Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی مهاباد (آذربایجان غربی) گفت: یک فرد متخلف که خود را مامور سهام عدالت معرفی و به این شیوه از مردم اخاذی می‌کرد در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ برزو تجاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت ۲۰ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تلفنی در قالب پرداخت سهام عدالت، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و بعد از انجام تحقیقات و عملیات پلیسی، مخفیگاه این فرد شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران آگاهی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این فرد سودجو با چرب‌زبانی و فریب دادن شهروندان آنان را برای ارایه اطلاعات بانکی و اینترنتی خودشان ترغیب کرده و سپس از حساب بانکی‌ آنان پول برداشت می‌کرد.

وی با بیان اینکه این کلاهبردار به برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد، اظهار داشت: مبالغ سرقت شده پس از بررسی و تحقیقات لازم به مالباختگان عودت داده‌شد.

فرمانده انتظامی مهاباد از شهروندان خواست برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی به تماس‌های تلفنی افراد مشکوک در خصوص برنده شدن در مسابقات و قرعه‌کشی و دیگر ترفندهای کلاهبرداری توجه نکنند.

اردیبهشت سال جاری نیز یک کلاهبردار دیگر که به همین عنوان از مردم اخاذی می‌کرد در مهاباد دستگیر شده بود؛ با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و فناوری‌های وابسته به آن، کلاهبرداری‌های اینترنتی در کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی و مهاباد نیز به چشم می‌خورد.

مهمترین عامل این کلاهبرداری‌ها، فقدان آگاهی و توجه نداشتن مردم به موارد ایمنی در استفاده از شبکه‌های اینترنتی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سهام عدالت کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ محمدرضا یاری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اعلام شکایت تعداد زیادی از کسبه و شهروندان کرمانشاهی مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد شخصی پس از جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان و کسبه به آنها وعده خرید مواد ضایعاتی از شرکت‌ها و ادارات با قیمتی مناسب و نرخی کمتر از قیمت عمده فروشی‌ها و همچنین پرداخت سود مناسب داده است، از این طریق توانسته مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: با دریافت این اطلاعات، تحقیقات گسترده و همه جانبه مأموران انتظامی شهرستان کرمانشاه برای دستگیری متهم متواری آغاز شد تا اینکه مأموران انتظامی شهرستان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند.

سرهنگ یاری ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم فراری را به همراه همدستش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و این افراد در بازجویی‌ها به ارتکاب کلاهبرداری فوق اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6087023

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • کشف ۷۳ فقره انواع سرقت در گلستان/ دستگیری ۳۵۴ متهم تحت تعقیب