Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل قاسمی روز پنجشنبه در جلسه توجیهی طرح تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای منتخب استان آذربایجان شرقی که با حضور بخشدار مرکزی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و دهیاران روستاهای شهرستان برگزار شد، افزود: برخورداری از جمعیت بالای ۵۰ خانوار، مراکز دهستانها، روستاهای مرزی، روستاهای هدف گردشگری و روستاهای حوزه دریاچه ارومیه، شاخص های انتخاب روستاهای هدف این طرح است که شهرستان میانه با ۱۲۹ روستای حائز شرایط، بیشترین تعداد روستا برای مطالعه این طرح را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای این طرح که سازمان مدیریت و برنامه ریزی متولی آن بوده و طبق برنامه ۵ ساله توسط جهاد کشاورزی و دانشگاه اجرا می شود را شناسایی ظرفیت روستاها و ارتقای منزلت آنها و نقش اقتصادی روستاها عنوان کرد و گفت: مشارکت همگانی بخشداران، روستاییان، دهیاران و شوراها در اجرای چنین طرح هایی موضوع اساسی است تا شاهد اجرای دقیق تر، کاربردی تر و واقعی تر آن باشیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی میانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی میانه آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین نشست طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل در سال جاری با حضور محمدهادی زاهدی وفا، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف پیش‌نویس سند مذکور موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

زاهدی وفا در این نشست با اشاره به اهمیت سند استراتژی توسعه صنعتی گفت: پیش‌ازاین چند سند در مورد توسعه صنعتی در کشور تدوین‌شده اما در فرآیند اجرا موفق نبوده است؛ شاید یکی از علل عدم گفتمان سازی صحیح بوده لذا همه ذینفعان و نمایندگان دولت، صنعت و دانشگاه‌ها باید در نهایی کردن این سند حضور فعالانه داشته باشند تا با یک اجماع نسبی و هدفمند، فرایند اجرایی سند را تضمین کنیم.

وی افزود: در استراتژی توسعه صنعتی برخی کشورها در مقاطعی جانشینی واردات در دستور کار بوده و بعضی از کشورها نیز بر توسعه صادرات تأکید داشتند، به‌عبارت‌دیگر اسناد توسعه صنعتی بر اساس یک مدل مفهومی تدوین شده‌اند که البته معمولاً خود آن مدل در سند آورده نمی‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: بعد از آماده شدن نسخه اولیه که بر اساس اجماع بر یک مدل مفهومی تدوین‌شده بود؛ این سند در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شد، رئیس‌جمهور در آن جلسه همه دستگاه‌های مرتبط را مکلف کردند با معرفی نماینده تام‌الاختیار سند را تا ۱۵ اردیبهشت نهایی کنند.

زاهدی وفا بابیان اینکه در مؤسسه تلاش‌های جدی برای تهیه این سند صورت پذیرفته است، افزود: نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید فقط یک نقشه مهندسی برای کشور نیست، بلکه یک سازمان‌دهی صنعتی است که تغییرهای محیطی مانند تورم، اشتغال و الگوی تجارت بر آن اثرگذار است.

رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: یک سند توسعه‌ای کلان باید این ظرفیت این را داشته باشد که در پایین‌ترین سطح اجرایی نیز منعکس شود و سیاست‌های عملیاتی از آن استخراج شود وگرنه مثل برخی از برنامه‌های کلان دیگر نوشته می‌شود ولی اجرایی نمی‌شود.

بر اساس اعلام مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، وی گفت: چند اصل را باید در تهیه سند مدنظر داشته باشیم، سعی کنیم بیشترین و آخرین دانش علمی کشور را در تهیه این سند بیاوریم، ذینفعان در تدوین سند حداکثر مشارکت را داشته باشند و نقش سه‌گانه صنعت، دانشگاه و دولت در تنظیم و ارتقا سند دیده شود و الزامات اجرایی سند را نیز بایستی به‌دقت مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 6079930 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود