Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون امام حسین(ع) روستای حسین‌آباد اردستان با برگزاری دوره‌های مهارت‌آفرینی توانسته برای بانوان این روستا زمینه کسب و کار و فرصت اشتغال‌زایی را فراهم و بخشی از معضل بیکاری بانوان این روستا را حل کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی توانسته اند، سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار آیند و پاتوقی برای حضور آنها در برنامه های فرهنگی و هنری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی این پایگاه های اثرگذار مردمی بهترین مراکز برای کارآفرینی و اشتغال زایی در زمانه ای که با بحران بیکاری مواجه هستیم، به شمار می آیند.

 

مساجد در صدر اسلام دارای کارکردهای متنوعی همچون فرهنگی، آموزشی، رسیدگی به امور محرومین و مرکز مشاوره بوده اند، امروز هم هستند، مساجد و کانون های فرهنگی هنری که در این زمینه فعال هستند و سعی می کنند، با مهارت آفرینی گامی در جهت اشتغال زایی بردارند، یکی از این کانون های فرهنگی هنری فعال که با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و مهارت آفرینی سعی در جذب بانوان روستایی به مسجد و نیز آموزش آنها در رشته های مختلف می کند، کانون امام حسین(ع) روستای حسین آباد اردستان است، که با برنامه های جذاب هم زمینه حضور کودکان و نوجوانان بویژه خواهران به مسجد را فراهم کرده و هم با مهارت آموزی توانسته برای بانوان عضو این کانون اشتغال زایی کند.

 

کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) روستای حسین آباد اردستان استان اصفهان از ۱۰ سال قبل با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تاسیس شده است و برگزاری دوره های صنایع دستی و فنی و حرفه ای و قالیبافی بخشی از برنامه های آموزشی است که در این کانون برگزار می شود.

 

«زهرا نژاد رمضانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه ها و رویکردهای کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) برای اهالی روستای حسین آباد اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و بحران بیکاری که بسیاری  از خانواده ها با آن روبرو هستند، به نظرمان رسید که اگر کانون در زمینه مهارت آفرینی و اشتغال زایی برنامه ای داشته باشد، می تواند تا حدودی مشکلات خانواده ها را در زمینه حل کرد و از طرفی در رونق تولید ملی و عرضه محصولات داخلی گام برداشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) روستای حسین آباد افزود: برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی، خیاطی، پارچه دوزی و قالیبافی از جمله دوره هایی است که در این کانون برگزار می شود. بسیاری از کسانی که در دوره هایی خیاطی کانون آموزش دیده اند، امروز برای مراکز مختلف و بیمارستان ها و درمانگاهها توانسته اند سفارش لباس کار بپذیریند.

 

وی ادامه داد: تعدادی از بانوان هم که در قالیبافی آموزش دیده اند، در حال حاضر صاحب کسب و کار در این زمینه شده اند و سفارش کار به آنها ارایه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) روستای حسین آباد  با اشاره به برنامه های بصیرتی برای اعضای کانون خاطر نشان کرد: این دوره ها به منظور آگاهی بخشی پیرامون مباحث سیاسی و اجتماعی آشنایی با برنامه ها و توطئه های دشمنان برای بانوان با همکاری پایگاه بسیج مسجد برگزار می شود.

 

نژاد رمضانی به برگزاری دوره های مشاوره تحصیلی، ازدواج و خانواده هم در کانون هم اشاره کرد و گفت: این دوره ها با هدف کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی و کاهش طلاق و در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) با اشاره به عضویت 400 نفر از بانوان در این کانون فرهنگی هنری تصریح کرد: برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم، سلسله جلسات تفسیر قرآن، قصه های قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، اجرای برنامه های فرهنگی در مناسبت ها از دیگر برنامه هایی است که در کانون  فرهنگی هنری امام حسین(ع) روستای حسین آباد برپا می شود.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد فعالیت های مسجدی انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی سبک زندگی کانون مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جشنواره‌ای از توانمندی‌های هنری دانش آموزان دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام در قالب نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام برپا شد.

 در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ اثر هنری دانش آموزان این دبستان شامل نقاشی روی کاغذ و سنگ، کاردستی‌های حجمی (ماکت خانه، منظره)، زیبا نویسی، نجوم و دست سازه‌های علوم به نمایش گذاشته شد.

 این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان به مدت دو روز در محل دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام دایر می‌باشد.

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲