Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@23:03:16 GMT

سودِ سیگار در جیب مافیا

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۲۶۲۸

سودِ سیگار در جیب مافیا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا مسجدی با اشاره به صحبت رییس سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه «برنامه ای برای افزایش مالیات بر سیگار نداریم.» ، اعلام کرد: مصرف کنندگان سیگار، این کالا را به قیمت بالا خریداری می‌کنند و در مقابل، صنف دخانیات نه تنها برای این افزایش قیمت، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند بلکه سودهای کلان آن را هم به جیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط نابسامان اقتصادی مصرف کننده و بدنه سلامت جامعه فقط هزینه پرداخت می‌کنند و متاسفانه مسوولان نیز نسبت به ارقامی که می‌شود از مالیات بر دخانیات اخذ کرد، بی اعتنا هستند و در نهایت سودهای کلان فقط عاید صنف دخانیات می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع هزینه دخانیات در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سالانه به کشور آسیب مالی می‌رساند، افزود: به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت ما افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت سیگار را در سال جدید داشتیم که فقط بر روی نرخ تورم موج سواری کرد و متاسفانه از این افزایش، درآمدی عاید دولت نشد و سود کلانش به جیب مافیای دخانیات رفت.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت مبارزه با دخانیات کشور، مسجدی اظهار کرد: قیمت یک بسته سیگار وینستون از ۷ الی ۸ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان، سیگار بهمن از دو هزار تومان به پنج هزارتومان، سیگار جی وان از ۲۵۰۰ تومان به ۶ هزار تومان و... رسیده است. فقط با یک پرس و جو از یک سوپرمارکت یا دکه می‌توان به راحتی افزایش بی رویه قیمت سیگار را جویا شد؛  ولی چرا سازمان امور مالیاتی همچنان در بی خبری بسر می برد؟

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با توجه به بی‌اهمیت شمردن درآمد سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومانی از اخذ مالیات بر سیگار توسط برخی سازمان‌ها، تصریح کرد: سازمان امورمالیاتی که باید بیش از همه به این ارقام حساس باشد در بی‌خبری به سر می‌برد و خزانه دولت نیز پشت به این درآمد و در نهایت سودهای کلان از جیب مردم به جیب مافیای دخانیات رفته است. بنابراین از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در این شرایط حساس و بر اساس قانون مبارزه با دخانیات مصوب سال ۸۵ مبنی بر افزایش سالانه ۱۰ درصد مالیات بر دخانیات اقدام کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیگار مالیات مواد مخدر دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در تشریح این خبر گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل انبار دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی قاچاق در محدوده غرب تهران شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد شرکتی در بستر فضای مجازی اقدام به فروش اینترنتی محصولات دخانی غیر مجاز در غرب تهران می‌کند.

سرهنگ افشاری افزود: پس از تحقیقات و شناسایی متهم پرونده با هماهنگی از سوی مراجع قضایی تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شده و در بازرسی از محل بیش از ۲۴۱۴ عدد انواع دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی با مارک‌های غیر مجاز و نامعتبر را کشف کردند که به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از میلیارد تومان اعلام کرده گفت: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف ندهید و در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد