Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@00:58:03 GMT

طرح«کاداستر» از تداخل مرزها جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۵۸۹۲

طرح«کاداستر» از تداخل مرزها جلوگیری می‌کند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طرح»کاداستر» زمینه مدیریت زمین توسط مجریان را فراهم می‌کند و افراد نمی‌توانند با اعمال نفوذ تغییری در این طرح ایجاد کنند، اما اجرای آن نیاز به همکاری مسؤولان دارد و ادارات و دستگاه‌های دولتی باید املاکشان را به ثبت بیاورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق اصفهان، ذبیح‌الله خدائیان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان ثبت اسناد و املاک کوهپایه اظهار کرد: حضور رئیس دستگاه قضا در استان‌ها باعث می‌شود مشکلات قضایی و نارسایی‌هایی که در این بخش وجود دارد، بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این سفرهای استانی بسیاری از مشکلات قضایی مردم بر طرف می‌شود و همچنین کمبودهای بخش قضایی در استان از لحاظ فیزیکی، نیروی انسانی و.. رسیدگی و دستورات لازم جهت رفع نیازها صادر می‌شود.

*سفر‌های استانی رئیس دستگاه قضا تشریفاتی نیست

وی در ادامه گفت: آیت‌الله رئیسی در سفر استانی با اقشار مختلف جامعه دیدارهایی را دارد و از نزدیک سخنان این عزیزان و نمایندگان آن‌ها را می‌شنوند و دستورات لازم را صادر می‌کنند؛ سفر وی تشریفاتی نیست و یک سفر کاربردی است که به مشکلات اصلی استان توجه می‌کند.

خدائیان عنوان کرد: در این سفرها در برخی استان‌ها، مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها حل شد و از بیکاری جمع کثیری از افراد جلوگیری شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: بخش اقتصادی باید بیشتر از بخش‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد و این موضوع تأکید رهبر معظم انقلابهم می‌باشد؛ همه باید توجه خود را به بخش اقتصادی، رفع بیکاری و کارآفرینی داشته باشیم.

وی بیان کرد: با رشد و توسعه‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف خصوصاً در دفاعی داشته است امروز دشمنان دم از حمله نظامی نمی‌زنند؛ یک زمانی بود که مرتب روسای جمهور آمریکا تأکید می‌کردند که گزینه نظامی روی میز است اما با اقتداری که فرزندان این مرز و بوم از خود نشان دادند دم از گزینه نظامی نمی‌زنند چون به خوبی درک کردند توان مقابله با نظام جمهوری اسلامی را ندارند چرا که مردم در صحنه هستند.

خدائیان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان، گفت: یکی از دیدارهای رئیس دستگاه قضا در سفر به استان‌ها دیدار با متولیان امور اقتصادی است و به جد مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اذعان کرد: امروز در این مکان ساختمان ثبت اسناد و املاک کوهپایه را افتتاح کردیم و این هم از دستاوردهای ریاست قوه قضاییه در این منطقه است که عکس خیلی از پروژه‌ها که خاک می‌خورد این پروژه سریع به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: سازمان ثبت املاک و اسناد و همچنین واحدهای ثبتی و ثبت اسناد و املاک یک دستگاه حاکمیتی است که وظیفه مالکیت‌ها را به عهده دارد.

خدائیان ادامه داد: این سازمان یک دستگاه مردمی و خدمت‌رسان است که ارتباط تنگاتنگی در بخش‌های مختلف با مردم دارد.

*کاداستر از تداخل مرزها جلوگیری می‌کند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: این دستگاه نقش مهمی را در ایجاد امنیت در هر منطقه دارد، تثبیت مالکیت‌ها یک آرامش در جامعه ایجاد می‌کند؛ کسی که زمینی دارد وقتی سند آن را می‌گیرد احساس آرامش می‌کند چون سند اعتبار دارد.

وی افزود: «کاداستر» طرحی است که در دستور سازمان است و در هر منطقه‌ای که اجرا شود بسیاری از درگیری‌ها و تجاوز به مناطق ملی را پایان می‌دهد،؛ این طرحی است که از تداخل مرزها جلوگیری می‌کند.

خدائیان در ادامه گفت: این طرح زمینه مدیریت زمین توسط مجریان را فراهم می‌کند و افراد نمی‌توانند با اعمال نفوذ تغییری در این طرح ایجاد کنند، اما اجرای آن نیاز به همکاری مسؤولان دارد و ادارات و دستگاه‌های دولتی باید املاکشان را به ثبت بیاورند.

وی با بیان اینکه مسؤولان ادارات، املاک اداره‌ها را سنددار کنند، عنوان کرد: گاهی مردم از سال ۱۳۴۱ نسخ‌هایی را دارند که باید به سند تبدیل شود، این طرح نیاز به همکاری دستگاه‌ها دارد.

معاون قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه هزینه دریافت سند قابل توجه نیست، گفت: همه دستگاه‌ها همکاری کنند و املاکی که دارند مستند کنند؛ همکاران من در ثبت این روند را تسهیل کنند و از امروز و فردا کردن جلوگیری شود.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تأکید رئیس دستگاه قضا بر سرعت بخشیدن به امور، ادامه داد: کمک کنیم که خدمت‌رسانی به مردم راحت باشد و دچار هزینه‌های گزاف نشوند؛ هرکجا امنیت بالاتر باشد سرمایه‌گذاری بیشتر است.

انتهای پیام/63102/هـ30/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرق اصفهان ثبت اسناد املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی رفع کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در نشست علنی روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران درباره طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان برای تامین نظر این شورا با اصلاحات اعمال شده موافقت کردند.

طبق مصوبه کمیسیون عمران در ماده ۱۱ اصلاحات ذیل انجام می‌شود:

الف - در صدر ماده عبارت و سکو پلتفرم‌های بخش غیردولتی حذف می‌شود و متن زیر به انتهای ماده ۱۱ اضافه می‌شود:

اسناد ثبت شده را در استعلامات بعدی منعکس کند و همچنین سازمان ثبت و املاک کشور مکلف است امکان استعلام، ثبت و صدور سند تمامی اسناد قابل تنظیم در دفاتر اسناد رسمی را با دسترسی مستقیم و استفاده از امکانات سامانه‌ای موجود خود، برای تمام اشخاص و به صورت غیرحضوری و غیرمستقیم، توسط عاملان بدون حق تحریریه فراهم کند. اجرای این ماده از جهت شرایط و ضوابط حاکم بر رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مصوب ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است گزارش عملکردی اجرای این ماده از جمله پاسخ به استعلامات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ارائه کند. "

ب - در تبصره (۵) عبارت سامانه املاک و مستغلات و سامانه ثبت اسناد جایگزین سکو می‌شود.

پ - تبصره (۸) به شرح زیر اصلاح می‌شود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است شاخص‌های عملکردی از میزان وفای به عهد اشخاص موجر و مستاجر را بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات و سازمان الکترونیکی ثبت اسناد محاسبه کنند و نتیجه آن را در هنگام معامله به اطلاع معامله کنندگان برسانند و با همکاری بانک مرکزی، زیر ساخت‌های انعکاس این اطلاعات را در رتبه اعتباری اشخاص فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، دو فوریت طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در جلسه ۲۸ اردیبهشت ماه و کلیات آن اول تیرماه سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسید و این طرح نزدیک به یک سال در جلسات متعدد کمیسیون عمران مجلس و کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات این طرح در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نهایی شد و در جلسه روز دوشنبه یکم خرداد سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از چندین بار آمد و رفت بین شورای نگهبان و مجلس در آخرین جلسه روز دوشنبه ۲۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ ایرادات این طرح رفع و به شورای نگهبان ارسال شد.

در دی ماه سال ۱۴۰۲ هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، اصلاحیه مجلس شورای اسلامی در «طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را مغایر با آن با سیاست‌های کلی نظام ندانست و آن را تصویب کرد.

اما آخرین اخبار در مورد این طرح بنابر اظهارات سخنگوی شورای نگهبان این است که هنوز ایرادات این طرح به قوت خود باقی است. هادی طحان نظیف در مورد این طرح گفت: طرح ساماندهی اجاره بها در سه ماده ایراد دارد که مجلس باید این ایرادات را برطرف کند و بعد از رفع ایرادات از سوی مجلس، شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است