Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان اصفهان، شب گذشته به صورت سرزده از زندان مرکزی اصفهان بازدید کرد

در این بازدید، رییس قوه قضاییه با حضور در بخش محکومین فاقد سابقه کیفری، اندرزگاه شماره ۸ زندان و...؛ به گفت و گو با زندانیان پرداخته و در جریان مسائل مرتبط با آنها قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در ابتدای این بازدید، از بند اختصاصی زندانیان فاقد سابقه کیفری که از سایرین تفکیک شده بودند بازدید و از عملکرد مسئولان در این بخش تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه ضمن گفتگوی رو در رو با تعدادی از زندانیان که از وضعیت قضایی خود گلایه کردند و یا ادعای بلاتکلیفی و عدم صدور رای دادگاه را داشتند به مسئولان ذیربط تذکرات لازم را صادر کرد.

رئیس دستگاه قضایی همچنین از جمعیت کیفری بالای زندان و حضور برخی زندانیان مهریه و زندانیانی که مدعی بودند به دلیل عدم تمکن مالی در زندان هستند گلایه و دستور رسیدگی سریع را به مقامات قضایی استان صادر کرد.

کمبود فضای فیزیکی در این زندان و برخی نواقص دیگر که تا دقایق پایانی شب گذشته توسط رئیس قوه قضاییه شخصا مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت از جمله مسائلی است که مقرر شد به طور ویژه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در دستور کارقرار گیرد.

آیت الله رئیسی در پایان این بازدید خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

کد خبر 399671

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه زندان مرکزی اصفهان بازدید زندانیان توانمندسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت

به گزارش خبرنکار مهر، علی دهقانی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدالشرایط در استان خوزستان از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.

وی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری خوزستان در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، گفت: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند، ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی را برای مرتکبان فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی در خصوص ضرورت ایجاد ساز و کار مناسب در خصوص کاهش بازداشت‌های موقت کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: اقامت کوتاه متهمان در زندان‌ها، نه تنها فرصت اصلاح آنان و استفاده از شرایط مفیدی همچون حرفه‌آموزی را برای آنان فراهم نمی‌کند بلکه موجب ناهمگونی جمعیت مددجویان می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ماده ۵۱۳ قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص انتقال زندانی به محل سکونت خودش اظهار کرد: طبق تبصره سه این ماده، در صورتی که محل اقامت محکوم به حبس، خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد، نامبرده برای تحمل ادامه حبس به زندان محل اقامت خود منتقل می‌شود مگر اینکه این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادر کننده رأی قطعی، به نزدیک‌ترین زندان به محل اقامت خود منتقل می‌شود و هزینه انتقال از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۱۸۴ زندانی در استان خوزستان زندان محل سکونت خود منتقل شدند و برای باقی زندانیان مشمول این ماده قانونی به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 6085538

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم