Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:56:37 GMT

طرح نهضت کشت نهال در سراسر استان سمنان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۳۵۷۶

طرح نهضت کشت نهال در سراسر استان سمنان اجرا شد

علی‌نقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم درختکاری بابیان اینکه در سال جاری علاوه بر برنامه ۱۵ اسفندماه که روز درختکاری است یک برنامه دیگر نیز در نیمه آذرماه در سطح استان سمنان اجرا می‌شود، بیان کرد: امروز این برنامه با حضور مردم، سمن‌های فعال حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست، افراد بومی و مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان‌های استان سمنان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در دو هزار و ۴۱۸ هکتار اراضی منابع طبیعی استان سمنان کاشته شده است، ابراز کرد: این طرح از ۲۰ روز قبل آغاز و امروز اختتامیه آن با حضور مسئولان انجام‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: امروز در ۱۶۸ هکتار اراضی شهرستان‌های شاهرود، دامغان، میامی و مهدی‌شهر ۵۲ هزار و ۴۰۰ اصله درخت بادام‌کوهی، او رس، فندق، گلابی وحشی و زرشک کاشته شد همچنین در هفت شهرستان استان به‌جز مهدی‌شهر  نیز ۲۸۵ هزار اصله نهال تاغ کاشته شده است.

حیدریان با اشاره به استقبال خوب مردم و مسئولان از نهضت درختکاری در ۱۴ آذرماه ۹۸، بیان کرد: از ۹.۷ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی استان سمنان، ۳۵۲ هزار هکتار مناطق جنگلی و ۳.۷ میلیون هکتار مرتع و ۵.۲ میلیون هکتار بیابان است لذا نیاز به درختکاری در سطح استان سمنان احساس می‌شود.

کد خبر 4788796

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان سمنان مهدیشهر شاهرود دامغان میامی درختکاری بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج هفته بسیج مجلس شورای اسلامی قزوین بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد صفحه اول روزنامه های استان ها استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: تامین برخی اقلام ضروری امدادی مانند چادر و موکت انجام شده است و این اقلام در سراسر استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حسین درخشان، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست معاونان و جمعی از امدادگران جمعیت هلال احمر استان با استاندار سمنان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین اعتیاد، دوره‌های آموزشی برای بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران از سراسر کشور در ابتدای سال‌جاری برگزار شد.

وی افزود: تأمین برخی اقلام ضروری امدادی مانند چادر و موکت انجام شده است و این اقلام در سراسر استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری تاکنون تمام شعب هلال احمر شهرستان‌ها بالغ بر دو بار بازدید و طی نشست با فرمانداران مسائل و مشکلات احصا شده است.

درخشان تصریح کرد: در طی ایام تعطیلات نوروزی سال‌جاری در راستای خدمت رسانی به مسافران و زائران و همچنین مردم استان سمنان، تمام امکانات این مجموعه بسیج شد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای حرکت در راستای حل مشکلات اصلی استان، تصادفات، مدیریت تنش آبی و جمعیت در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات، نهادینه‌سازی فرهنگ خود امدادی، برگزاری کنگره شهدای امدادگر، نشست و کنفرانس در حوزه کاهش تصادفات رانندگی، دوره آموزشی ارتباطات در حوادث و سوانح از جمله اقدامات پیش روی این مجموعه در سال‌جاری است.

درخشان اظهار کرد: تخصیص مطلوب‌تر اعتبارات این مجموعه، هزینه کرد مسئولیت اجتماعی مجموعه‌های تولیدی در استان و به ویژه هلال احمر و مباحث مرتبط با مولدسازی دارایی‌ها از جمله درخواست‌های ما در مجموعه هلال احمر است.

کد خبر 747867

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور