Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:48:37 GMT

مرگ مشکوک ۲ دانشجوی دانشگاه شهید چمران

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۱۰۹۹

مدیرکل دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز حوادث اخیر در خوابگاه این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا؛ بابک محمدیان در مورد اتفاقاتی که اخیرا در خوابگاه دانشجویی پسرانه دانشگاه شهید چمران رخ داد، اظهار داشت: هشتم آذرماه یکی از دانشجویان رشته کامپیوتر اهل شهرستان اندیمشک، پس از خروج از خوابگاه باز نمی‌گردد و در نتیجه هم اتاقی‌ها خانواده وی را در جریان می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جسد این دانشجو یک روز پس از مفقود شدن در منطقه بوستان در داخل یک ساختمان نیمه کاره پیدا شد و توسط خانواده وی مورد شناسایی قرار گرفت و جهت بررسی‌های بیشتر در موردعلت مرگ به پزشکی قانونی تحویل داده شد که دو سه هفته دیگر نتایج علت مرگ اعلام خواهد شد.

محمدیان بیان کرد: شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه فرد درگذشته را با چاقو کشته‌اند یا با خودرو زیر گرفته‌اند و بعد به محل مرگ منتقل کرده‌اند، واقعیت ندارد و علت هنوز مشخص نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مرگ دانشجوی متولد ۷۰ رشته زیست‌شناسی این دانشگاه که ساعت ۴ صبح روز گذشته- سه شنبه ۱۲ آذرماه - در پست خوابگاه علم الهدی به شکل حلق آویز پیدا شد، اشاره کرد و افزود: جسد این جوان نیز جهت کالبدشکافی به پزشکی قانونی منتقل شد و با انجام آزمایشات لازم جسد به خانواده وی تحویل داده شد.

محمدیان ادامه داد: قبل از این ۲ حادثه یک مورد اقدام به خودکشی نیز در داخل خوابگاه دانشگاه چمران با اقدام به بریدن رگ داشته‌ایم که خوشبختانه با مراجعه به موقع مسئولان و رسیدگی هم اکنون این جوان در سلامت کامل به سر می‌برد، ولی با بررسی‌ها و گفت و گویی که با خانواده این جوان انجام دادیم این چندمین اقدام وی برای خودکشی بوده است.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات عمده‌ای که در فضا‌های فعلی دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان وجود دارد عدم شوق به ادامه زندگی، امید به آینده و شور و نشاط است. برای جوانان هیچ شور و نشاطی وجود ندارد به طور مثال دانشجوی دکترا به ما می‌گوید بعد از فارغ التحصیل شدن هیچ امیدی برای یافتن شغل ندارم و دلخوشی‌ام همین دوران دانشجویی است.

محمدیان تصریح کرد: این عدم امید به زندگی و نداشتن شور و نشاط مختص به دانشگاه شهید چمران اهواز نیست بلکه بسیاری از جوانان ما امید به زندگی‌شان را از دست داده‌اند و باید تصمیم اساسی در زمینه اشتغال و زمان اوقات فراغت آن‌ها گرفته شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی لیلا واثقی معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس دانشگاه شهید چمران اهواز خوابگاه دانشجویی پزشکی قانونی مرگ مشکوک انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی لیلا واثقی معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم