Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@10:30:53 GMT

غرق شدن ده‌ها پناهجو در سواحل موریتانی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۳۳۱۴

صراط:

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد می‌گوید روز چهارشنبه ده‌ها پناهجو بر اثر واژگون شدن قایق حامل آن‌ها در نزدیکی سواحل موریتانی، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های محلی می‌گویند در این حادثه تا ۵۷ نفر کشته شده‌اند.

این قایق از گامبیا واقع در غرب آفریقا به سمت شمال در حرکت بوده که در همان اوایل مسیر دچار حادثه شده و زیر آب رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس سازمان بین‌المللی مهاجرت در توییتی در این مورد، گفته است: «مقام‌های موریتانی می‌گویند در پی غرق شدن یک قایق حامل مهاجرین در نزدیکی سواحل این کشور، تا ۵۷ نفر کشته شده‌اند.»

پناهجویان آفریقایی که در کشورهای خود با مشکلات امنیتی و اقتصادی روبرو هستند، به امید دستیابی به شرایطی بهتر سوار بر قایق‌های قاچاقچی‌های انسان می‌شوند و تلاش می‌کنند از مسیر ناامن اقیانوس اطلس یا دریای مدیترانه خود را به قاره اروپا برسانند.

مسیری که این قایق در آن دچار حادثه شده، از اوایل دهه نخست قرن جاری که اسپانیا برای مقابله با ورود پناهجویان گشت‌های دریایی راه‌اندازی کرد، کمتر برای قاچاق انسان به کار گرفته می‌شد. حادثه روز چهارشنبه یکی از مرگبارترین حوادث دریایی در این مسیر به شمار می‌آید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پناهجو سازمان ملل صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب آلودگی راننده پراید در محور دماوند - تهران حادثه آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داریوش عبداللهی‌، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز یک دستگاه خودروی پراید در مسیر شرق به غرب محور دماوند - تهران در محدوده گردنه سرهار از مسیر خود انحراف می‌شود و با یک تیربرق حاشیه جاده برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است، گفت: راننده خودروی پراید یک خانم بودند که با توجه به مجروحیت پیش آمده جهت تکمیل مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

جانشین پلیس‌راه دماوند بیان کرد: سرنشین این خودرو نیز، یک کودک چهار ساله بود و مشکل خاصی نداشت جهت بازگشت به خانواده تحویل عوامل کلانتری قرار داده شد.

عبداللهی با تأکید بر اینکه با توجه به حجم ترددهای نوروزی در محورهای مواصلاتی، لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند، بیان کرد: از رانندگان درخواست داریم که صبر و حوصله را سرلوحه رانندگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه رانندگان از هر کجا که احساس خستگی و خواب‌الودگی دارند، برای حفظ جان خود و عزیزانشان خودروی خود را در نقطه امنی متوقف کنند و پس از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دهند.

کد خبر 6064016

دیگر خبرها

  • جان باختن پناهجویان افغانستانی در مسیر مهاجرت
  • جان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها
  • برخورد یک دستگاه خودرو پرشیا با تریلر تصادف مرگبار را رقم زد
  • خواب آلودگی راننده پراید در محور دماوند - تهران حادثه آفرید
  • (تصاویر) قایق‌ها در سواحل خزر
  • درایام نوروز؛ ۱۰ فوتی در تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • تصادف مرگبار در بزرگراه همت
  • تغییر مسیر اچ‌سی‌کراس راننده پراید را به کام مرگ کشاند