Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:08:05 GMT

اجرای طرح بسیج نهال کاری در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۵۱۸۱

اجرای طرح بسیج نهال کاری در کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با بیان این مطلب که ۳۷ هزار هکتار تاق‌زار در اطراف شهر کرمان وجود دارد که نبود آنها سبب بروز مشکلات عدیده ای در زمینه ریزگردها می‌شد، اظهار کرد: در طرح بسیج نهال کاری ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۹۱۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شمال استان کرمان کاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مهدی رجبی‌زاده" امروز ۱۴ آذرماه در طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در کرمان گفت: امروز طرح ملی همایش سبز همزمان با سراسر کشور در کرمان آغاز خواهد شد که در قالب این طرح ۱۴ میلیون نهال در سطح کشور کاشته خواهد شد که نکته بارز و ویژگی مهم این طرح در این است که این اقدان، یک کار نمادین و نمایشی نخواهد بود و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که ۳۷ هزار هکتار طاغ زار در اطراف شهر کرمان وجود دارد که نبود این تاق‌زارها در زمینه ریزگردها مشکل عدیده ای را ایجاد می کرد، افزود: در طرح بسیج نهال کاری ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۹۱۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شمال استان کرمان کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با بیان اینکه طرح بسیج نهال کاری با شعار "بسیج همگانی نهال کاری برای ایران سرسبز" همزمان با سراسر کشور از اول آذر در استان کرمان آغاز شده، گفت: در این مدت ۶۵۰ هکتار اراضی ملی شهرستان های زرند، ریگان، شهربابک، رفسنجان، راور، بم، کرمان، نرماشیر، فهرج، انار، بافت و ارزوئیه نهال کاری شده است.

وی با بیان این مطلب که برای جلوگیری از حرکت شن‌های روان، این طرح در سراسر کشور و به ویژه استان کرمان اجرا می‌شود، افزود: ۸۶ هزار و ۸۰۰ اصله نهال از نوع بادام کوهی، بنه، طاغ، کهور، اسکمبیل، قره داغ و قیچ به مدت ۱۳ روز در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و بیابانی شمال استان کرمان کاشته شده است و ۱۴ آذر نیز همزمان با سراسر کشور با حضور عموم جامعه ۳۹ هزار و ۷۰۰ اصله نهال از گونه‌های بادام کوهی، بنه، طاغ، کهور، اسکمبیل، قره‌داغ و قیچ در ۲۶۰ هکتار اراضی ملی ۱۲ شهرستان نامبرده شده کاشته می شود..

رجبی‌زاده هدف از اجرای این طرح را توسعه جنگل‌ها، تولید اکسیژن و جلوگیری از فرسایش خاک دانست و در ادامه با بیان اینکه این طرح در راستای تاکید سرپرست سازمان جنگل‌های کشور به منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه جنگل‌کاری اجرا شده است، گفت: در راستای این طرح قرار است در ۱۴ آذر ۱۴ میلیون اصله نهال نیز در سراسر کشور کاشته شود.

وی بیان کرد: این طرح با حضور گسترده اقشار جامعه به خصوص فعالان نهضت سبز، همیاران طبیعت، تسهیل‌گران، تشکل‌های مردم نهاد و تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اجرا می‌شود که در این راستا با استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد و با شعار "بسیج همگانی برای ایران سرسبز" به مرحله اجرا در می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهالكاري منابع طبيعي اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان از کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون توسط سپاه این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ احسان جهان‌بخش، صبح امروز، در دورۀ منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی گفت: 80کیلومتر کانال آب‌بر در مزارع لرستان با اعتبار 20میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون احداث شده‌است.

او با بیان اینکه تمام اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تحقق تولید و ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: 812صندوق قرض‌الحسنه در لرستان فعال است.

اجرای 8طرح آب‌رسانی در روستاهای پلدختر توسط سپاه لرستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با اشاره به فعالیت 14تعاونی سپاه یادآور شد: سپاه این استان از افراد معرفی‌شده برای عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه حمایت می‌کند.

جهان‌بخش با تأکید به عقب‌ماندگی‌های مداوم لرستان با وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز متذکّر شد: اجرای طرح جهاد آب‌‎رسانی در جهت انتقال آب شرب به مناطق محروم این استان است.

او با بیان هدف‌گذاری برای احداث گلخانۀ 3200متری در لرستان، بیان کرد: 80هکتار باغ زیتون توسط سپاه این کاشت شده‌است و توسعۀ این باغ را در دستور کار داریم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با تأکید به فعالیت شبانه‌روزی برای رونق اشتغال در این استان، اعلام کرد: خدمت‌رسانی سپاه در 160 شهر در حال انجام است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • عکسی از ابراهیم رئیسی درحال کاشتن نهال در پاکستان
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند