Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان با اعلام این خبر گفت: پیرو تفاهم‌نامه سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اجرایی نمودن دستورالعمل حد مجاز (آلاینده ها) در محصولات کشاورزی، در راستای حمایت از بانوان روستایی کارآفرین و ایجاد اشتغال پایدار ، از ابتدای سال جاری این اداره کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی، اعمال استانداردهای ملی بر اساس دستورالعمل مصرف حد مجاز آلاینده‌ها را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و بعنوان استان پیشرو در زمینه صدورگواهی استاندارد حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی درکشور تبدیل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تولید محصولات سالم و گواهی شده به عنوان گامی مهم در این عرصه به شمار می‌رود، از این رو پس از آنالیز و انطباق نتایج آزمون نمونه‌های اخذ شده از محل های تولید و انبار محصول خام با استانداردهای ملی مربوطه، طی برگزاری جلسات کمیته علائم در محل این اداره کل، پروانه کاربرد نشان تشویقی حد مجاز آلاینده ها برای تعدادی از محصولات باغی و زراعی استان ، ازجمله: باغ آلبالو( سایت خانم بهجت جعفری)، باغ سیب درختی ( سایت خانم شهناز فرهادی با سطح زیرکشت یک هکتار )، مزرعه آفتابگردان( سایت خانم الهام کیهانی باسطح زیرکشت ۲هکتار ومیزان تولید ۴تن)، باغ زیتون ( سایت خانم شکوفه نیک شرست باسطح زیرکشت ۲هکتار ومیزان تولید ۱۶تن ) و مزرعه گوجه فرنگی (سایت کشت کاران سرزمین پارسیان با سطح زیر کشت 19 هکتار و میزان تولید 18 تن) صادر گردید ،همچنین پروانه کاربرد نشان حدمجاز محصول باغ انار ( سایت خانم شهین بابایی) نیز در حال انجام می باشد.
ایشان افزود: در این محصولات میزان آلاینده‌ها از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات و مایکوتوکسین‌ها کمتر از حد مجاز ذکر شده در استانداردهای ملی مربوطه می‌باشد.
وی در پایان با بیان اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی به لحاظ سلامت، همواره از مطالبات مردم می باشد، اظهار داشت: مردم می‌خواهند بدانند محصول غذایی را با چه کیفیت و مشخصاتی تهیه و همچنین ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی تا چه درجه‌ای قابل اطمینان است،لذا تلاش داریم بابکارگیری این استانداردها وهمکاری دستگاههای ذیربط ضمن افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان درجهت برندسازی وارتقای کیفیت آنها گام برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: خودکفایی در محصولات راهبردی با مجموعه فعالیت‌های تحقیقاتی و ترویجی و انتقال دانش به عرصه کشاورزی کاملاً تحقق‌پذیر است.

وی در همین حال بر بهینه و به‌روز شدن دانش پژوهشگران و مروجان این سازمان تاکید و تصریح کرد: پژوهشگران باید روش‌ها، فناوری‌ها، هوش مصنوعی و متاورز را در حوزه خود بشناسند و از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم گفت: در دولت سیزدهم تاکنون دو فصل زراعی داشتیم و در این مدت تنها در محصول گندم توانستیم ۹ میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم بدون افزایش یک متر سطح زیر کشت که به معنای ورود دانش به معنای واقعی در این حوزه است.

وی ادامه داد: بیشتر مروجان ما در حوزه معاونت زراعت فعالیت می‌کنند و کافی است فقط یک تن در هکتار عملکرد گندم آبی و ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار عملکرد گندم دیم را افزایش دهیم تا میزان تولید این محصول را به ۱۹ میلیون تن برسانیم.

خیام‌نکویی توسعه مزارع نوآور بهره‌ور را یکی از راهکارهای ایجاد تحول در حوزه آموزش و ترویج دانست و گفت: سال گذشته ۴۶ مزرعه نوآور در حوزه آموزش و ترویج راه‌اندازی شد و امسال قرار است این تعداد به ۱۵۰ مورد برسد.

وی افزود: مزارع نوآور بهره‌ور می‌توانند یکی از نقاط ارتباطی پژوهشگران با کشاورزان و تولیدکنندگان باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌ها این است که ما برای ارتقای نیروها مستلزم اجرای آئین‌نامه‌های وزارت علوم هستیم و از حدود سه سال پیش این وابستگی به تدریج در حال قطع شدن است.

خیام‌نکویی با بیان اینکه رئیس جمهوری از سازمان تات حمایت می‌کند، ابراز کرد: ایستگاه‌های تحقیقاتی سازمان تات در سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف مانند ساخت مسکن، توسط برخی نهادها گرفته می‌شد که با دستور رئیس جمهوری این اراضی برگشت داده شده است.

وی به ماجرای بلندمرتبه سازی در اطراف باغ گیاه شناسی ایران اشاره و عنوان کرد: از حدود ۱۰ سال گذشته، مجوز ساخت ۲۲ برج ۳۷ طبقه در اطراف این باغ گیاه شناسی اخذ و ساخت و ساز آغاز شده بود، اما سازمان محکم جلوی این ساخت و سازها ایستاد و نتیجه آن شد که ساخت برج‌های ۳۷ طبقه به ۵ طبقه کاهش یافت.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره راه‌اندازی شوراهای راهبردی توسط سازمان تات گفت: رؤسای مؤسسه‌های تحقیقاتی مکلف هستند آنچه که در این شوراهای راهبردی مصوب می‌شود، انجام دهند.

کد خبر 6086875

دیگر خبرها

  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است