Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، رسانه های آمریکا به نقل از مقام‌های این کشور از افزایش تهدید ایران علیه منافع واشنگتن در خاورمیانه خبرداده‌اند و گفته‌اند ایران مخفیانه در عراق یک زرادخانه از موشک‌های کوتاه‌برد خود ایجاد کرده است.

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش دراین باره مدعی شد: ایران "با استفاده از ادامه هرج و مرج در عراق" زرادخانه ای مخفی از موشک های کوتاه برد خود در عراق راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نیویورک تایمز به نقل از مقام های نظامی و امنیتی آمریکا این کار را بخشی از تلاش های ایران برای اعمال نفوذ و ایجاد ارعاب در خاورمیانه خوانده است.

 

الیسا سولتکین، نماینده دموکرات مجلس آمریکا به این روزنامه گفته است" کسی به این که در سال گذشته ایران موشک‌های بالستیک خود را به عراق برده تا بتواند خشونت را در منطقه بگستراند به اندازه کافی توجه نمی‌کند."

 

به گفته این نماینده مجلس آمریکا: هرج و مرج و نابسامانی در دولت مرکزی عراق ایران را در بهترین موقیعت برای سوءاستفاده از ناآرامی‌ها در عراق قرار داده است.

 

سولتکین از کارشناسان سابق خاورمیانه سی.آی.ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده که در عراق نیز فعالیت داشته است. او همچنین عضویت در تیم امنیت ملی جورج دبلیو بوش و باراک اوباما روسای جمهوری سابق آمریکا را در کنار سمت‌های مدیریتی مختلف در پنتاگون در کارنامه خود دارد.

 

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های امنیتی آمریکا نوشته است: این زرادخانه تهدیدی برای اسراییل و عربستان سعودی، متحدان آمریکا در منطقه است.

 

نیویورک‌تایمز در بخشی دیگری از گزارش روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه خود نوشت: به رغم استقرار نیروهای تازه ایالات متحده در منطقه، ارزیابی‌های جدید اطلاعاتی از انبار موشک‌های ایران در عراق نشان می‌‌دهد که تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از اقدامات ایران تا اندازه زیادی ناکام بوده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: موشک آمریکا عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که مقامات رژیم اسرائیل در مورد شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق دچار سو محاسبه شدند.

به گزارش انتخاب، این روزنامه می‌گوید: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.»

این رسانه می‌گوید که مقامات آمریکایی از اینکه تنها چند دقیقه قبل از حمله دمشق به آن‌ها اطلاع داده شده بود و اهمیت آن اعلام نشده بود، عصبانی بودند.

دو مقام (رژیم) اسرائیل به نیویورک تایمز می‌گویند که برنامه‌های این حمله دو ماه قبل از انجام آن آغاز شده است.

این روزنامه می‌گوید که این طرح سپس در ۲۲ مارس توسط کابینه جنگ تصویب شد.

این روزنامه می‌گوید سوابق گفتگو‌های داخلی مقامات (رژیم)اسرائیل در مورد پاسخ‌های بالقوه تهران نشان می‌دهد که هیچ یک از آن‌ها حمله‌ای در مقیاسی را که در آخر هفته مشاهده شد، زمانی که تهران بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد، پیش‌بینی نکرده بودند.

بر اساس این گزارش، نهاد اطلاعاتی اسرائیل در ابتدا انتظار داشت که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کند. در این گزارش آمده است که هفته گذشته آن‌ها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند و، اما این نیز یک قضاوت نادرست بوده است.

لازم به ذکر است که نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند.

دیگر خبرها

  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • بقایای موشک اسرائیل در مرز ایران و عراق؟!/عکس
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد