Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال الدین با اشاره به اجرای طرح رمز دوم پویا اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت مشتریان در هنگام استفاده از درگاه های مجازی و بر اساس رهنمودهای بانک مرکزی در خصوص استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانکی، امکان دریافت سرویس رمز دوم پویا در بانک مسکن از طریق آدرس https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

bank-maskan.ir/maskan-otp  فراهم می باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان افزود: در حال حاضر مشتریان بانک مسکن می توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک مسکن بر اساس دستورالعمل "فعالسازی رمز پویا بر روی دستگاه های خودپرداز بانک مسکن" رمز دوم پویای خود را فعال نمایند که در آینده نزدیک، امکان فعال‌سازی از سایر درگاه‌ها (کیوسک، اینترنت‌بانک، همراه‌بانک و یا شعبه مورد نظر) نیز فراهم می‌شود.

وی گفت: کاربران در صورت تغییر شماره تلفن همراه، حتماً باید تغییر شماره را به شعب اطلاع داده تا جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده، بانک توکن‌های قبلی مشتری را باطل کند. (در حال حاضر قابلیت موصوف صرفاً بر روی دستگاه خودپرداز فعال می‌باشد)

سلیمی در خصوص حساب‌های حقیقی و حقوقی بیان کرد: در حساب های حقیقی اشتراکی امکان فعال‌سازی رمز پویا بر روی تلفن همراه دارنده کارت (کسی که کارت به نام ایشان صادر شده است) وجود دارد و در حساب‌های حقوقی نیز، در صورت یکسان بودن شماره تلفن همراه (در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز) با شماره تلفن‌همراه ثبت شده در کد مشتری دارنده کارت، امکان فعال‌سازی رمز پویا وجود دارد.

مدیر شعب استان کردستان ادامه داد: طول رمز پویای جایگزین رمز اول کارت، چهار رقم و طول رمز پویای جایگزین رمز دوم کارت، هشت رقم می باشد. همچنین طول عمر رمزهای پویا حداکثر 60 ثانیه است و پس از این زمان، رمز تولید شده منقضی و غیر قابل استفاده می باشد ضمناً طول عمر رمزهای پویا ممکن است در آینده توسط بانک تغییر نماید.

وی خاطرنشان کرد: رمزهای پویا در طول عمر خود، صرفاً یک‌بار توسط بانک پذیرفته و صرفاً برای استفاده از خدمات مبتنی بر «یک کارت مشخص از بین کارت‌های صادر شده توسط بانک» قابل استفاده می‌باشند. و پس از حداکثر پنج تلاش ناموفق متوالی برای ورود رمز پویا در یک مدت‌ زمان معین، ارایه خدمت مرتبط به طور موقت مسدود می شود در این خصوص لازم است مشتری با مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز، مجدداً فرآیند فعال‌سازی رمز پویا را انجام دهد.

سلیمی همچنین در خصوص فرآیند اجرایی عملیات تولید رمز پویا از طریق دستگاه خودپرداز تصریح کرد: پس از ثبت درخواست مشتری، از طریق دستگاه خودپرداز و پس از فعال سازی رمز پویا پیغامی مبنی بر غیر فعال شدن رمز (ثابت) در صفحه دستگاه خودپرداز نمایش داده می‌شود که در صورت تأیید پیغام توسط مشتری، شماره تلفن همراه از مشتری دریافت می‌شود.شماره تلفن همراه وارده شده توسط مشتری با شماره همراه ثبت شده در سامانهCIF، تطبیق داده شده و در صورت یکسان بودن شماره تلفن همراه، ادامه عملیات انجام می‌گیرد و در صورت مغایرت، پیغامی مبنی بر لزوم مراجعه حضوری به شعبه نمایش داده می‌شود.

مدیر شعب استان کردستان اضافه کرد: در صورت یکسان بودن شماره تلفن همراه وارد شده توسط مشتری با شماره درج شده در CIF، کد فعال‌سازی به تلفن همراه مشتری (به صورت پیامک) ارسال می‌شود که این پیامک حاوی مسیر نصب برنامه (اپلیکیشن) تولید رمز پویا نیز می‌باشد. پس از وارد نمودن کد فعال‌سازی به مشتری رسید حاوی کلید ثبت نام (توکن نرم‌افزاری)، ارایه می‌شود که این کد عبارتی مرکب از اعداد، حروف و نشانه ها است که به صورت چاپی به مشتری داده می شود ضمناً جهت سهولت در درج کلید ثبت نام، این امکان وجود دارد که رسید چاپی به صورت بارکد دو بعدی صادر شود.

وی ادامه داد: نرم‌افزار تولید رمز پویا، قابلیت دریافت کلید ثبت نام به هر دو صورت رشته‌ای و اسکن بارکد دو بعدی را دارا می‌باشد پس از انجام فرآیند موصوف، رمز پویا برای کارت فعال و رمز ثابت غیر فعال می‌شود.

سلیمی در پایان از اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا براساس دستورالعمل بانک مرکزی برای کلیه بانکهای دولتی و خصوصی از ابتدای دی ماه خبرداد.

46

کد خبر 1327862

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان باشگاه استقلال انتخابات مجلس یازدهم تیم ملی فوتبال ایران ناتو لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا مارک ویلموتس استان لرستان فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک

مصطفی قمری‌وفا از اجرای طرح کهربا توسط۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

او گفت: با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

گفتنی است، پیش از این محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا، این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت‌های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت‌های بانکی وی می‌شود. کافی است یکی از کارت‌ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا شود.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک