Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بودجه سال ۱۳۹۹ در چارچوب طرح اصلاح ساختار بودجه تهیه شده است. به گفته محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، منابع بودجه ۱۳۹۹ کمترین وابستگی را به نفت دارد و ریالی از نفت در بودجه‌های جاری و هزینه‌ای صرف نخواهد شد.

نوبخت گفته است دولت با استفاده از حجم قابل توجهی از یارانه‌های پنهانی که در حوزه حامل‌های انرژی وجود دارد، بخشی از نیازهای خود را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دیگر که حجم قابل توجهی را شامل می‌شود، مربوط به دریافت مالیات است.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفته این موضوع به معنای افزایش مبلغ دریافتی از مالیات دهندگان فعلی نیست، بلکه بر اساس طرح دولت، مالیات کلیه بنگاه‌های تولیدی تقلیل می‌یابد، اما پایه‌های جدیدی مثل عایدی سرمایه تعریف کرده‌ایم که می‌توانیم از طریق آنها مالیات بیشتر و متناسب‌تری داشته باشیم. همچنین با رفع بخشی از معافیت‌های مالیاتی موجود می‌توانیم نیازهای خود را از وابستگی به نفت جبران کنیم.

فرهاد دژپسند نیز با بیان اینکه در سال قبل ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد گفته برنامه ما آن است که برای سال بعد حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: سازوکار مالیاتی را مجلس تعیین می‌کند/ سلبریتی‌ها باید مالیات بدهند

وحید شقاقی شهری اقتصاددان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: همان طور که دولت از چند ماه قبل اعلام کرده بود بودجه سال آینده را بدون نفت در نظر خواهند گرفت؛ البته این موضوع یک انتخاب نبود بلکه تنها اجبار بود که دولت را وادار به این تصمیم کرد.

او با اشاره به میزان فروش نفت گفته در حال حاضر میزان فروش نفت ایران به زیر ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است؛ ضمن آنکه این فروش پایدار هم نیست و یک روز ممکن است اصلا صادراتی نداشته باشیم و یک روز ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر کنیم.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه بودجه بدون نفت بسته شده است، ادامه می‌دهد: در سال گذشته رقم بودجه عمومی ۴۴۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد که نهایتا به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاسته شد و به نظر می‌رسد رقم بودجه عمومی برای سال ۹۹ حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان باشد.

شقاقی می‌گوید: احتمالا برای سال آینده افزایش ۱۵ درصدی برای حقوق کارمندان و افزایش ۲۰ درصدی برای دستمزد کارگران در نظر گرفته شود.

او ادامه می‌دهد: بخش عمده بودجه برای سال آینده از درآمد حاصل از مالیات، عوارض گمرکی و اوراق بدهی خواهد بود و درآمد دولت از این بخش‌ها بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود و از محل واگذاری‌ها و اوراق مالی نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ابداع روش بودجه‌نویسی به سبک ایرانی/ ماجرای «یک»های جدول بودجه چیست؟

شقاقی می‌گوید: در سال آینده در بهترین حالت دولت  ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد، اما در نهایت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه برآورد می‌شود.

این اقتصاددان می‌گوید: هر میزانی که در سال آینده از فروش نفت به دست بیاید صرف بودجه عمرانی خواهد شد و درآمد حاصل از نفت صرف بودجه جاری نمی‌شود.

او با اشاره به نرخ تسعیر ارز نیز ادامه می‌دهد: این نرخ برای فروش نفت ۸ هزار تومان برای هر دلار در نظر گرفته شده و نرخ ارز برای واردات کالا‌های اساسی نیز ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

شقاقی می‌گوید: در حال حاضر نرخ ارز نیمایی ۱۱ هزار تومان و نرخ ارز آزاد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و یک فاصله ۱۵۰۰ تومانی برای آن وجود دارد، این در حالی است که تا قبل از افزایش نرخ بنزین فاصله نرخ ارز آزاد و نیمایی کمتر بود.

او در مورد چند نرخی بودن ارز نیز می‌گوید: در حالی که این دولت شعار تک نرخی کردن ارز را می‌داد، اما در حال حاضر با نظام چند نرخی ارز روبرو هستیم که بجز رانت و فساد نتیجه دیگری ندارد.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لایحه بودجه لایحه بودجه سال 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از آنکه آمریکا کمک مالی و نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد. تازه‌ترین کمک‌های دولت انگلیس به اوکراین شامل ۵۰۰ میلیون پوند برای امور نظامی، ۴۰۰ خودرو نظامی، ۱۶۰۰ قبضه سلاح و ۴ میلیون مهمات انواع ادوات جنگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس 
۲ – جورجی استگ – فعال مدنی در انگلیس
۳ – شهروند انگلیسی 

نخست وزیر انگلیس پس از اهدای این کمک‌ها با بیان اینکه برای دفاع از کشورمان، منافع و ارزش هایمان باید بیشتر تلاش کنیم گفت: من امروز بیشترین بودجه برای دفاع ملی خودمان را در یک نسل اهعلام می‌کنپم.
ریشی سوناک افزود: بودجه ارتش مان را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور افزایش می‌دهیم. ما بودجه نظامی را در شش سال آینده هر سال افزایش خواهیم داد و ۷۵ میلیارد پوند دیگر به ارتش اختصاص خواهیم داد.
دولت انگلیس در حدود دو سال اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده که اغلب آن، نظامی بوده است. مردم انگلیس بار‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده این کمک‌ها را موجب گسترش جنگ در اوکراین و نابودی پول مالیات مردم انگلیس دانستند و با آن به مخالفت برخاستند.
جورجی استگ یک فعال مدنی در انگلیس در این باره می‌گوید: آمریکا خواهان صلح در اوکراین نبوده است. بریتانیا هم خواهان صلح در اوکراین نیست. غرب از جنگ اوکراین برای پیشبرد اهدافش در جهان استفاده می‌کند بنابراین ادامه جنگ در اوکراین را ترغیب می‌کند.
یک شهروند انگلیسی هم در این باره می‌گوید: میزان پولی که برای جنگ اختصاص داده می‌شود طبعاْ از بودجه خدمات عمومی کاسته می‌شود. دولتی که مدعی است نمی‌تواند در بحران گرانی جاری، دستمزد کارگران، پزشکان و پرستاران را افزایش دهداما برخلاف خواست اکثریت مردم کلی پول صرف ماجراجویی‌های نظامی وجنگ افروزی می‌کند. 
دولت انگلیس در حالی طی سال مالی جاری، ۳ میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند که بدهی‌های دولت انگلیس به بیش از ۲ تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد پوند و بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • حمید درخشان: واگذاری سرخابی‌ها بهترین راه برای حل مشکلات آنها بود/ مدیریت کردن شرایط دو باشگاه بعد از واگذاری بسیار مهم است
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • بررسی بازار کار و درآمد و آینده شغل باریستایی در سال 1403
  • ادعای کارشناس تلویزیون محل جدید تامین کسری بودجه توسط دولت! | فیلم