Web Analytics Made Easy - Statcounter

سراسر تاریخ اسلام و ایران مملو از اسامی بزرگان و دانشمندانی است که هر یک در زمان خود جز نخبگان دنیا بوده و اختراعات و اکتشافات آنان مرز‌های دانش را در می‌نوردیده است. متأسفانه حرکت این اندیشمندان در لبه‌های علم در اعصار مختلف، امروزه برای بسیاری از هم‌وطنان ما مغفول مانده است، که شاید مهم‌ترین مقصر این مهجوریت، رسانه‌هایی باشند که در معرفی بزرگان ایران و اسلام کوتاهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - در این بین آنچه از نا آشنایی ایرانیان با تاریخ سراسر ارزشمند خود خاطر آدمی را می‌رنجاند، آدرس غلط برخی رسانه‌ها در بیان تقویم تاریخ است. تقویم تاریخی که در اغلب موارد مبتنی بر فعالیت دانشمندان غربی و اروپایی است و دانشمندان ایرانی و مسلمان سهم کمتری در آن دارند.

مطابق با شنیده‌های خبرنگار ما از برخی منابع مطلع، مهجوریت دانشمندان ایرانی و بزرگان جهان اسلام در ایران از جمله دغدغه‌ها و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب از دیرباز بوده است، امری که ایشان در ابتدای پیام خود به کنگره بزرگداشت محققان، آقا حسین، آقا جمال و آقا رضی خوانساری که در ۲۹ شهریور سال ۱۳۷۸ منتشر شد نیز بدان اشاره داشتند.

معظم له در بخشی از متن پیام خود این چنین نوشته‌اند که «حقیقت آن است که در بخش‌هایی از تاریخ پربار فرهنگ و علوم اسلامی، شخصیت‌های بزرگ و مؤثری بوده‌اند که نسل کنونی علمی و فرهنگی کشور با نام و یاد آنان آشنا نیست و از آثار علمی و ثمرات اندیشه بلند آنان بهره شایسته را نمی‌برد. حوزه‌های علمی شیعه چه در دوران رونق حوزه‌ی علمیه نجف و کربلا و چه پیش از آن در روزگار شکوفایی علمی و فرهنگیِ اصفهان و برخی شهر‌های دیگر در دوران صفویه، مجموعه بزرگی از فق‌های نامدار و فیلسوفان و متکلمین بزرگ را در خود پرورش داده است که هر یک از آنان می‌توانند برای جامعه علمی امروز و به‌خصوص فرزانگان و علم‌جویان حوزه‌های علمیه، الگو و راهگشا و آموزنده باشند. ویژگی پرجاذبه این دانشمندان گمنام، غالباً جامعیت آنان و برجستگی شگفت‌آورشان در علوم گوناگون مانند فقه و فلسفه و تفسیر و علوم ریاضی و حتی شعر و ادب است.»

واکنش جالب فوق لیسانسه‌ها به ناآشنایی جوانان با مفاخر ایرانی

سریال فوق لیسانسه‌ها که این شب‌ها روی آنتن شبکه سوم شمار زیادی از مخاطبان را با خود همراه کرده است، با استفاده از بیان طنز و البته هنرنمایی بازیگران خود، در سکانسی به‌طور کمدی به این موضوع واکنش نشان داد.

بی شک این سبک از کمدی که حاوی پیام‌های خوبی برای مخاطب است، نیاز روز جامعه ایران است که مع الاسف گرفتار برخی لودگی‌های بدون محتوا و بعضاً ناهنجار‌هایی شده است که به اسم فیلم‌های طنز به خوردش داده می‌شود.

چاره راه اینجاست....

اما جالب است بدانید که بر اساس همین دغدغه مدتی پیش مجموعه کتابی با عنوان «تقویم تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» به قلم دکتر علی اکبر ولایتی منتشر شده است. این کتاب شامل زندگینامه ۱۰۹۹ شخصیت است که به‌صورت الفبایی از جلد نخست (بخش دوم) تا جلد سوم آمده است و جالب اینجاست که چیدمان آن طوری است که برای هر روز از سال نام دو یا سه شخصیت برای آشنایی مخاطب وجود دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سریال فوق لیسانسه ها سریال طنز سریال پرطرفدار فوق لیسانسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!

تغییر چهره «ترانه مهاجر» سریال لیسانسه‌ها بعد ۸ سال مورد توجه قرار گرفت. متین ستوده سال ۹۵ نقش ترانه مهاجر را در سریال لیسانسه‌ها بازی کرد. او اکنون نزدیک به چهل سال سن دارد. 

متین ستوده در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است و در کلاس‌های بازیگری امین تارخ نیز شرکت کرده است. وی تا کنون در سریال‌های سه دونگ، سه دونگ، میکائیل و سریال غیرعلنی به ایفای نقش پرداخته است.

متین ستوده ۱۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ در سن ۳۶ سالگی با علی زندی ازدواج کرد. علی زندی سابقه‌ی بازیگری داشته و اکنون صاحب رستوران «طهران پاریس» است.

در ادامه تصاویری از تغییر چهره او بعد سریال لیسانسه‌ها را ببینید:

tags # متین ستوده ، بازیگر سینما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • کت و شلوار حبیب لیسانسه‌ها جهانی شد ! |‌ استوری جالب هوتن شکیبا
  • حشاشین؛ کینه صهیونیستی به روایت مصری