Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@07:32:23 GMT

جزئیات بازدید واعظی از دانشگاه فردوسی مشهد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۶۳۵۶

جزئیات بازدید واعظی از دانشگاه فردوسی مشهد

رییس دفتر ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در چارچوب برنامه‌های هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد از "پژوهشکده فناوری زیستی" و "نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران" در این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.

محمود واعظی و  منصور غلامی در جریان این بازدید از سوی معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی و رییس دانشگاه فردوسی مشهد همراهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول پروژه نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران در خصوص این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: تخم پرندگانی که قند و نبات نام گرفته‌اند با بکارگیری فناوریهای نوین ژنتیکی در مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده برای تولید داروهای نو ترکیب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر حسام دهقانی افزود: داروهای نوترکیبی که در مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده دانشگاه فردوسی تولید می‌شوند برای کودکان دچار نقص دستگاه ایمنی، بیماران سرطانی و دیگر بیماریهای مرتبط کاربرد دارد.

وی گفت: روند کار در نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران در دانشگاه فردوسی برای رسیدن به مراحل تجاری‌سازی داروهای نوترکیب در قالب پروژه در حال اجرا یک سال و نیم طول می‌کشد.

رییس دفتر ریاست جمهوری که دیشب وارد مشهد شد، پس از حضور در دانشگاه فردوسی و بازدید از پروژه‌های فناورانه این دانشگاه در نشست کارگروه زیارت خراسان رضوی شرکت می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز  دیروز برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد به این شهر سفر کرد.

همچنین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل امروز با حضور وزیر علوم در مشهد آغاز می‌شود. دومین مجمع عمومی انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد هم با حضور دکتر غلامی برگزار خواهد شد.

دانشگاه فردوسی مشهد که جشن هفتاد سالگی خود را دیشب برپا کرد، هم‌اینک به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز در گستره‌ای ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجوی  مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در قالب فعالیت ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب "نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹" کسب کرده است.

همچنین هزار و ۷۰۰ دانشجو از ۲۰ کشور جهان در حال تحصیل در مقاطع تحصیلی کاشناسی ارشد و دکترا در دانشکده‌های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد هستند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیربد اسلامی دانشجوی دانشجوی مهندسی مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به اردوی تیم ملی امید بوکس راه یافت.

اسلامی با پیروزی برابر حریفان خود در مسابقات انتخابی تیم ملی امید‌های کشور در وزن ۸۰ کیلوگرم به عضویت تیم ملی ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان درآمد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور سال ۲۰۲۱ و در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا برای نخستین‌بار موفق به کسب نشان طلای تاریخی برای ایران اسلامی شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران