Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور لایحه «مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری-مالی» را برای طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور لایحه «مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری-مالی» را که به پیشنهاد وزارت دادگستری در جلسه 21 مهر 1398 هیئت وزیران به تصویب رسید برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

17آذر؛ تقدیم لایحه بودجه سال 99 به مجلس

این لایحه با توجه به انقضای مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و نیز نتایج حاصل از ارزیابی تأثیرات اجرای قانون مذکور در هشت سال گذشته و ضرورت اتخاذ تدابیر و اقدامات روزآمد برای تقویت شاخص های شفافیت، پایش، پاسخگویی و انضباط اداری و مالی، تدوین شده است.

در این لایحه، فساد به مفهوم هر فعل یا ترک فعل عمدی که توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی به صورت فردی، جمعی یا سازمان یافته صورت می‏ گیرد و با نقض قوانین و مقررات یا سوء‏استفاده از اختیارات قانونی منجر به کسب هرگونه منفعت یا امتیاز مستقیم یا غیرمستقیم برای خود یا دیگری می‏ گردد یا ضرر و زیانی را به اموال، منافع، منابع یا سلامت و امنیت عمومی و یا جمعی از مردم وارد می‏ نماید، است.

همچنین، سلامت نظام اداری – مالی، وضعیتی است که در نتیجه عواملی نظیر قانون‏‌گرایی، شفافیت، نظارت، پاسخگویی، انضباط اداری و مالی و شایسته‌‏سالاری در نظام اداری برقرار ‏باشد و امکان تأمین حسن عملکرد و هم‌چنین شناسایی فساد اداری - مالی و زمینه‏ه ای فسادخیز، پیشگیری از آن و نیز مقابله با آن را فراهم می ‏آورد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس رئیس جمهور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس رئیس جمهور نمایندگان مجلس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین

جیمز مایکل جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ارسال گلوله به اوکراین بهتر از پسران آمریکایی است.

گفته می‌شود از ۶۰ میلیارد بسته کمکی، ۲۳ میلیارد فوراً برای پر کردن زرادخانه‌های تسلیحاتی ایالات متحده به کار گرفته می‌شود. ۱۱.۳ میلیارد دیگر برای عملیات نظامی مستمر آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد. بعلاوه، آنها ۱۴ میلیارد برای خرید تسلیحات از مجتمع صنعتی-نظامی آمریکایی خود برای اوکراین اختصاص خواهند داد. ۲۶ میلیون دلار برای نظارت بر استفاده از کمک‌های کی یف در نظر گرفته شده است. همچنین اوکراین ۸ میلیارد دلار وام دریافت خواهد کرد، اما بدون حق خرج کردن آنها برای نیاز‌های اجتماعی!

پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چهار لایحه جداگانه کمک به اوکراین، رژیم‌صهیونیستی و تایوان و دیگر اولویت‌های امنیت ملی را ارائه و اعلام کرد که این لوایح جداگانه به رای گذاشته خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود، جانسون ظاهرا طی نشستی پشت در‌های بسته به جمهوری‌خواهان گفته است ک قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را به رای‌گیری بگذارد و البته طبق آنچه انتظار می‌رود، مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و تایوان را جداگانه به رای بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • دستورات رئیس جمهور در نشست ویژه استان سمنان
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم