Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@23:09:50 GMT

دستگیری مامور قلابی سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۴۷۱۱

دستگیری مامور قلابی سهام عدالت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ برزو تجاری روز پنجشنبه افزود: در پی شکایت ۲۰ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تلفنی در قالب پرداخت سهام عدالت، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و بعد از انجام تحقیقات و عملیات پلیسی، مخفیگاه این فرد شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران آگاهی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این فرد سودجو با چرب‌زبانی و فریب دادن شهروندان آنان را برای ارایه اطلاعات بانکی و اینترنتی خودشان ترغیب کرده و سپس از حساب بانکی‌ آنان پول برداشت می‌کرد.

وی با بیان اینکه این کلاهبردار به برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد، اظهار داشت: مبالغ سرقت شده پس از بررسی و تحقیقات لازم به مالباختگان عودت داده‌شد.

فرمانده انتظامی مهاباد از شهروندان خواست برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی به تماس‌های تلفنی افراد مشکوک در خصوص برنده شدن در مسابقات و قرعه‌کشی و دیگر ترفندهای کلاهبرداری توجه نکنند.

اردیبهشت سال جاری نیز یک کلاهبردار دیگر که به همین عنوان از مردم اخاذی می‌کرد در مهاباد دستگیر شده بود؛ با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و فناوری‌های وابسته به آن، کلاهبرداری‌های اینترنتی در کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی و مهاباد نیز به چشم می‌خورد.

مهمترین عامل این کلاهبرداری‌ها، فقدان آگاهی و توجه نداشتن مردم به موارد ایمنی در استفاده از شبکه‌های اینترنتی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت دستگیری مامور قلابی مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری در مهاباد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عتباتی با اعلام این خبر گفت روز گذشته در پی درگیری خانوادگی در مهاباد یک فقره قتل به وقوع پیوست که در اثر آن یک نفر به قتل رسید عامل قتل متواری گردید. 
وی افزود با پیگیری و دستور مقام قضایی و هماهنگی مطلوب با نیروی انتظامی و پلیس آگاهی قاتل در یکی از شهر‌های اطراف شناسایی و دستگیر و با قرار قانونی بازپرس روانه زندان شد.
دکتر ناصر عتباتی ضمن دعوت شهروندان به خویشتن داری از آنها خواست در مناسبات و ارتباطات خود از رفتار‌های خشن بپرهیزند و با کنترل به موقع خشم از وقوع چنین حوادث ناگوار جلوگیری نمایند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • دستگیری قاتل فراری حادثه قتل در مهاباد
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد 
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد
  • دستگیری فامیل قلابی یکی از مسئولان قضایی استان
  • دستگیری فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی استان گلستان
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان