Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:40:11 GMT

با روند کنونی باید فاتحه صنایع داخلی را خواند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۶۴۲۱

با روند کنونی باید فاتحه صنایع داخلی را خواند

ایسنا/اصفهان مشاور یونسکو در ایران گفت: اصفهان دارای برند شهر خلاق است که به دنبال خود فرصت هایی ایجاد می کند، اما ما هستیم که باید فرصت مداری کنیم، درحالیکه با روندی که در پیش گرفته ایم باید فاتحه صنایع داخلی را خواند.

بهمن نامور مطلق پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش بررسی راهکارهای توسعه بازار فرش ایران و همزمان با افتتاح بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: اصفهان دارای عنوان شهر خلاق صنایع دستی و فرش در سطح جهان است، اما متاسفانه ما اصولا بعد از دریافت یک نام معتبر همه چیز را تمام شده می دانیم در حالیکه باید تازه تلاشمان را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهان در حال تغییر است و باید با این تغییرات همراهی کرد زیرا  فلسفه شهر خلاق همین است.

به گزارش ایسنا، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: شهرها فضایی مولد برای صنایع فرهنگی و خلاق به عنوان بزرگترین صنایع کنونی در جهان است و سرمایه ها به این سمت مهاجرت کرده اند.

نامورمطلق توضیح داد: صنایع خلاق از دید یونسکو به هفت بخش سینما، ادبیات، موسیقی، طراحی، غذایی، چندرسانه ای و صنایع دستی تقسیم بندی شده که همگی بر مبنای خلاقیت انسانی هستند.

وی با بیان اینکه در ایران چهار شهر خلاق از سوی یونسکو انتخاب شده است، افزود: اصفهان، رشت، بندرعباس و سنندج به ترتیب در بخش های صنایع دستی و فرش، تغذیه، صنایع دستی و موسیقی فعال هستند.

مشاور یونسکو در کشور با تأکید بر اهمیت برند شهر خلاق و معرفی خلاقیت به عنوان ایجاد نوآوری ضمن حفظ اصالت ها، گفت: برای اینکه شهری عنوان شهر خلاق بگیرد باید چهار شاخص اصلی سابقه درخشان در آن حوزه، سهم اجتناب ناپذیر در اقتصاد شهر، نقش هویتی ویژه برای آن شهر و ایجاد اشتغال برای مردم آن شهر داشته باشد.

نامورمطلق اضافه کرد: نامگذاری شهر خلاق فرصت هایی مانند برندسازی و اعتمادسازی، شبکه سازی شهرهای خلاق، تبادل اطلاعات و تجربه میان اعضا و همچنین ایجاد انسجام و مدیریت در مدیریت آن حوزه  در پی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: این نامگذاری ایجاد فرصت می کند، اما قرار نیست معجزه ای رخ دهد بلکه باید فرصت مداری کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرشچیان افزود: توصیه های از سوی یونسکو برای شهرهای خلاق ارائه شده که مهترین آن افزایش صادرات، نظارت بر فروش در خارج کشور، تولید برای همه سلیقه ها، افزایش گردشگر به خصوص گردشگر متخصص، تقویت گفتمان، دانش، استارتاپ ها و... است.

نامورمطلق خاطر نشان کرد: سلیقه ها در حال تغییرات هستند، اما این ما هستیم که باید برای تمام سلیقه ها تولید فرش کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنایع دستی فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

مدنی در آیین جشن احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان گفت: در استان سمنان نیز با احیای ۲۰۱ واحد تولیدی، علاوه بر حفظ ۱۰۱ هزار میلیارد ریال سرمایه مردم، چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور اظهار کرد: امسال که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، دولت حمایت از تولید را با قدرت بیشتر ادامه خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کار سخت نکونام و کادرفنی استقلال تا 12 اردیبهشت!
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه