Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدیان با اشاره به اینکه انگیزه رانندگان برای دوگانه سوزکردن خودرو با اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت بالا رفت، گفت: از ۳۲۰ هزار خودروی تاکسی در سطح کشور بیش از ۹۰ درصد دوگانه سوز هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «پوریا محمدیان» شب گذشته (چهارشنبه 13 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک های بلاعوض با اشاره به اینکه ناوگانی مسافری و باری در این طرح قرار دارند که به عنوان حمل و نقل عمومی و سازمان حمل و نقل جاده ای قرار می گیرند، گفت: با اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت، انگیزه رانندگان برای دوگانه سوزکردن خودرو بالا رفته از جمله در حوزه سرویس مدارس، تاکسی های اینترنتی، آژانس های تاکسی تلفنی و وانت بارهای پرتردد مخاطب تسهیلات مصوبه شورای اقتصاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور ادامه داد: در حوزه مسافربرهای شخصی با شناسایی و اولویت بندی که به وسیله بانکهای اطلاعاتی وزارت کشور انجام می شود به شرکت های پخش فراوردهای نفتی معرفی می شوند تا از طریق کارگاه ها مورد  تبدیل قرار گیرند.

 

محمدیان با اشاره به اینکه اجرای طرح سهمیه بندی قبلی در سال 85 نهضتی در دوگانه سوز کردن خودروها اتفاق افتاد، گفت: از 320 هزار خودروی تاکسی در سطح کشور بیش از 90 درصد دوگانه سوز هستند اما در 8 سال اخیر میزان خودروهای گازسوز کم شد که سی ان جی را به حاشیه برد.

 

در ادامه این برنامه خبری «فریدون اسعدی»، کارشناس مسائل انرژی با بیان اینکه اگر بتوانیم خودور‌ها را به سمت سی ان جی سوز کردن ببریم صرفه جویی ۲۰ میلیون لیتر در روز و کاهش گاز‌های آلاینده را به همراه دارد، گفت: به دلیل توسعه نامتوازن سی ان جی در کشور در تناسب خودرو‌های سی ان جی سوز و جایگاه‌ها و نوسانات سیاست‌های اتخاذ شده و نداشتن برنامه مشخص این طرح پابرجا نبوده است.

 

اسعدی با بیان اینکه باید انگیزه لازم برای احداث جایگاه‌ها و حمایت‌های لازم در ساخت تجهیزات سی ان جی فراهم شود، افزود: این امر نیازمند سیاست‌های حمایتی دولت است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس شورای اسلامی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس سی ان جی جایگاه سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان واگذار می‌شود.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

کد خبر 747400

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی