Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@23:15:45 GMT

نصب قطعه مهم قلب راکتور جدید اراک

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۳۶۵۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شنیده ها حاکی از آن است که در روزهای اخیر جمهوری اسلامی ایران توانسته برای اولین بار پس از توافق برجام در تابستان 1394، یک قطعه سنگین و مهم چاله راکتور آب سنگین اراک را با موفقیت در راکتور نصب کند.

 

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با روزنامه خراسان با اعلام این خبر افزود : هفته گذشته به لطف خدا و تلاش متخصصان ایرانی موفق شدیم درپوش اصلی راکتور آب سنگین اراک موسوم به «Reactor Pit Cover» را که بیش از 100 تن وزن دارد در محل خود در چاله راکتور نصب کنیم، همچنین کار ساخت ماشین سوخت گذاری راکتور نیز پایان یافته و آماده آزمایش با سوخت مجازی است ضمن این که در حال تکمیل بخشی از اتاق کنترل راکتور اراک نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گفته های این منبع آگاه، کار طراحی راکتور جدید و مدرن اراک در مرحله پایانی بوده و قراردادهای خرید تجهیزات اصلی برای شروع به ساخت منعقد شده است.

 

گفتنی است قلب راکتور اراک که در چاله راکتور قرار دارد شامل سه بخش اصلی از جمله بخش کالندریاست که طبق برجام باید نوسازی و مدرن شود و حالا یک قسمت مهم به نام درپوش راکتور نیز که توسط متخصصان داخلی ساخته شده در قسمت فوقانی قرار گرفته است. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از این گفته بود به زودی دو پروژه مهم در راکتور آب سنگین اراک شامل بخش ثانویه و ماشین سوخت راه اندازی خواهند شد که با خبر این منبع آگاه به نظر می رسد علاوه بر بخش ثانویه ، کشورمان توانسته در بخش اولیه و هسته ای راکتور نیز اقدامات مهمی را به سرانجام برساند.

 

خراسان

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برجام اراک راکتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود

قشلاقی در جلسه شورای اداری هشترود گفت:  پست برق ۴۰۰ کیلو ولت تا ۲ سال آینده احداث می‌شود و برق شهر‌های جنوب استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را که با مشکل انرژی در احداث برخی کارخانه‌ها و صنایع سنگین مواجه هستند تامین خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز منطقه و سرمایه گذاری صنایع در این شهرستان در شهرک‌های صنعتی و پایاب سد سهند احداث این پست لازم و حیاتی است.

قشلاقی همچنین از راکد ماندن قطعه پنج آزاد راه هشترود ـ مراغه انتقاد کرد و گفت: این قطعه به طول ۶ کیلومتر مسیر حیاتی برای شهر هشترود است چرا که این شهر را به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و آزاد راه هشترود ـ مراغه وصل کند.

وی گفت: مردم این شهرستان از راه ارتباطی روستایی دامناب که به جاده مرگ هم مشهور است رفت و آمد می‌کنند و هر روز شاهد بروز تصادف هستیم.

فرماندار هشترود ادامه داد: برخی کار‌های ساختمانی و عملیاتی این قطعه تمام شده و فقط مطالبات زمین‌های کشاورزان و ۲ دهنه پل و هموارسازی این‌مسیر مانده است که باید این مسیر تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی از ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی در کارگاه‌ها، باغ‌ها و مزرعه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد