Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر مقدس قم در شب میلاد آن امام همام حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفت و مراسم جشن و سرور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

در شب میلاد این امام بزرگوار، هزاران تن از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با شرکت در مجلس ویژه‌ای در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم، به جشن و شادی پرداخته و این میلاد بابرکت را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران چراغانی شده و زائران زیادی از استان‌ها و شهرهای مجاور برای عرض تبریک این روز مبارک در صحن آن حضرت حضور پیداکرده‌اند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی شب گذشته و صبح امروز پذیرای هزاران تن از زائران و مجاوران است که به‌منظور عرض تبریک میلاد خجسته پدر گرامی امام زمان(عج) به محضر مبارک کریمه اهل‌بیت(س) وارد این مکان مقدس شده‌اند.

مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان امام زمان (عج) نیز طی دیشب و امروز مملو از انسان‌های دل‌سوخته‌ای از سراسر کشور شده که با چشمانی اشک‌بار دعای فرج را زمزمه می‌کنند و از خداوند می‌خواهند که ظهور حضرتش را نزدیک گرداند.

همچنین به همین مناسبت شب گذشته و امروز مراسم مختلف جشن میلاد با حضور هزاران دلداده اهل‌بیت(ع) در بیوت مراجع عظام، علما، حسینه ها، بقاع متبرک امامزادگان و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برپا شد.

در ویژه‌برنامه روز میلاد امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت به مولودی‌خوانی پرداختند و در ادامه یکی از خطیبان، گوشه‌هایی از زندگانی گهربار آن حضرت را برای مردم بیان کرد.

امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع‌الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و در کودکی از پدر بزرگوارش امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان، سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را فراگرفت و در چنین محیط معنوی، رشد و پرورش یافت و به مقام امامت رسید.

کنیه امام حسن عسکری(ع) «ابو محمد» است که با لقب‌های دیگر مانند خالص، زکی، سراج، تقی و عسکری نیز شناخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها، نشانه‌ای از کمالات وجودی آن حضرت محسوب می‌شود. «عسکری» از مشهورترین لقب‌های ایشان است.

امامت کوتاه امام حسن عسکری(ع) از دوره‌های سخت زندگی آن امام محسوب می‌شود. خلفای بنی‌عباس همواره امامان معصوم(ع) را مانعی برای دستیابی به خواسته‌های نامشروع خود می‌دانستند، ازاین‌رو فشارهای زیادی بر امامان و پیروان آن‌ها وارد می‌کردند.

حاکمان بنی‌عباس افرادی را که می‌خواستند با امام حسن عسکری(ع) ارتباط برقرار کنند، شکنجه می‌کردند و به زندان می‌انداختند. ازاین‌رو دوستداران و پیروان امام حسن عسکری(ع) به‌سختی می‌توانستند با امام یازدهم خود تماس و ارتباط برقرار کنند.

روشنگری امام حسن عسکری(ع) در میان مردم و پافشاری آن حضرت درراه حق و عدالت سبب کینه‌توزی و شدت عمل خلفای بنی‌عباس شد. از همین رو، آن امام بزرگوار را بارها زندانی کردند.

پیشوای یازدهم شیعیان، در فضای خفقان و استبداد، همواره باتدبیر و درایت در برابر حاکمان ظالم عباسی، ایستادگی کرد و برای حفظ اسلام اصیل و شیعیان، سختی‌های زیادی را به جان خرید.

سرانجام امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید؛ مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرش امام هادی(ع) واقع‌شده است.

برچسب‌ها مسجد مقدس جمکران حرم حضرت معصومه (س) قم امام حسن عسکری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد مقدس جمکران حرم حضرت معصومه س قم امام حسن عسکری مسجد مقدس جمکران حرم حضرت معصومه س قم امام حسن عسکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: پیکر‌های مطهر شش شهید دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهر تهران تشییع و تدفین شود. وی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نمایشگاه نزاجا انجام خواهد شد. گفتنی است، پیکر شهدای گمنام از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تفحص، و در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه ایام شهادت اهل بیت (ع) در مناطق مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود