Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌بینی کرده است که طی ۳ روز آینده دستجات بسیار بزرگی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور شده و جنوب استان کرمان و منطقه جازموریان را مورد حمله قرار می‌دهد.

محمدرضا میر با بیان اینکه ملخ‌های مهاجم از کشورهای هند و پاکستان به ایران بازگشته‌اند، اظهار کرد: ملخ‌های که هم اکنون وارد کشور شده‌اند همان‌های هستند که در فاز اول از ایران گذشته و به هند و پاکستان رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ملخ‌ها برای زمستان گذرانی در مسیر بازگشت به کانون اصلی خود یعنی حاشیه دریای سرخ بار دیگر از ایران گذر خواهند کرد.

میر با تاکید بر اینکه ورود ملخ‌‌ها به ایران به گستردگی فاز اول نیست،‌ افزود: تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت ملخ‌ها وارد ایران می‌شوند که سطح بسیار کمتری از فاز اول تهاجم است.

 

حمله ملخ ها به ایران

وی اضافه کرد: هم اکنون استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سطحی بیش از 2 هزار هکتار با ملخ‌های مهاجم درگیر هستند.

میر با اشاره به آخرین گزارش سازمان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درباره ملخ‌های مهاجم صحرایی،‌ گفت: این سازمان پیش بینی کرده است تا ۳ روز آینده دستجات بسیار بزرگی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور ما می‌شود.

وی تصریح کرد: دستجات بزرگ ملخ‌های مهاجم جنوب استان کرمان و منطقه جازموریان را مورد حمله قرار خواهند داد.

میر در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازگشت دستجات بزرگ ملخ‌ها آماده هستید؟ گفت: آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ‌ها را داریم، هم اکنون ماشین آلات و سموم مورد نیاز برای مبارزه آماده است و مشکلی در این باره نیست.

به گفته میر؛ تا این لحظه به مزارع و باغ‌های مردم آسیبی وارد نشده و حمله ملخ‌ها به مراتع بوده است.

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان مبارزه با ملخ‌های مهاجم خساراتی به مزارع و باغات وارد نشود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات فاز اصلی حمله ملخ‌های مهاجم را در دی ماه عنوان کرد که بار دیگر از خواستگاه خود یعنی عربستان و حاشیه دریای سرخ به ایران خواهند آمد.

میر تاکید کرد: با توجه به آمادگی ایران و تجربه گذشته برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم، مبارزه در فاز اصلی تهاجم نیز با موفقیت و کمترین آسیب انجام خواهد شد./ایلنا

بیشتر بخوانید

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۰۰هکتار در شهرستان کنارک

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی وافزایش فعالیت ناقلان بیماری، مبارزه با انگل‌های خارجی دام یک ضرورت است .
ابوالحسن سیدین افزود: یکی از اصول مراقبت وبهداشت دام مبارزه وریشه کنی انگل‌های خارجی دام‌ها است که با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت حشرات به ویژه انگل‌ها سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وسبب ایجاد خسارات فراوان مستقیم و غیرمستقیم به دامداران وصنعت دامپروری می‌شود 
وی گفت: انگل‌های خارجی می‌تواند سبب انتقال وبروز بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، بابزیوز، تیلریوز، لمپی اسکین وتب سه روزه شده و خسارات اقتصادی وبهداشتی فراوانی به همراه آورد 
سیدین افزود: همه ساله دامپزشکی نسبت به تامین بخشی از سموم ضد انگل خارجی مورد نیاز اقدام می‌کند وهمچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را از خطرات ناشی از انگل‌های خارجی وراه‌های مبارزه با آن آگاه می‌سازد.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته