Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: شهرستان پارس‌آباد مغان به عنوان محل احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب شد این منطقه به دلیل نزدیکی به فرودگاه و اقلیم آب‌ و هوایی و به ویژه نزدیکی به راه آهن پارس‌آباد-آذربایجان انتخاب شده است. ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

اکبر بهنامجو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد مغان به عنوان محل احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب شد این منطقه به دلیل نزدیکی به فرودگاه و اقلیم آب‌ و هوایی و به ویژه نزدیکی به راه آهن پارس‌آباد-آذربایجان انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تایید محل مورد نظر از سوی هیات صنعتی و اقتصادی جمهوری آذربایجان خبر داد و افزود: محل مورد نظر از سوی هیات صنعتی و اقتصادی کشور جمهوری آذربایجان تایید شده و در هفته‌های آینده مسئولان کشوری و استان اردبیل  برای انجام توافقات به این کشور سفر می‌کنند.

بهنامجو با بیان اینکه با احداث شهرک صنعتی مشترک صادرات محصولات تولیدی در سریع‌ترین زمان صورت می‌گیرد تصریح کرد: با احداث شهرک صنعتی مشترک کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌توانیم در بحث ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بسیار موفق عمل کرده و صادرات محصولات تولیدی در سطح استان اردبیل در سریع‌ترین زمان صورت می‌گیرد.

7 شهرک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد بلا استفاده مانده استشهرک صنعتی برای پسماندهای ویژه در سمنان راه‌اندازی می‌شود17 درصد واحدهای تولیدی شهرک صنعتی زنجان غیرفعال است

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک صنعتی مشترک موجب تحولات اقتصادی عظیمی می‌شود بیان کرد: ایجاد این شهرک‌های صنعتی می‌تواند نقش حائز اهمیتی در توسعه هر دو کشور ایران و آذربایجان ایفا کند که این امر سبب تقویت روابط اقتصادی دوجانبه می‌شود که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم در این زمینه ظرفیت‌های استان را شکوفا بخشیم.

وی اظهار کرد: از طریق شهرک صنعتی مشترک کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌توانیم از امتیازات و تخفیفات دو کشور در این خصوص استفاده کنیم و ایجاد این شهرک صنعتی به صورت مشترک در استان اردبیل امتیاز ویژه‌ای از سوی دولت به استان اردبیل است.

انتهای پیام/ 146/ ت

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد