Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 22 هزار دستگاه اتوبوس در حوزه شهرداری‌های کشور داریم که امسال 16 هزار دستگاه از عمر 10 ساله می‌گذرند و وارد فرسودگی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین رجب‌صلاحی امروز در دومین روز همایش شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر و اعضای شورای استان کرمان اظهار داشت: یک‌هزار و 300 شهرداری و 37 هزار دهیاری در سطح کشور داریم و سالانه 13 تا 14 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها در سطح کشور پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: سال‌های گذشته مبلغ قیر به صورت حواله پرداخت می‌شد و امسال این حواله به 6 هزار میلیارد تومان عدد ریلی تبدیل شده است.

رجب‌صلاحی افزود: 48 درصد این قیر به وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌شود و سازمان شهرداری که سال‌های قبل 13 درصد سهم داشت، امسال به 17 درصد رسیده است.

وی به بند "ط" تبصره 6 قانون بودجه در ارتباط با مالیات بر پسماندهای مخرب اشاره داشت و گفت: مبلغی که از این محل برای سال آینده گذاشته می‌شود، بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است که برای مدیریت پسماندهای شهری به کار گرفته می‌شود.

رجب‌صلاحی با بیان اینکه قیمت اتوبوس‌های درون شهری به 2 میلیارد رسیده است، عنوان کرد: با این قیمت پایین بلیط و استهلاک خودروها، هزینه‌های اتوبوس هم تامین نمی‌شود.

وی افزود: 22 هزار اتوبوس در حوزه شهرداری‌های کشور داریم که امسال 16 هزار دستگاه از عمر 10 ساله می‌گذرند و وارد فرسودگی می‌شوند.

ورود 9 شهر در کشور در حوزه حمل و نقل ریلی

 رجب‌صلاحی تصریح کرد: با وجود بحث‌های تحریمی هم دچار مشکل شده‌ایم و فعلا تمام انرژی را بر بازسازی اتوبوس‌های موجود باید بگذاریم، چون اکثر کارخانه‌ها دچار مشکل هستند.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس 200 تا 400 میلیون تومان باید هزینه کرد.

وی با بیان اینکه 9 شهر در کشور در حوزه حمل و نقل ریلی وارد شده‌‌اند که 5 شهر در حال بهره‌برداری از آن هستند، ابراز داشت: 840 کیلومتر خطوط مصوب حمل و نقل ریلی درون‌شهری در کشور داریم که 340 کیلومتر آن در پنج شهر در حال استفاده است.

 رجب‌صلاحی با بیان اینکه هر فرد شهری 800 گرم و هر فرد روستایی 500 گرم روزانه پسماند تولید می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر 31 مرکز پردازش و تولید کود کمپوست داریم و برای استان پنج مرکز دیده شده است.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: ارزش افزوده و قیر دو موضوعی است که در قانون بوجه سال آینده دیده نشده است و حتما باید مدنظر قرار گیرد.

پلیس‌های ساختمان شهرداری باید فعال شود

محمدرضا نژادخالقی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان حاشیه‌نشینی را از دغدغه‌های شهرها عنوان کرد و گفت: پلیس‌های ساختمان شهرداری باید فعال شده و مقابل ساخت و سازهای غیرقانونی و خلاف بایستد.

نژادخالقی ادامه داد: حاشیه‌نشینی باید در نطفه خفه شود، اگر از همان ابتدا با ساخت و سازی خارج از محدوده و طرح تفصیلی شهر برخورد شود، زمینه سوءاستفاده زمین‌خواران و فروش اراضی تصرفی به افراد  مهاجر و بی‌بضاعت جلوگیری می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان تصریح کرد: روستاهایی مانند الله‌آباد که اکنون به شهر کرمان متصل شده‌اند، از ساخت‌و سازهای حاشیه‌ای آغاز شد و هیچ ضابطه شهری هم در آن لحاظ نشده و مشکلات متعدد خدماتی مواجه هستند.

وی ابراز داشت: کاهش نیروی انسانی مازاد شهرداری‌ها در دستور کار قرار گیرد، بیشتر اعتبار شهرداری‌ها صرف حقوق می‌شود به جای اینکه کار فرهنگی و زیرساختی و ... انجام شود.

نژادخالقی گفت: 21 شهرداری کرمان سال گذشته ارتقای درجه پیدا کردند و شهرداری‌های دیگر هم پیگیری کنند تا پرونده آنها برای ارتقای درجه یابند.

لزوم شفاف‌سازی در خصوص اختصاص قیر رایگان به شهرداری

عالم‌زاده شهردار کرمان گفت: از چالش‌های اساسی شهرداری‌ها با آن مواجه هستند، عدم وحدت‌رویه است و به تعداد شهرداری‌ها اختلاف رویه در برخورد با موضوعات مختلف نیروی انسانی، اجرای قوانین و ... وجود دارد.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی در خصوص اختصاص قیر رایگان به شهرداری را خواستار شد و ادامه داد: با راه‌اندازی سازمانه‌ای در این زمینه و براساس شاخص‌هایی می توان به خوبی این مسئله را داشت.

عالم‌زاده، صدور بخش‌نامه‌های مغایر را از مشکلات شهرداری‌ها دانست و گفت: شهرداری‌ها نیاز به حمایت جدی در دیگر بخش‌های دولت دارند.

شهردار کرمان خواستار راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها از سوی اقتصاد و امور دارایی شد.

انتهای پیام/80017/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان اتوبوس شهرداری ها ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی نجات صبح امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا که با حضور معاون مالی و اقتصادی، مدیران شهرداری منطقه یک و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و گردشگری شهرداری پیرامون بررسی عملکرد شهرداری منطقه ۱ در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری برگزار شد، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شد که طرح رود دره هرچه سریع‌تر آماده شده و عملیات اجرایی آن از ابتدای خرداد ماه سال جاری توسط پیمانکار یا مجری طرح آغاز شود.

بادامی نجات با تاکید بر اینکه شهرداری نباید فرصت سوزی کند، اظهار داشت: مدیریت شهری باید از تمامی فرصت‌ها برای حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری استفاده کند چرا که زمینه و بستر توسعه و پیشرفت هر شهری به ویژه شهری همچون همدان می‌تواند در حوزه اقتصادی بسیار راهگشا باشد.

وی به پروژه برج ایرانیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه مصوبه اجرایی شورا را دارد و باید پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان یادآور شد: پروژه‌هایی همچون پروژه برج ایرانیان می‌تواند درآمدهای پایداری را برای شهرداری به همراه داشته باشد اما این اکنون بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند اجرای پروژه برج ایرانیان را به صورت مشارکتی آغاز کند، تاکید کرد: لازم است یک نفر مسئول به عنوان مدیر واحد برای اجرای پروژه توسط شهرداری تعیین شده و پیگیر امور مربوطه باشد و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری گزارش نهایی آن را به شورا ارائه دهد.

بادامی‌نجات در ادامه به احداث پارک‌هایی فرامطقه‌ای ولایت و اکباتان اشاره کرد و یادآور شد: شورای شهر همدان به دلیل اهمیت حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری و اهمیت فضای سبز و تفریح برای شهروندان، در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ۲۰ میلیارد تومان برای پارک ولایت لحاظ کرده است و شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بر آماده سازی حداقل زیرساخت‌های لازم برای پارک ولایت جهت حضور سرمایه‌گذار تاکید کرد و افزود: لازم است وضعیت پارک ولایت برای حضور سرمایه‌گذار تا پانزدهم خرداد ماه نیز مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی با انتقاد از عملکرد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری همدان با بیان اینکه در این زمینه به طور مستمر با بهانه‌های مختلف شهرداری مواجه هستیم، گفت: مدیریت شهری باید از فرصت سوزی‌ها بپرهیزد به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین به پروژه‌های پیشنهادی شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه بیشتر این طرح‌ها اجرایی یا پیگیری نشده و برخی نیز بلاتکلیف مانده است.

سرمایه‌گذاری؛ مهمترین حوزه تصمیم‌گیری مدیریت شهری است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه سرمایه‌گذار، اظهار داشت: تنها راه برون رفت شهرداری‌ها از مشکلات مالی جذب سرمایه اقتصادی است و امروزه شهرداری‌های موفق شهرداری‌هایی هستند که در جذب سرمایه‌گذار به خوبی عمل کرده و بستر و شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کرده‌اند.

رضا ابرار خرم سرمایه‌گذاری را مهمترین حوزه تصمیم‌گیری مدیریت شهری برشمرد و گفت: علاوه بر اهمیت توجه مدیریت شهری به حوزه سرمایه‌گذاری، موفقیت در این حوزه نیز همگام و همراهی مدیران استان را می‌طلبد.

وی به تلاش و زحمات ریاست کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: این کمیسیون در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری اقدامات و زحمات زیادی را متقبل شده و یکی از موارد آن تخصیص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای پارک ولایت است که این اقدامات رویکرد مهمی را در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری رقم می‌زند.

ابرار خرم ایجاد دو پارک فرامطقه‌ای اکباتان و ولایت را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری در این ۲ پارک، استقبال سرمایه‌گذاران را به دنبال خواهد داشت و ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6087645

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد