Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان کشورهای آمریکایی ، در گزارش این ادعا شده که اقدامات عامدانه برای دستکاری در نتیجه انتخابات بولیوی صورت گرفته که تایید نتایج رسمی انتخابات را دچار مشکل کرد.

این سازمان در یک گزارش ۱۰۰ صفحه ای استفاده از یک سرور مخفی برای برگرداندن نتایج انتخابات به نفع مورالس را توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش تغییراتی در صورت جلسات و همچنین جعل امضای مقامات در حوزه انتخاباتی صورت گرفته است. مشخص شده است که اطلاعات مربوط به انتخابات به دو سرور مخفی هدایت شده است. در نهایت این اطلاعات از اختیار پرسنل انتخاباتی خارج شده و دستکاری در اطلاعات و جعل صورت جلسات را ممکن ساخته است.   

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) بولیوی که در دور نخست آن مورالس رئیس‌ جمهوری وقت پیروز شده بود، تظاهرات و اعتصاب‌های گسترده‌ای در اعتراض به نتایج انتخابات در این کشور آغاز شد. پس از آن در روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) مورالس از مقام خود کناره‌گیری و به مکزیک پناهنده شد.

به تازگی کنگره بولیوی لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر ابطال و مسیر برای برگزاری انتخابات جدید بدون حضور مورالس هموار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس بولیوی پروندهٔ خبری بحران در بولیوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس بولیوی انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنی با مدعی العموم

در خبرها بود که دادستان تهران علیه چند روزنامه و شخص حقیقی به دلیل نوع انعکاس خبر یا اظهارنظر در مورد پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق اعلام جرم کرده است.

در این مورد چند نکته وجود دارد که توجه به آن ضروری است:

1-نفس چنین برخوردهایی تداعی گر وجود وضعیت جنگی در کشور و شرایط اضطراری مقتضی آن است. در حالی که نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران در قضیه اخیر و برخی قضایای گذشته همچون روزهای حمله به پایگاه عین الاسد، مراقبت از عدم ورود جامعه به چنین وضعیتی و دور کردن سایه جنگ از زندگی روزمره مردم است.

2-با توجه به شرایط ویژه جامعه از جهت نرخ بالای تورم، کاهش مشارکت در انتخابات ها، انواع شکاف های اجتماعی و... نمی توان توقع داشت که همانند شرایط عادی، در برهه های حساس و نقاط عطف ملی همه افراد نظری یکسان داشته باشند و انتقاد تعطیل شود. از قضا افراد و روزنامه هایی که علیه آنها اعلام جرم شده کسانی هستند که در داخل فضای کشور در حال فعالیت هستند و در قلمرو های خارج از قانون و کنترل های رسمی حضور ندارند. 

3-برخورد سریع با دیدگاههای یاد شده، برخلاف روح پاسخ محکم و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بوده و پیام ضعف و انفعال را منتقل می کند.

4-همانگونه که آقای عباس عبدی در حساب توئیتری خود نوشت، این اعلام جرم ها دفاع از اقدام نظامی ایران را سخت می کند، چرا که هم شاید موافقان آن به واسطه این رفتارها دیگر رغبت به بیان نظر مثبت خود نکند و هم احتمالا متهم به نظرات منفعت جویانه و مصلحتی شوند. این در حالی است که در فضای آزاد رسانه های جهانی شاهدیم که بعضا به روشنی از اقدام ایران دفاع می شود و رسانه های داخل خودمان نیز برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران دست به نقل همان نظرات می زنند! نگاه کنید به پرسش و پاسخ صریح مجری شبکه اسکای نیوز با وزیر خارجه انگلیس. اما چرا این اتفاق در ایران رخ نمی دهد؟ چون آن فضای آزاد مورد انتظار وجود ندارد و در نتیجه، مدافعان نیز کلامشان نفوذی نخواهد داشت.

در مجموع اینکه، اگر پاسخ نظامی ایران به اسرائیل «ترکیبی» و چند بعدی بود، پیوست رسانه ای آن نیز باید شامل برنامه ای ترکیبی و هوشمندانه باشد و از برخوردهای تک بعدی، ساده و چکشی اجتناب شود.

دیگر خبرها

  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: قلبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • حکم مهم سازمان لیگ به سود پرسپولیس!
  • سخنی با مدعی العموم
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری