Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@09:39:37 GMT

چرا کارگران با گرانی بنزین مخالفند ؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۳۸۴۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  «گرانی بنزین» در نخستین قدم، هزینه‌های حمل‌ونقل را در بخش غیررسمی حمل‌ونقل افزایش داده است و نگرانی آن هست که باقی کالاها هم با یک تاخیر گران شوند؛ در چنین مختصاتی، کارگران و بازنشستگان، بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.

 

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در این رابطه می‌گوید: موج گرانی کالاها و خدمات، مدتهاست آغاز شده؛ اول گران شدن نان و بعد هم افزایش نرخ بنزین؛ این گرانی، زندگی همه مردم به خصوص کارگران را با مشکل مواجه می‌سازد و در نبودِ امنیت شغلی به عنوان مهم‌ترین پارامترِ «امنیت روانی کارگران»، گرانی و تورم نیز مزید بر علت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حبیبی بر این باور است که وعده‌های دولتی‌ها در زمینه رفاه و اشتغال برآورده نشده است؛ او ادامه می‌دهد: چرا باید از جیب کارگران و بازنشستگانِ کم‌درآمد برای اداره امور کشور هزینه شود؛ دولت اگر کمبود بودجه دارد، چرا به سراغ ثروتمندان نمی‌رود و بار آن را با گران کردن بنزین بر دوش اقشار کم‌درآمد می‌اندازد؟

 

او به بنگاه‌های معاف از مالیات، فرارهای مالیاتی انبوه و ناکارآمدی پایه‌های مالیاتی اشاره می‌کند و می‌گوید: دولت اگر نظام مالیاتی کشور را اصلاح نماید و از همه مشمولان، مالیات بگیرد، دیگر نیازی به اتخاذ سیاست‌های انقباضی و کسب درآمد از طریق گران کردن بنزین نخواهد داشت؛ منتها این کار را نمی‌کنند، چون نمی‌خواهند بکنند.

 

به گفته‌ی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، به دو دلیل از ثروتمندان مالیات نمی‌گیرند؛ اول اینکه، خود دولتی‌ها و قانون‌گزاران هم عموماً جزو همین طبقه هستند و باید مالیات بدهند و دوم اینکه، بالادستی‌ها، خدمتگزاران سرمایه‌داران هستند و نمی‌خواهند آنها رنجیده خاطر شوند.

 

حقوق مردم در قانون اساسی

حبیبی ادامه می‌دهد: اوضاعی به وجود آورده‌اند که در آن فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر می‌شوند؛ من کارگر باید بسیار بیشتر از ۸ ساعت در روز کار کنم و توجهی به خانواده‌ام نداشته باشم؛ در نتیجه همیشه در استرس و نگرانی روحی به سر ببرم و آرامش نداشته باشم. این شرایط موجب شده برای تامین مایحتاج خانواده، به دلیل ناتوانی، اجناس و اقلام بی‌کیفیت تهیه کنم؛ ناتوانی معیشتی موجب شده به دلیل گرانی دارو و درمان، به بیماری‌های خود و اعضای خانواده، توجه نکنم و در نهایت موجب شده از معنویت و تعالی انسانی دور بمانم و شان و کرامتم زیر سوال برود.

 

به گفته‌ی او؛ این مراحل مثل یک فرآیند اجتماعی طی خواهد شد تا جایی که کرامت کارگران به حد زیادی مخدوش شود.به عقیده‌ی حبیبی، تصمیمِ خرق‌الساعه برای گرانی بنزین موجب تشدید این اوضاع شده است؛ تصمیمی که طبق اصل ۹۰ قانون اساسی، می‌توان از آن شکایت کرد؛ او در عین حال، اصل ۲۷ قانون اساسی در رابطه با حق اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند و معتقد است که باید به این حق قانونی احترام گذاشته شود.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کارگر اقتصاد جام نیوز بنزین بودجه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها

سید کاظم عزیزی با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق این ماده قانونی، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است و در این راستا پس از اجرای موفق این طرح در بخش ناوگان گازوئیل سوز، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش از ۵۰۰۰ تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.

وی با تاکید بر الزامی بودن دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای همه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها مطابق قانون بیمه اجباری و شرط دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث جهت برخورداری از کارت سوخت و نیز سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ این قانون، افزود: مقرر شده است تا گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین سوز برای وانت بار‌ها اجرایی شود که با توجه به احصاء صورت گرفته، بیش از ۱۰ درصد این خودرو‌ها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه نامه طی روز‌های آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر تاثیر بسزا در افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث و درنتیجه ارتقاء سطح ایمنی، انضباط و امنیت در حوزه حمل و نقل کشور، آثار و نتایجی در حوزه مدیریت بهینه مصرف سوخت نیز داشته است، اظهار کرد: بخشی از ناوگان فاقد بیمه اساسا در چرخه حمل و نقل کشور فعال نبودند، اما از سهمیه سوخت مشابه خودرو‌های فعال برخوردار می‌شدند که با اجرای این طرح، وجه تمایز بین ناوگان فعال و غیرفعال در بهره مندی از سهمیه سوخت حاصل شده است.

عزیزی با بیان اینکه این طرح در ادامه برای سایر وسایل نقلیه کشور اجرایی خواهد شد، به دارندگان وسایل نقلیه توصیه کرد که علاوه بر دریافت و تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث، نسبت به صحیح بودن اقلام اطلاعاتی مندرج در بیمه نامه ازجمله VIN، شماره شاسی و شماره موتور اطمینان حاصل کنند تا وسیله نقلیه از حیث دارا بودن بیمه نامه به درستی مورد شناسایی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

tags # بنزین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان
  • راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان
  • ◄ گرانی 45 درصدی کرایه تاکسی به نام رانندگان به کام دیگران!
  • آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان
  • کشف ۱۵ فقره سرقت احشام در فارس
  • (ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان