Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اقدامات امام حسن عسکری (ع) موجب شد تا شیعه برای قرارگیری تحت لقای امام غایب آمادگی پیدا کند و در حقیقت این آمادگی ازجمله دستاوردهای امام حسن عسکری (ع) در دوران امامتشان است.

ابومحمد حسن‌بن‌علی عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان سال ۲۳۱ یا ۲۳۲ هجری قمری چشم به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال ۲۵۴ به امامت رسیدند. سال‌های امامت ایشان در شهر سامرا و غالباً تحت کنترل شدید خلفای عباسی سپری شد. به‌نحوی‌که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به‌وسیله وکیلان خاص آن حضرت بود. دوران امامت اين امام همام دوران خاص و ويژه‌ای‌ بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: آشنایی جریان شیعه با مدیریت امام معصوم در دوران غیبت یکی از رسالت‌هایی است که امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت خود در جامعه شیعی به یادگار گذاشتند و در حقیقت جامعه را آماده و اطلاع‌رسانی کردند.

وی ادامه داد: با این رفتار مردم آن دوران کم‌کم عادت کردند در جامعه با امامی که در ظاهر غایب است زندگی کرده و اوامر امام (ع) را در جامعه ساری و جاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امام حسن عسکری (ع) در دوران امامتشان در پادگان و محل تمرکز نظامیان آن دوران تحت نظر بودند که همین امر موجب عدم تردد و ارتباط ایشان با مردم شد بدین واسطه مردم آگاهی و آمادگی پیدا کردند که امام در جامعه وجود دارد و نمی‌توان با او مرتبط بود.

حجت‌الاسلام مجیدی بيان کرد: امام حسن عسکری (ع) همین مسیر را برای حضرت مهدی (عج) پیش بردند و کمتر کسی تا سن پنج‌سالگی با فرزندشان ارتباط داشت و این باعث شد تا شیعه برای قرارگیری تحت لقای امام غایب آمادگی پیدا کند و در حقیقت این آمادگی ازجمله دستاوردهای امام حسن عسکری (ع) در دوران امامتشان است.

وی ادامه داد: بصیرت افزایی جریان شیعه و آگاه‌سازی مردم از دیگر رسالت‌های که ائمه اطهار (ع) بود تا آن‌ها پای امام زمان خود بایستند، 11 امام معصوم (ع) برای طرفداران مکتب خود خون دادند و دیگر بنا نیست که آن بزرگواران خون دهند؛ امام حسن عسکری (ع) مسیر جدیدی را آغاز کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: امروز باور و اعتقاد جامعه به برکت وجود امام زمان (عج) افزایش داشته و شیعه تلاش کرده پای امام زمان (عج) خود بایستد و در حقیقت خیلی صریح می‌توان گفت گذشت آن دورانی که ائمه اطهار (ع) برای حیات شیعه خون می‌دادند بلکه امروز این مردم هستند که باید برای رهبری و مدیریت امام زمان خود فداکاری و ایثار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن امام حسن عسکری ع امام غایب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم لوپتو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 4 فیلم انیمیشن لوپتو به کارگردانی اميرعباس عسکری و نویسندگی فرشاد امین زاده، فرهاد امین زاده، عباس عسکری و محمدحسین صادقی محصول سال 1401 است. پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیمارانش، آن‌ها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده‌است از این مخمصه نجات دهد ولی... . حسین عرفانی، على اکبر منانی، سعید شیخ‌ زاده (مدیر دوبلاژ)، شوکت حجت، جواد پزشکیان، على اكبر تورجى، حسن کاخی، اميرحسين اردشيرى، شهرداد بانکی، امیر حکیمی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری و شایان شامبیاتی در این فیلم صداپیشگی کردند. سکانس‌هایی از این انیمیشن را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • سکانس‌هایی از فیلم لوپتو
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ◄ استفاده ۸ هزار دانش آموز قروینی از اتوبوس رایگان در اردوی عملی آمادگی دفاعی