Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:32:34 GMT

کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۳۸۹۸

کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در بوشهر آغاز شد

غلامرضا منتظری در حاشیه این آیین درگفت‌ وگو با ایرنا افزود: با هدف توسعه جنگل‌کاری پویش سراسری و حرکت ملی نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز با مشارکت مردم، دولت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد، تعاونی‌ها، بسیج، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و مسئولان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این شمار نهال که بیشتر از گونه کنار است در بیش از ۱۰۰ هکتار کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری اضافه کرد: کاشت نهال محدود به زمان و مکان مشخصی نیست اما در استان بوشهر به دلیل شرایط جوی و بارش‌ها آذر ماه بهترین زمان برای کاشت درخت در این منطقه است.

وی هدف از اجرای نهضت درختکاری را توسعه فرهنگ کاشت درخت در بین عموم مردم، توجه و دغدغه ایجاد کردن برای مسئولان و مردم مبنی بر حفظ درختان و ایجاد یک حرکت جهادی و فراگیر برای توسعه فضای سبز در استان و کشور عنوان کرد.

منتظری ادامه داد: استفاده از گونه‌های بومی، نزولات جوی برای کاهش میزان مصرف آب برای آبیاری و توان مردم در قالب تشکل‌های غیردولتی و تعاونی‌ها برای کاشت درخت از جمله رویکردهای نهضت جنگل‌کاری است.

وی گفت: مراقبت و نگهداری از درخت‌های کاشته شده از جمله دغدغه‌های این اداره کل است که در طرح نهضت جنگل‌کاری قرار شده کار مراقبت و آبیاری این گونه‌ها برعهده تشکل‌ها و تعاونی‌ها به صورت پیمانکاری به مدت ۳  تا ۵ سال واگذار شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال ۱۱۷ هزار اصله نهال در سطح ۷۷۳ هکتار اراضی این استان کاشته می‌شود.

 منتظری افزود: سالانه ۲۵۰ هزار اصله نهال در استان بوشهر تولید می‌شود که از این شمار ۱۱۷ هزار اصله در قالب طرح درخت کاری کاشت و مابقی در میان مردم توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه جنگل‌ها، مقابله با بیابان‌زایی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، تقویت جاذبه گردشگری، مسائل اقتصادی (رونق صنعت چوب) از اولویت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر است. 

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر ۲۱۱ هزار هکتار جنگل و رویشگاه طبیعی و ۳۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان بوشهر وجود دارد و تلاش می‌شود سالانه با اجرای پروژه‌های مختلف برای توسعه جنگل و بیابان‌زدایی اقدام شود.

منتظری اضافه کرد: بخشی از رویشگاه جنگلی استان بوشهر خلیجی عمانی است که بیشتر در آن گونه‌های حرا، کنار، کهورایرانی و آکاسیا و بخشی دیگر زاگرسی است که گونه‌های بنه و بادام با توجه به سازگاری آنها در این ارتفاعات وجود دارد.

برچسب‌ها بوشهر کاشت نهال روز درختکاری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کاشت نهال روز درختکاری منابع طبیعی بوشهر کاشت نهال روز درختکاری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای کاشت نهال، تا ۱۵ الی ۲۰ اردیبهشت فرصت دارید البته در شهرهای بسیار سرد، این زمان تا خرداد ماه نیز ادامه دارد. پس تا فرصت باقی است، اقدام به کاشت نهال کنید.

گردو میوه‌ای است که در گذشته باید برای به ثمر رسیدن آن ۱۰ سال منتظر می‌ماندید ولی امروزه با پیشرفت علم نوین کشاورزی و اصلاح نژاد ژنتیکی نهال، این میوه ارزشمند تبدیل به یک سرمایه گذاری بسیار سود آور و پر بازده شده است.

امروزه پرورش و کاشت این نهال و ثمر دادن این درخت ارزشمند یک سرمایه گذاری بدون ریسک بوده و موفقیت مالی در این سرمایه گذاری قطعی است. سود سالانه از این باغ، می‌تواند هر باغداری را به سود واقعی برساند. کافیست با یک عزم محکم و با استفاده از راهنمایی متخصصین این صنعت پر سود، همین الان دست به کار شوید و اقدام به کاشت نهال گردو کنید.

قیمت نهال گردو

شرکت بزرگ جایا کالا در بخش‌های مختلف و همراه با تیم متخصص خود، در صنعت تولید نهال گامی بزرگ برداشته و اقدام به تولید انبوه نهال گردو در رقم‌های مختلف کرده است. وقتی تولید بالا باشد، درخواست‌های بازار را هم می‌توان به راحتی تأمین کرد. این امر باعث می‌شود با برنامه ریزی های اساسی و رعایت استانداردهای مختلف هم کارآفرینی ایجاد کرد و هم قیمت منصفانه‌ای را برای محصول تعیین کرد. خوشبختانه تلاش‌های مهندسین متخصص شرکت جایا کالا در هدف ارزان کردن نهال گردوی اصلاح شده باکیفیت بالا نتیجه داده و این نهال‌ها با قیمت‌های منصفانه در کنار کیفیت عالی به باغداران عزیز عرضه می‌شود.

گامی که برای تعیین قیمت‌های پایین در یک جامعه برداشته می‌شود؛ شامل چندین مرحله است و هدف از تمام این مراحل، تأمین نیازهای جامعه با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن است. اگر بتوانیم هزینه‌های تولید را پایین بیاوریم، محصولات تولیدی نیز با قیمتی پایین به دست مشتریان خواهد رسید و در نتیجه گردوی تولیدی این نهال‌ها با قیمتی پایین‌تر به بازار عرضه خواهد شد. درنتیجه نوعی ترویج ارزان فروشی رقم خواهد خورد. در کل هرم ترویج ارزان فروشی به این شکل خواهد بود: مرحله اول تولید نهال با کیفیت با قیمت پایین و سپس احداث باغ گردو با قیمتی مناسب و در نتیجه تولید محصول گردو با قیمتی مقرون به صرفه که توانایی خرید گردو برای مردم کشور را فراهم خواهد کرد.

چه نوع نهال گردویی برای شهر من مناسب است؟

این سوالی است که تقریباً همه مشتریان عزیز موقع تماس از ما می‌پرسند. پاسخ این سوال با ذکر چند نکته مهم خودبه‌خود داده می‌شود. باید بدانید که برای مناطق مختلف کشور عزیزمان ایران نهال‌های مخصوص خود را دارند. که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

برای خرید نهال ابتدا باید اطلاعاتی از منطقه خودتان داشته باشید و اگر هم ندارید با یک جستجوی ساده در گوگل، اطلاعات کاملی منطقه خود به‌دست آورید. اولین نکته‌ای که باید بدانید، میزان ارتفاع منطقه شما از سطح دریا است. دومین نکته فهمیدن میزان دمای هوای منطقه شما در طول سال است. سومین مورد فهمیدن میزان رطوبت منطقه شما است. چهارمین نکته نیز انتخاب بهترین نهال گردو برای منطقه شما است.

در این مقاله انواع مختلفی از گردو را به شما معرفی می‌کنم که در طول تجربه چندین ساله نهالستان فروشگاه جایا کالا، بالاترین درصد رضایت خریداران را کسب کرده‌اند.

انواع نهال گردو

۱. نهال گردو ژنوتیپ برتر در تیپ‌های مختلف:

مناسب برای مناطق سرد سیری، نیمه سردسیری و معتدل

کاشت در ارتفاعات بین ۰ تا ۳ هزار متر از سطح دریا

باردهی از سال اول (البته حتماً باید سال اول همه بار گردو را قیچی کنید تا تمام تغذیه نهال از خاک برای تنومند شدن نهال استفاده شود)

بلوغ این نهال از ۴ سالگی به بعد است

در بین همه تیپ‌ها تیپ ۹ بهترین بازخورد را دارد چرا که گردو های این نهال هم پرچرب بوده و هم درشت‌تر و با کیفیت‌تر هستند

این رقم هم نژاد ایرانی دارد هم کانادایی که با اصلاح ژنتیکی و ترکیب ژن کانادایی، این نهال پر ثمرترین درخت در بین همه درخت‌های گردو شده است

۲. نهال گردو فرنور:

این نهال یک نژاد فرانسوی است

کیفیت بسیار بالایی دارد

در مناطق نیمه سرد سیری معتدل و سرد سیری به‌خوبی جواب می‌دهد

در ارتفاعات ۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا بهترین باردهی را ارائه می‌دهد

۳. نهال گردو چندلر:

این نهال مناسب مناطق سردسیری است

در ارتفاعات ۰ تا ۱۲۰۰ متر، بهترین نتیجه را می‌دهد.

۴. نهال گردو پکان:

این نهال نژاد آمریکایی دارد

بسیار حساس به سرما است

فقط در مناطق گرم‌سیری به‌خوبی رشد می‌کند

این نهال بیشتر از ۷ سال زمان می‌برد تا باردهی داشته باشد

۵. نهال گردو فرانکت و فرانت:

این نهال‌ها باردهی خوبی دارند

مناسب سرد سیری هستند

این نهال‌ها را عمدتاً برای گرده افشانی انتخاب می‌کنند ولی خوشبختانه با علم نوین باغداری و اصلاح نژادهایی که روی نهال انجام شده، امروزه بدون نیاز به گرده افشان اکثر نهال‌ها باردهی می‌کنند و خود گرده افشان هستند. به‌عنوان مثال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ ۹ می‌تواند بدون نیاز به گرده افشان، بالاترین باردهی را نسبت به بقیه گردو ها ارائه دهد.

این نهال وقتی به سن بلوغ می‌رسد تا ۱۷۰ کیلو در هر درخت می‌تواند باردهی داشته باشد

رقم‌های گردو زیاد است که در این مقاله نمی‌توان به همه آنها پرداخت اگر مایل به مطالعه مقالات بیشتر هستید، می‌توانید روی لینک نهال گردو کلیک کنید و از مقالات نهال‌های گردو در سایت بازدید کنید. مقالات نهال گردو توسط متخصصین شرکت تهیه و تنظیم شده اند تا اطلاعات لازم را در مورد نهال گردو به کاربران ارائه دهند. همواره می‌توانید با شماره‌های ثبت شده در سایت، با مهندسین شرکت در تماس باشید، و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سخن آخر

نهالستان شرکت جایا کالا دو هدف مهم را دنبال می‌کند اولین هدف ارائه نهال با قیمت بسیار منصفانه با کیفیت عالی و هدف دوم ترویج ارزان فروشی نهال در حمایت از باغداران عزیز و منابع طبیعی کشور است. متخصصین نهال همواره آماده پاسخگویی به هموطنان عزیز هستند. در شرکت جایا کالا تا به امروز ۳۷۰ نوع نهال موجود است که می‌توانید برای مشاوره و خرید نهال، با ما در تماس باشید.

خدا را شاکریم که امسال باران رحمت، اکثر نقاط کشورمان را سیراب کرد. امسال با هدیه خدا به زمین‌ها و باغات کشاورزان و با کاشت نهال‌های اصلاح شده شرکت جایا کالا، می‌توانید باغی پر محصول و پر برکت داشته باشید.

شماره‌های تماس:

مدیریت: ۰۹۱۰۴۱۶۲۵۲۰ ساعت پاسخ گویی ۲ ظهر تا ۱۰ شب

مدیر فروش: ۰۹۳۵۹۷۶۳۸۷۶ ساعت پاسخ گویی ۸ صبح تا ۱۰ شب

مدیر فروش: ۰۹۳۳۷۸۳۸۷۸۰ ساعت پاسخ گویی ۸ صبح تا ۵ عصر

کارشناس: ۰۹۲۱۴۴۵۲۴۵۶ ساعت پاسخ گویی ۲ ظهر تا ۱۰ شب

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6079668

دیگر خبرها

  • خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب
  • آغاز تولید نهال در جنوب کرمان
  • خرید نهال گردو ژنوتیپ با تخفیف ویژه و مشاوره پس از فروش
  • حفاظت و توسعه فضای جنگلی دانشگاه شهرکرد
  • زراعت چوب در استان سمنان ۳۹۰ درصد رشد داشته است
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار
  • توزیع 17000 اصله نهال گل محمدی در سوادکوه
  • کاشت نهال به یاد هنرمندان فقید خوی