Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@04:26:09 GMT

ثبت‌نام برای اعزام نیروی کار به ۴ کشور اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۴۹۴۲

ساعت24-ارائه فهرست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت، رشد شش درصدی مشارکت زنان در اقتصاد، علاقمندی لیسانسه‌ها به طرح کارورزی و بازگشت شرکت هفت تپه به تولید از مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.

 این هفته معاون روابط کار وزیر کار از ارسال فهرست بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار به وزارت صمت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که شاکرمی گفته این لیست شامل بنگاه‌هایی است که از سوی وزارت کار شناسایی شده‌اند و بر اساس رصد انجام شده ۴۲ درصد از بنگاهها نیمه فعال و ۳ درصد به دلایل و مشکلات خاص تعطیل هستند ولی قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند.

وی تعداد کارگران بنگاه‌های دارای مشکل را ۱۴۵ هزار نفر در کل کشور عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد آنها مربوط به بخش‌های خصوصی، ۸ درصد مربوط به بخش‌های تعاونی و حدود دو درصد بخش های دولتی و عمومی است که این تعداد واحد مشکل‌دار در بخشهای صنعت، کشاورزی و خدماتی فعالیت دارند.

برگزاری اجلاس پکن ۲۵ در بانکوک تایلند از جمله رویدادهای این هفته بود.در این اجلاس، معاون اشتغال وزیر کار از رشد شش درصدی مشارکت زنان در اقتصاد خبرداد و گفت: میزان مشارکت زنان در سال ۲۰۱۴، ۱۲ درصد بوده که این میزان با شش درصد رشد به ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است. 

وی گفت: ورود زنان به بازار کار یکی از ظرفیت‌های قابل توجه برای توسعه اقتصادی است این در حالی است که نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی با اختلاف قابل توجهی نسبت به مردان پایین‌تر است.

این هفته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان اعزام نیروی کار به کشورهای دانمارک، فنلاند و سوئد خبر داد.

بر اساس اطلاعیه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، مقدمات اعزام ۵۰۰ نفر از نیروهای کار دانش آموخته دانشگاهی از طریق یکی از موسسات مشاوره شغلی و کاریابی خارجی به کشورهای حوزه اسکاندیناوی (دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ ) فراهم شده است. اعزام نیروی کار در گروه‌های شغلی «پرستاری و پیرا پزشکی»، «پزشکی و دندانپزشکی»، «فنی و مهندسی» و «خدمات» خواهد بود.

متقاضیان جهت اطلاع از شرایط و ضوابط پذیرش و ثبت نام در هر یک از گروه ها به سامانه کاریابی‌های خارجی به نشانی https://forec.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.

در هفته‌ای که گذشت مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار از تعهد کارفرمای شرکت هفت‌تپه برای بررسی ارتقای شغلی کارگران در کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل خبر داد.

به گفته یاوری، طبق مذاکرات صورت گرفته کارفرمای شرکت متعهد شده حقوق آبان ماه کارگران را حداکثر تا ۱۰ دی ماه پرداخت کند و لباس و کفش کار ایمنی برای کارگران نیز در موعد مقرر تامین شود.

بر اساس گزارش دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار از آمار متقاضیان کارورزی به تفکیک مدرک تحصیلی، دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس بیشترین علاقمندی را برای گذراندن دوره‌های کارورزی داشته‌اند و کمترین میزان تقاضا برای طرح کارورزی از سوی فارغ التحصیلان مدرک دکترا بوده است.

طرح کارورزی یکی از برنامه‌های دولت در راستای تولید و اشتغال و زیرمجموعه طرح کاج (کارآفرینی و اشتغال برای جوانان) است که درصدد برقراری پیوند بین محیط علمی و عملی یا به تعبیری دیگر بین دانش دانشگاهی و تجربه عملی در محیط کار است.

مهمترین هدف این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار دانش‌ آموختگان، تسهیل در جذب و بکارگیری جوانان در بنگاه‌ها، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموختگان به بنگاه اقتصادی است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما

بر اساس گزارش مشترک سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و داده‌های مرکز بررسی تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، میزان مرگ و میر ناشی از هوای گرم طی دو دهه پیش در اروپا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آب و هوای گرم، اروپا را در «فشار گرمایی شدید» قرار داده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و داده‌های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، آلاینده‌های به دام افتاده‌شده در گرما که جو را مسدود کرده‌اند به افزایش دما در اروپا به بالاترین سطوح ثبت‌شده کمک کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که دمای هوا در سراسر اروپا برای ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳ بالاتر از میانگین بوده است. این هوای گرم و خشک به آتش‌سوزی‌های بزرگ نظیر آنچه در پرتغال، اسپانیا و ایتالیا دیده شد، دامن زد و حتی یونان با بزرگترین آتش‌سوزی ثبت‌شده در اتحادیه اروپا مواجه شد که ۹۶ هزار هکتار زمین آن سوخت.

وضعیت آب‌وهوا باعث بارش شدید باران و بروز سیل‌های مرگبار نیز شد. هوای گرم‌تر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد و امکان وقوع طوفان‌های شدیدتر را فراهم می‌کند. بر اساس این گزارش، اروپا در سال ۲۰۲۳ حدود هفت درصد مرطوب‌تر از میانگین سه دهه گذشته بود و یک‌سوم شبکه رودخانه‌های آن از آستانه «بالای» سیل عبور کرد و یک‌ششم به سطوح «شدید» رسید.

کارلو بوونتمپو، مدیر بخش تغییرات آب و هوایی کوپرنیک در این رابطه گفت: در سال ۲۰۲۳، اروپا شاهد بزرگترین آتش‌سوزی ثبت‌شده، یکی از مرطوب‌ترین سال‌ها، موج گرمای شدید و سیل ویرانگر گسترده بود.

در این گزارش آماری از تلفات ناشی از گرما در سال ۲۰۲۳ ارائه نشده است، اما دانشمندان تعداد تلفات در سال ۲۰۲۲ را ۷۰ هزار مرگ اعلام کرده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تعداد مرگ و میرهای ناشی از گرما در سال ۲۰۲۳ احتمالاً بیشتر از این رقم است.

دانشمندان علاوه بر تاکید بر آسیب‌های شدید آب و هوایی، به رکوردشکنی میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر نیز اشاره کردند. در سال ۲۰۲۳، ۴۳ درصد از برق از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد که این رقم در سال قبل از آن ۳۶ درصد بود.

کد خبر 746810

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد