Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تاکید بر ارائه خدمات امداد و نجات به عنوان یکی از ماموریت های جمعیت هلال احمر در دوران وقوع حوادث گفت: اصل پیشگیری مهمترین رکن امداد، نجات و مدیریت بحران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مهندس مختار سلحشور اظهار کرد : تلاش در راستای ارتقا سطح آگاهی عمومی از طریق ارائه آموزش های لازم به آحاد مردم به ویژه ساکنان مناطق آسیب پذیر یکی دیگر از سیاست های جمعیت هلال احمر می باشد که آموزش های هلال احمر در دو بخش عمومی و تخصصی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح  کرد: هدف از ارائه آموزش های عمومی، بالا بردن سطح تاب آوری جامعه در برابر آثار و پیامدهای حوادث است و عموم مردم باید این آمادگی را داشته باشند تا در برابر حوادث و بلایا، بتوانند واکنش مناسب از خود بروز دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به فعالیت های حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در این بخش باید به تربیت نیروهایی پرداخت که در عملیات های امداد و نجات توان ارائه خدمات  به افراد آسیب دیده را داشته باشند.

مهندس سلحشور در ادامه گفت: 12 هزار نفر در استان هرمزگان پرونده داوطلبی دارند که شماری از آنان داوطلب فعال و برخی نیز در زمان حوادث فعال می شوند.

وی افزود: این افراد بدون هیچ گونه چشم داشتی در زمان وقوع بحران و حوادث برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان به میدان می آیند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان یادآور شد:هرمزگان، استانی حادثه خیز است و ضروریست که در جهت ارتقا آگاهی افراد تلاش کنیم.

 وی تصریح کرد: بالغ بر 48 درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی سکونت دارد از این رو یکی از برنامه های سال جاری ارائه آموزش های لازم به دهیاران است تا این آموزش ها به شوراها و روستانشیان منتقل شود.

 سلحشور گفت: طرح « دادرس » یکی دیگر از برنامه های جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای آگاهی دانش آموزان  در برابر حوادث و بلایا می باشد که در مدارس استان اجرا می شود از این رو دانش آموزان  به صورت مستمر در قالب این طرح در رابطه با حوادث و لمداد و نجات آموزش می بینند.

وی اظهار کرد: پنج هزار نفر از دانش آموزان مدارس استان هرمزگان در سال جاری در قالب طرح دادرس آموزش امداد و نجات را فرا گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان  تصریح کرد:از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون 7 هزار دانش آموز در زمینه آمادگی در برابر مخاطرات و 7 هزار دانش آموز نیز در رابطه کمک های اولیه آموزش دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان به اشاره به آموزش های محله محور عنوان کرد: معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت، آموزش های محله محور با محوریت مساجد را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از راه اندازی کاروان های سلامت نیز خبر داد و گفت: این کاروان متشکل از پزشکان داوطلب براساس برنامه زمانبندی شده به مناطق محروم سفر می کند و به ویزیت و ارائه خدمات رایگان به بیماران نیازمند می پردازد.

مهندس سلحشور به فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب جمع آوری کمک های مردمی در زمان وقوع سیل در خوزستان و شمال کشور نیز اشاره کرد و افزود: این افراد از طریق پایگاه های استانی مبلغ دو میلیارد و 800 میلیون ریال از کمک های مردم استان را برای کمک به سیل زدگان جمع آوری کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر استان مدیریت بحران هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طاهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در حوالی دریاچه «هویر» به هلال احمر دماوند اعلام شد که بلافاصله نجات گران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گردشگران علی‌رغم انسداد جاده کوهستانی منتهی به دریاچه «هویر» و «تار» به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که گرفتار شده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای «هویر» این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری عنوان کرد: همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند. ‌جو و رحمتی بودند.

کد خبر 6087034

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی