Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رمضانی در نشست با مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان البرزکه روز پنجشنبه در کانون شهید فهمیده کرج برگزارشد، اظهارداشت: راه اندازی کانون های فرهنگی تربیتی غیردولتی با هدف گسترش دامنه خدمات تربیتی و مهارتی به دانش آموزان دردستور کاری معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش می توانند  با اختصاص ۲ هزار متر مربع فضا   مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: برای ساخت و تجهیز کانون های فرهنگی تربیتی غیر دولتی تسهیلات بانکی نیز پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رمضانی تصریح کرد: فعالیت کاری یک مدیر با انگیزه در کانون های فرهنگی تربیتی به ساعت کاری اداری خلاصه نمی شود زیرا برای جذب دانش آموزان و مهارت آموزی به آنان باید تمام وقت فعال باشد.
مدیرکل فرهنگی و هنری ،اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد رشد دوباره کانون های فرهنگی تربیتی دراستان ها هستیم، خاطرنشان کرد: این پیشرفت حاصل نگاه ویژه وزارت به نقش مهم این مراکز در مهارت آموزی دانش آموزان و تقویت برنامه های تربیتی است.
وی با بیان اینکه باید ازهر فضایی که درکانون های فرهنگی تربیتی وجود دارد به نحو احسن استفاده شود، یادآورشد: ساختمان تعدادی از کانون های فرهنگی تربیتی کشورقدیمی  یا دارای فضای کمی است اما به دلیل برخورداری از مدیران و نیروی انسانی توانمند و مجرب در ردیف مراکز فعال قرار دارند.
مدیرکل فرهنگی وهنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای توسعه فعالیت های کانون ها باید برنامه ریزی برون سازمانی شود تا با جلب مشارکت فضای مناسب و شاد تری برای دانش آموزان ایجاد شود.
رمضانی فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی البرز را بی نظیردانست و اضافه کرد: پویایی کانون ها درسایه دلسوزی کارکنان این مرکز و مدیریتی قوی حاصل می شود.
وی گفت : زنده بودن کانون های فرهنگی هنری درجشنواره های فرهنگی هنری که در سطح استانی و کشوری برگزار می شود تا نقش مکمل بودن این مراکز با مدرسه به نمایش گذاشته شود.
وی عنوان کرد: نباید نیروها و افرادی که در زمینه امور تربیتی و پرورشی توانمند نیستند به کار گرفته شوند زیرا کانون ها فرهنگی تربیتی دیگرحیاط خلوت ادارات نیست.
رمضانی قرارگرفتن کانون های فرهنگی تربیتی درسیستم اداری، اختصاص اضافه کاری و نیاز سنجی بودجه ای ، برخورداری از کارشناسان کارآمد را از جمله موفقیت های حاصل شده در رفع مشکلات کانون های فرهنگی تربیتی کشورعنوان کرد.
در این نشست مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص کانون ها و مشکلاتشان پرداختند.

استان البرز با ۵۰۰ هزار دانش آموز ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی دارد.

برچسب‌ها البرز فرهنگی آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فرهنگی آموزش و پرورش دانش آموزان البرز فرهنگی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده
  • بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در طرح تربیتی سپاه شرکت کردند
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد