Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:54:34 GMT

تصمیم‌گیری مجمع تشخیص درباره FATF در جلسه خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۴۹۶۳

تصمیم‌گیری مجمع تشخیص درباره FATF در جلسه خصوصی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه‌ای خصوصی در مورد اف.‌ای.‌تی.‌اف تصمیم‌گیری کرده و نتیجه این بررسی‌ها برای دولت مثبت نبوده است. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، سید مصطفی میرسلیم درباره بررسی لوایح مرتبط با اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ای.‌تی.‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بطور عمومی مسائل مربوط به اف.‌ای.‌تی.‌اف را بررسی کرده‌ و نتیجه بررسی را با دولت و سایر مسئولان نیز در میان گذاشته است و مشکلات این حوزه را به آن‌ها متذکر شده‌ایم و تا حدود زیادی این مسائل را پذیرفته اند، اما برای حل مسائل پیش روی خود نیاز به پیوستن در اف.‌ای.‌تی.‌اف دارند که البته این موضوع جنبه سیاسی دارد، زیرا یک مسئولی ممکن است احساس نیاز کند یا مسئول دیگری به این موضوع احساس نیاز نکند و بگوید من بدون اف.‌ای.‌تی.‌اف نیز می‌توانم کار کنم.

مصباحی‌مقدم: افزایش قیمت بنزین ضرورت داشت/ fatf در مجمع تشخیص به‌حالت تعلیق درآمده استگفت‌وگو|یک نماینده مجلس: اولویت اصلی کشور الحاق به FATF نیست

وی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی‌های انجام شده در مجمع مثبت نبوده است، بیان کرد: نتیجه به دست آمده در مورد اف.‌ای.‌تی.‌اف مثبت نبوده و آن را برای دولت و نمایندگان مجلس شرح داده‌ایم و تصمیم‌گیری نهایی را نیز برای آنها مشخص و مطرح کرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نتیجه بررسی‌های مجمع در مورد اف.‌ای.‌تی.‌اف را هنوز اعلام عمومی نکرده‌ایم و اجازه دادیم تا دولت تصمیم‌گیری کند. دولت در تماس با دبیرخانه اف.‌ای.‌تی.‌اف باید به لحاظ کارشناسی مسائل مورد نظر خود را مطرح کند. دولت باید در تماس با اف.‌ای.‌تی.‌اف بگوید که درست نیست از کشوری که در تحریم و شرایط غیرعادی قرار گرفته بخواهید تا بطور عادی به یک میثاق نامه بپیوندد.

میرسلیم ادامه داد: ما از نظر شفافیت‌مالی، منع استفاده از سلاح های کشتار جمعی و مقابله با فعالیت‌های تروریستی هیچ مشکلی برای پیوستن به میثاق‌ها نداریم و با پالرمو نیز اصلا مشکلی نداریم و ذاتا جمهوری اسلامی ایران پیشرفته‌تر از این حرف‌ها است و بعضا قوانین خیلی بهتری را نیز دارد، اما پیوستن به این میثاق نامه‌ها تبعاتی دارد و این تبعات در شرایط تحریم، کارها را سخت‌تر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به دولت می گوییم دقت کنید تا با ابزار اف.‌ای.‌تی.‌اف در تله نیفتیم زیرا پشت این ابزارها آمریکا قرار گرفته و سعی می‌کند از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی استفاده کند تا ایران در تنگنای بیشتر قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامگفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایح مرتبط با اف.‌ای.‌تی.‌اف در جلسه خصوصی تصمیم گیری کرده اما بصورت رسمی نتیجه را اعلام نکرده‌ایم تا دست دولت برای مذاکره با اف.‌ای.‌تی.‌اف باز باشد و بتواند حقانیت ما را به کرسی بنشاند و سعی کند به آنها ثابت کند که نیت ما خوب است اما اول باید تحریم ها برداشته شود تا بتوانیم بطور عادی در مورد این پیمان‌ها تصمیم گیری کنیم.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیدمصطفی میرسلیم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیدمصطفی میرسلیم سیدمصطفی میرسلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم غیرمنتظره «ژاوی» برای خودش و بارسلونا

ژاوی و بارسلونا برای ادامه همکاری به توافق رسیدند.

به گزارش طرفداری به نقل از فرناندو پولو از موندو دپورتیوو، ژاوی حداقل تا پایان فصل ۲۵-۲۰۲۴ سرمربی بارسلونا خواهد ماند. پس از جلسه امروز ژاوی، خوان لاپورتا، دکو و دیگر اعضای کادر مدیریتی بارسلونا، توافقی مبنی بر ادامه کار این سرمربی تا پایان قراردادش در باشگاه کاتالان حاصل شد. خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا فردا شخصاً در خصوص جزئیات این جلسه و ادامه همکاری با ژاوی صحبت خواهد کرد.

tags # ژاوی هرناندز ، بارسلونا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • تصمیم غیرمنتظره «ژاوی» برای خودش و بارسلونا
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • کامران در وزن ۹۷ کیلوگرم به چرخه آمد/ بررسی وضعیت یزدانی در اردو
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد