Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@23:56:38 GMT

مصرف این خوراکیهابرای صبحانه ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۱۲۰۶

یک متخصص تغذیه در خصوص مضرترین غذا‌های صبحانه گزارشی تهیه کرده است. ناطقان: سوزی بارل، متخصص تغذیه استرالیا گفت:نان پیتا به طور قطع برای صبحانه مناسب نیست، زیرا سطح گلوکز خون را افزایش می‌دهد و حاوی ۸۰ گرم کربوهیدرات در ۱۰۰ گرم محصول است.

این متخصص گفت: "این بدترین انتخابی است که شما می‌توانید انجام دهید".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محصول ناسالم دیگر، غلات شیرین است که کودکان آن را بسیار دوست دارند. وی گفت: "این غلات آماده، فیبر‌های غذایی بسیار کمی دارند و نمی‌توانند مدت طولانی شخص را سیر کنند؛ و بچه‌ها، با خوردن صبحانه با غلات آماده، به خوردن شیرینی عادت می‌کنند. "

به گفته وی، برای صبحانه استفاده از گرانول یا غلات بدون قند با افزودن ماست یونانی، مقدار کمی عسل و انواع توت‌ها مفید است.

او همچنین تخم مرغ، نان سبوس دار، سبزیجات و بیکن را برای صبحانه توصیه می‌کند. این متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن شیرینی با نان سبوس دار بیشتر مفید است، زیرا حاوی چربی زیادی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خوراکی ها ، صبحانه ، ممنوع

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خوراکی ها صبحانه ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!

به غیر از تمام راهکارهای طبیعی و کیمیاوی که روی بدن و محیطتان امتحان می‌کنید تا شاید از شر پشه‌ها خلاص شوید، تغذیه نیز یکی دیگر از ابزارهای مفیدی است که در اختیار دارید.

سیر

چند مطالعه نشان داده‌اند که سیر دارای قدرت دفع‌کنندگی در برابر پشه‌هاست. آلیسین، عنصر فعال موجود در سیر است که می‌توانید با خوردن آن به صورت خام پشه‌ها را از خود دور کنید. می‌توانید همراه وعده‌ی غذایی‌تان مقداری سیر خرد شده مصرف کنید و مطمئن باشید که با این کار به خودتان در مبارزه با پشه‌ها کمک می‌کنید.

گریپ فروت

گریپ فروت این میوه‌ی خوشمزه دارای ترکیبی به نام نوتکاتون است که معلوم شده نه تنها پشه‌ها بلکه ساس را نیز دفع می‌کند. به همین دلیل دانشمندان در حال پژوهش‌های گسترده‌ای در مورد میوه‌ی گریپ فروت و استفاده از نوتکاتون آن برای مبارزه با شیوع بیماری لایم و سایر بیماری‌های مرتبط با ساس و کنه هستند. هر چند هنوز مشخص نیست چه اندازه باید گریپ فروت بخورید تا پشه‌ها از شما دور شوند؛ اما فعلاً هر اندازه که میلتان می‌کشد گریپ فروت بخورید! برای استفاده‌ی بیشتر از این میوه برای دفع پشه می‌توانید عصاره‌ی پوست آن را بعد از خوردن به پوستتان بمالید.

سرکه سیب سال‌هاست که به عنوان دافع طبیعی پشه‌ها کاربرد دارد. سرکه سیب نیز مانند سایر خوراکی‌هایی که گفتیم می‌تواند حس بویایی پشه‌ها را تغییر بدهد و از جذابیت شما برای پشه‌ها کم کند.

علف لیمو یا لمون گرس

علف لیمو یا لمون گرس یکی از بزرگ‌ترین منابع غذایی حاوی سیترونلاست که به دافع پشه بودن شهرت دارد. هر چند پزشکان هنوز تردید دارند که آیا خوردن علف لیمو به اندازه‌ی استفاده از عصاره‌ی آن روی پوست در دفع پشه مؤثر است یا نه؛ اما گزارش و شواهدی از گذشته وجود دارد که حاکی از مؤثر بودن آن است. لمون گرس طعم خوبی هم دارد و می‌توانید آن را به چای در حال دم کشیدن هم اضافه کنید یا اینکه به عنوان چاشنی، برگ آن را در غذا بریزید. لمون گرس بافت زبری دارد و به همین دلیل بهتر است بعد از پخت غذا، قبل از خوردن، آن را از غذا خارج کنید و دور بیندازید.

سرکه سیب

سرکه سیب سال‌هاست که به عنوان دافع طبیعی پشه‌ها کاربرد دارد. سرکه سیب نیز مانند سایر خوراکی‌هایی که گفتیم می‌تواند حس بویایی پشه‌ها را تغییر بدهد و از جذابیت شما برای پشه‌ها کم کند. نگران نباشید، خوردن سرکه سیب باعث نمی‌شود برای آدم‌های دیگر هم بوی متفاوتی بدهید! خیلی از قدیمی‌ها می‌گویند خوردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بدون اینکه با آب رقیق شود، یک بار در روز می‌تواند کمکتان کند پشه‌ها را از خود دور کنید؛ اما برای اینکه خوردن سرکه سیب برایتان خوشایندتر شود می‌توانید آن را با کمی عسل ترکیب کنید. همچنین می‌توانید از سرکه سیب در سوپ و سالادتان استفاده کنید.

مرچ قرمز

کپسایسین عامل تندی مرچ قرمز است که خاصیت گرمازایی دارد و شهرت مرچ قرمز نیز بابت وجود آن است. کپسایسین برای خیلی از افراد عامل محرک است و به همین دلیل بعد از خوردن آن احساس سوزش در دهانتان می‌کنید؛ بنابراین برای خیلی از حشرات نیز همین حالت را دارد. کپسایسین در حال حاضر به عنوان حشره‌کش در خیلی از جا‌های دنیا استفاده می‌شود. ضمناً پشه‌ها از بویی که هنگام خوردن غذا‌های حاوی مرچ قرمز آزاد می‌شود فرار می‌کنند. در انواع غذا‌ها نیز می‌توانید از مرچ قرمز استفاده کنید.

بادمجان رومی

بادمجان رومی یکی از غذا‌هایی است که تیامین (ویتامین B۱) زیادی دارد. خیلی از افراد عقیده دارند رژیم غذایی سرشار از تیامین می‌تواند در دفع پشه‌ها مؤثر باشد. بادمجان رومی به دلیل تیامین زیادی که دارد باعث می‌شود شما کمتر برای پشه‌ها جذاب باشید. اگر هم پشه نیشتان زد می‌توانید آب بادمجان رومی را به قسمت مورد نظر بزنید تا خارش آن تسکین پیدا کند.

استفاده از بادمجان رومی در غذا به بی‌نهایت روش ممکن است. از بادمجان رومی پخته شده گرفته تا تازه در انواع غذا‌ها و سالاد‌ها می‌تواند در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار بگیرد. حتی می‌توانید از بادمجان رومی و سیر و پیاز با هم در غذا استفاده کنید و از خواص همه‌ی آنها برای دفع پشه‌ها بهره ببرید.

حبوبات

حبوبات نیز مانند بادمجان رومی عمل می‌کنند. همه‌ی این غذا‌ها سرشار از تیامین هستند و بویی ایجاد می‌کنند که حشرات را دفع می‌کند. حبوبات می‌توانند همراه خوبی در کنار خیلی از غذا‌ها باشند. مثلاً می‌توانید یک کاسه عدسی همراه با مرچ قرمز میل کنید و از جذابیت خود برای پشه‌ها بکاهید!

از چه مواد غذایی باید پرهیز کنید؟ غذا‌های شور

غذا‌های شور مقدار بسیار زیادی اسیدلاکتیک تولید می‌کنند که معلوم شده پشه‌ها را جذب می‌کنند. به همین دلیل است که هنگام ورزش، پشه‌ها به شما نزدیک می‌شوند، چون عرق زیادی می‌کنید و نمک روی پوستتان می‌نشیند. پس اگر بعدازظهر به عنوان میان وعده چیپس، کراکر یا بادام زمینی بوداده خوردید منتظر باشید که شب پشه‌ها رهایتان نکنند.

شیرینی‌جات

در مورد غذا‌های شیرین نیز گفته می‌شود که محتوای قند زیاد در غذایی که می‌خورید می‌تواند پوستتان را شیرین‌تر کرده و در نتیجه برای پشه‌ها جذاب باشید، البته عده‌ای نیز این ادعا را قبول ندارند. به هر حال اگر تصمیم دارید مدت زمان زیادی را بیرون از منزل بگذرانید، مثلاً در مسافرت، بهتر است دور شیرینیجات را خط بکشید وگرنه ممکن است این حشرات باعث شوند تمام شب را بیدار بمانید!

غذا‌های غنی از پتاسیم

همان‌طور که ذکر شد پشه‌ها به اسیدلاکتیک که به طور طبیعی در همه حال توسط بدن شما آزاد می‌شود، جذب می‌شوند. خوردن غذا‌های غنی از پتاسیم مانند کیله، کچالو، آلو، کشمش، آووکادو و اسفناج با همه‌ی فوایدی که دارند باعث افزایش مقدار اسیدلاکتیک از طریق پوست شما می‌شوند؛ بنابراین اگر این روز‌ها تصمیم دارید شب را در خارج از منزل بگذرانید و در مورد پشه‌ها نگرانید، این غذا‌ها را حذف کنید.

منبع: تبیان

tags # سلامت سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • انواع صبحانه در کشورهای مختلف جهان و اثرات آن بر روح و جسم
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب