Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینجا مدرسه‌ای در هشت کیلومتری مرکز شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان است، از 150 دانش‌آموز، اکنون ۸۵ نفر در کلاس‌های کپری مشغول تحصیل هستند، تاکنون چند پیمانکار برای ساخت مدرسه آمدند اما هنوز مدرسه‌ای ساخته نشده و کلاس‌های کپری نیز بسیار فرسوده هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فاریاب، حجت‌الاسلام علی رفیعی امام جمعه فاریاب از تنها مدرسه کپری روستاهای پاریگ جیرفتی‌ها و پاریگ‌پلنگی این شهرستان به درخواست اهالی این دو روستا بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تأسف از وضعیت این مدرسه و فضای خاکی و کپرهایی که فرسوده شده وغیرقابل استفاده است، از مسئولان و خیران خواست به این مدرسه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

امام جمعه فاریاب تصریح کرد: با وعده مسئولان از یک سال قبل قرار بود این مدرسه ساخته شود و اکنون نه‌تنها ساخته نشده است بلکه کلاس‌های کپری نیز بسیار فرسوده و غیرقابل استفاده هستند.

وی در ادامه از خیران استان کرمان خواست مساعدت لازم را نسبت به ساخت این مدرسه به‌عمل آورند.

 

اوضاع وخیم دانش‌آموزان باوجود سرماخوردگی‌های فصلی

اسماعیل ترکستانی رئیس شورای اسلامی سلیمان‌آباد اظهار کرد: دانش‌آموزان چهار پارچه آبادی با جمعیتی بالغ بر 150 نفر همچنان در این مدرسه کپری مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: باتوجه به زمستان پیش رو و سردی هوا و با وجود سرماخوردگی‌های فصلی اوضاع این دانش‌آموزان رو به وخامت می‌رود.

 

گرجستانی عضو شورای اسلامی سلیمان‌آباد بیان کرد: بعضا دانش‌آموزان به‌دلیل نبود امکانات اغلب برای ادامه تحصیل به شهرستان فاریاب مهاجرت کرده وبه‌دلیل کمبود و گرانی سرویس اغلب خانواده‌ها رنج می‌برند.

وی عنوان داشت: از 150 دانش‌آموز، اکنون ۸۵ نفر در این کلاس‌های کپری مشغول تحصیل هستند و وضعیت اسفناک این آموزشگاه هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان بسیار ملال‌آور است.

 

عضو شورای اسلامی سلیمان‌آباد اضافه کرد: این مدرسه در هشت کیلومتری شهرستان فاریاب و از توابع بخش هور است و تاکنون چند پیمانکار برای ساخت آمدند ولی به‌دلیل نبود بودجه و عدم ثبات بازار مسکن فسخ قرارداد کرده‌اند.

شایان ذکر است؛ این مدرسه کپری فاقد سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی سالم و دارای حیاط بدون حصار و خاکی است که در زمستان و هنگام بارش باران زحمت معلمان ودانش‌آموزان را دوچندان می‌کند.

گزارش از: یونس لطفی

انتهای پیام/80042/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرسه دانش آموزان کرمان روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند

دانش‌آموزان دبستان پسرانه بیان رفیع، با اهدای پس انداز‌های خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت ۳۰  میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.


لازم به ذکر است در این اقدام انساندوستانه دبیران و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه ۲۲ تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.


بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد