Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین موجب افزایش قیمت کالاها و خدمات دیگر می‌شود، از مسوولان اجرایی خواست برای کاهش آثار این افزایش قیمت تدبیری کنند.

به گزارش ایمنا، معصومه آقاپور گفت: همه کالاها و خدمات در کشور مشمول هزینه حمل و نقل می‌شود و همه این حمل و نقل هم با کامیون انجام نمی‌شود؛ بلکه بسیاری از کالاها با وانت جابه‌جا می‌شوند، بنابراین وقتی هزینه حمل و نقل افزایش می‌یابد، خواه ناخواه افزایش قیمت در سایر کالاها و خدمات نیز رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آمار رسمی افزایش قیمت بنزین موجب افزایش ۴ درصدی قیمت سایر کالاها می‌شود ولی به طور غیر رسمی افزایش قیمت بنزین موجب افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی کالاها و خدمات دیگر می‌شود. البته این میزان افزایش قیمت در رابطه با شبکه حمل و نقل عمومی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دولت نقش حداقلی در کنترل افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت بنزین دارد»،‌ گفت: این افزایش قیمت مثل گلوله‌ای است که از تفنگ شلیک شده و قابل برگشت نیست و  متاسفانه ما ساماندهی مشخصی در این زمینه هم نداریم.

آقاپور دونرخی بودن بنزین را موجب فساد دانست و اضافه کرد: تاکید ما این بود که حتماً بنزین به صورت تک نرخی و با نرخ متعادل و متعارف عرضه شود، ما چندین بار از ابتدای انقلاب دو نرخی بودن بنزین را تجربه کردیم، چرا باید این تجربه تلخ را تکرار کنیم؟ درخواست من از مسئولین اجرایی و سه قوه این است که برای این موضوع و همچنین کاهش آثار افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها و خدمات تدبیری کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 399617

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی بنزين افزایش قیمت بنزین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم