Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی گمرک گفت: در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس کمیسیون سیاست گذاری سازمان جهانی گمرک که در شهر سئول کره جنوبی در حال برگزاری است صبح امروز سند موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقاء تجارت متقابل امضا شد. تاریخ انتشار: 13:48 - 14 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۱۶۷

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از شبکه اخبار وزارت اقتصاد و دارایی، روح الله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار کرد: این موافقت نامه با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران و کشور بلاروس در کره جنوبی به امضای مهدی میر اشرفی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و یوری سنکو رئیس کمیته درآمدی (گمرک و مالبات) بلاروس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این موافقتنامه توضیح داد: این موافقتنامه در راستای اجرای موافقتنامه تشکیل منظقه آزاد تجاری موقت ایران و کشور‌های اورآسیا به امضا رسیده تا به تلاش برای بهبود سطح همکاری بین دو طرف و حفاظت از منافع اقتصادی و اجتماعی طرفین منجر شود.

در این موافقتنامه بر شناسایی نیاز‌ها برای افزایش بهره وری، کنترل گمرکی کالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین دو کشور تاکید شد.

لطیفی در ادامه گفت: در این موافقتنامه تلاش شده است تا به کاهش شرایط انجام عملیات و ساده سازی و شفافیت فرایند کنترل گمرکی کالا و وسایل نقلیه در حال تردد بین طرفین به منظور تضمین توسعه سیستم ارتقاء تجارت متقابل و امنیت آن گام برداشته شود.

سخنگوی گمرک در پایان یادآور شد: قانون موافقتنامه نشکیل منظقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا از پنجم آبانماه اجرایی شده است.

 

بیشتر بخوانید: فهرست اقلام تعرفه ترجیحی بین ایران و ترکیه توسعه یابد   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت اقتصاد و دارایی وزارت اقتصاد تجارت خارجی توافقنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند