Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه که صبح پنجشنبه جهت ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران حضور یافت، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور ما بسیار رفیع و تعیین‌کننده است و همانطور که امام راحل فرمودند، مجلس باید عصاره فضائل ملت و در راس امور باشد، اظهار کرد: هر زمان که مجلسی قوی داشته باشیم، می‌توانیم اثر آن را در پیشرفت کشور ببینیم؛ چرا که مجلس می‌تواند به طراحی ساختار‌های کشور به همراه سایر قوا کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رامین مهمانپرست با بیان اینکه به یک مجلس قوی، متخصص، مقتدر و شجاع نیاز داریم، خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت کشور در یک شرایط ویژه است؛ باید تصمیمات بزرگی گرفته و تغییرات بزرگی ایجاد شود، همچنین ساختارهای اداری و اقتصادی کشور همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند باید با یک تحول بزرگی روبرو شود.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: مهمترین بحثی که سالیان متمادی مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند، بحث‌های اقتصادی اصل ۴۴ قانون اساسی و آرزوی داشتن اقتصاد بدون نفت بوده است؛ برای اینکه ما به این آرزوی دیرینه برسیم باید تصمیمات بزرگی بگیریم. مجلس می‌تواند نقش اساسی در این موضوع داشته باشد؛ البته به شرط اینکه نمایندگان مطلع، متخصص، معتقد، دلسوز و شجاعت وارد مجلس شوند.

مهمانپرست همچنین در ارزیابی از عملکرد دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: انتظاری که مردم از مجلس دارند، بالاتر از وضعیتی است که اکنون شاهد آن هستیم. در هر مقطعی که شاهد یک مجلس قوی با حضور نمایندگان مطلع و دلسوز بودیم، تاثیرات آن در وضعیت کشور را به راحتی می‌توانستیم احساس کنیم.

وی افزود: شرایط فعلی طوری است که به نظر می‌آید مردم خواستار تغییرات اساسی در مجلس هستند و این شروع یک تغییرات بزرگ است و تغییرات را از مجلس باید شروع کرد.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا با شرایط فعلی کشور مردم به پای صندوق های رای می آیند؟ اظهار کرد: ممکن است در وضعیت فعلی بسیاری از مردم از آمدن به پای صندوق های رای ناامید و مایوس شده باشند، اما باید این نکته را در نظر بگیرند که رای ندادن یا حضور پیدا نکردن مشکلات را در کشور ما حل نمی‌کند. به هر حال میزان، اکثریت آرائی است که افراد داوطلب آن را کسب می‌کنند. پس اگر مردم دلسوز کشور هستند باید در این انتخابات مشارکت کنند و افرادی که مورد نظر ایشان است را انتخاب کنند. عدم شرکت در انتخابات قهر کردن با نظام و ملت خودمان است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GOW برچسب ها: رای ، انتخابات ، وزارت خارجه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رای انتخابات وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد