو حادثه از طریق روابط عمومی دانشگاه با دانشجویان عزیز و اصحاب محترم رسانه در میان گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش غسالی به دانشجویان در غسالخانه بهشت زهرا (عکس) رییس دانشگاه شاهد : دانشجویان را مجبور نمی‌کنیم چادر بپوشند، اما غیر چادری نمی‌پذیریم

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد