Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اولین برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد در حوزه هوش مصنوعی کشور در این دانشکده تدوین شده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، رضا صفابخش، رئیس مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پنجمین دوره مسابقات هوش مصنوعی این دانشگاه گفت: دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشکده‌های پیشرو در حوزه هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفابخش افزود: این دانشکده طی چند دهه فعالیت خود همواره تلاش داشته است که در حوزه هوش مصنوعی برنامه ریزی و فعالیت کند تا براین اساس، این رشته در کشور ارتقا یابد.
رئیس مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: اولین برنامه کارشناسی ارشد هوش مصنوعی کشور در این دانشکده نوشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی بسیار پررنگ بوده است.
صفابخش افزود: یکی فعالیت‌های این دانشکده در حوزه هوش مصنوعی برگزاری مسابقات در این زمینه بوده است.
وی اظهار کرد: برگزاری این مسابقات نتایج مثبی در حوزه هوش مصنوعی داشته است که این مسابقات به صورت مرتب برگزار شده است.
رئیس مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در این مسابقات سعی شده تا موضوعات و مسائل واقعی مورد بررسی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: همچنین سعی کردیم در این مسابقات از صنایع مختلف نیز مشارکت داشته باشند تا براین اساس نیاز‌های جامعه و صنعت برطرف شود.
رئیس مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سال جاری سه مسابقه، پیش بینی بازار سهام، چالش بازشناسی چهره و بازشناسایی پلاک مخدوش در دانشکده مهندسی کامپیوتر برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسابقات هوش مصنوعی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رکورد بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد

گزارش جدید کانترپوینت تأیید می‌کند که حجم عرضه‌ی سالانه‌ی کامپیوترهای شخصی ۳ درصد رشد کرده و بدین‌ترتیب وضعیت بازار به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است. این رشد نتیجه‌ی آغاز عصر کامپیوترهای هوش مصنوعی و بازیابی حجم عرضه در بخش‌های مختلف و چرخه‌ی ارتقای کامپیوتر کاربران است.

گزارش کانترپوینت با یافته‌های اخیر IDC که رشد ۸ درصدی را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ گزارش کرده بود، تطابق دارد. لنوو با سهم بازار حدود ۲۴ درصدی در بازار کامپیوترهای شخصی حرف اول را می‌زند.

آمار حجم عرضه‌ی کامپیوترهای شخصی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴

اپل به‌لطف مک بوک های مجهز به تراشه‌ی M3 توانست سهم خود را در بازار کامپیوتر بیشتر کند. اچ‌پی و دل و دیگر بازیگران مطرح در این حوزه همچنان سهم بازار زیادی دارند.

هوش مصنوعی موتور محرک صنعت کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها خود را آماده‌ی عرضه‌ی کامپیوترهای هوش مصنوعی می‌کنند. مدل‌های جدید پردازنده اینتل و پردازنده AMD با هوش مصنوعی در راه هستند و کوالکام هدف مشابهی با اسنپدراگون ایکس الیت دنبال می‌کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، برندهای چینی بخش زیادی از سهم بازار کامپیوتر را در کشورشان به‌ خود اختصاص دهند. چین یکی از بازارهای کامپیوتر مهم‌ و بزرگ‌ جهان به‌شمار می‌رود.

چین با ادامه‌ی واردات ابزارهای جدید در کسب‌وکار تراشه‌سازی خود پیشرفت کرده است. چین و روسیه راهکارهای خود را برای توسعه‌ی سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای جایگزین ویندوز و برنامه‌های رایانش ابری مانند آفیس ۳۶۵ دارند.

به‌گفته‌ی تحلیلگران، چشم‌انداز صنعت کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی روشن به‌نظر می‌رسد و این صنعت با شتاب بیشتری به رشد خود ادامه خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • پایان رکورد بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • رتبه دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس